• خانه
  • ورزش
  • راه‌اندازی کسب وکارها | از ایده تا اجرا
اجرا کردن ایده

راه‌اندازی کسب وکارها | از ایده تا اجرا


شروع یک کسب‌وکار جدید همواره دغدغه‌های خاص خود را دارد و هر کس برای آغاز کار خود باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد. معمولاً در مرحله اول ایده کسب‌وکار در ذهن افراد شکل می‌گیرد و بعدازآن باید برای اجرای طرح موردنظر دست‌به‌کار شد. دکتر میثم شکری ساز به‌عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرینان ایرانی شناخته می‌شود که تابه‌حال موفق به اجرای موفقیت‌آمیز کسب‌وکارهای زیادی شده است. اگر دوست دارید که مراحل اجرا کردن ایده کسب‌وکار را بدانید، حتماً این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چطور برای ایجاد کسب‌وکار ایده پردازی کنیم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که برای شروع هر کسب‌وکاری به آن نیاز دارید داشتن یک ایده مناسب است. یک ایده خوب همیشه از یک ذهن خلاق و پویا بیرون می‌آید. اگر شما نگاهی به تمامی بیزینس‌های موفق در جهان بیندازید، متوجه خواهید که هرکدام از این موارد در ابتدا فقط یک ایده نو بوده‌اند. اگر می‌خواهید که ذهن شما برایتان ایده‌های جدید بسازد، باید برای آموزش ذهن خود وقت و انرژی صرف کنید. در واقع کسانی می‌توانند فرصت‌ها را ببینند که چشمان فرصت بین دارند. زمانی یک کسب‌وکار می‌تواند نتایج موفقی به دست بیاورد که مرحله ایده آن به درستی طی شده باشد.
برای اینکه بتوانید یک ایده خوب برای کسب‌وکار خود پیدا کنید، بهتر است در ابتدا دقت ویژه‌ای به نیاز مردم داشته باشید. در واقع اگر بتوانید یکی از نیازهای مهم و اساسی مردم را رفع کنید، نتیجه ایجاد شده برای شما نیز بسیار عالی خواهد بود. ایده خوب همیشه از ذهن کسانی بیرون می‌آید که به فکر حل مشکلات و دغدغه‌های مردم هستند. نگاهی به دنیای اطراف خود بیندازید و ببینید که امروزه مردم به چه خدمت و محصولی نیاز دارند. اگر بتوانید نوع نیاز را به آسانی تشخیص دهید، مسلماً نتیجه کار برای شما فوق‌العاده عالی خواهد بود پس ایده پردازی را جدی بگیرید.

طراحی مدل کسب‌وکار؛ مهم‌ترین قدم برای اجرای بیزینس

زمانی که ایده اولیه کسب‌وکار در ذهن شما شکل گرفت،‌ باید برای طراحی یک مدل کسب‌وکار اقدام کنید. داشتن ایده بخش مهمی از کار است ولی مطمئناً به تنهایی کافی نخواهد بود. تعداد زیادی از افراد ایده اولیه را در ذهن خود می‌پرورانند ولی اقدامی برای آن انجام نمی‌دهند. در این حالت شما قبل از اینکه کار خود را شروع کنید شکست خود را پذیرفته‌اید. برای اینکه ایده شما به مرحله عمل برسد، باید قدم بعدی را به صورت موفقیت‌آمیز بردارید. در این مرحله شما باید برای طراحی مدل کسب‌وکار خود دست به اقدام بزنید. مدل کسب‌وکار برای شما همانند یک نقشه راه است که با کمک آن می‌توانید جزئیات مربوط به کسب‌وکار را مشخص کنید.

موارد مختلف همچون هزینه‌ها و نحوه درآمدزایی در بیزینس پلن ذکر شده است. در واقع طرح کسب‌وکار می‌تواند یک تصویر روشن و واضح از آینده شما رسم کند. دکتر میثم شکری ساز نیز در بسیاری از آموزش‌های خود به صورت ویژه به این موضوع پرداخته‌اند و اهمیت ویژه آن را یادآور شده‌اند. در حالت کلی همه کسب‌وکارهای موفق و سود ده دارای یک بیزینس پلن فوق‌العاده هستند. شما هم برای اجرای ایده خود باید این بخش را جدی بگیرید و نهایت تلاش خود را برای ساخت یک کسب‌وکار موفق انجام دهید. با داشتن یک طرح کسب‌وکار جدید می‌توانید دریچه از موفقیت را بر روی خود باز کنید.

میثم شکری سازخصوصیات یک کارآفرین موفق برای اجرای کسب‌وکار جدید

همیشه شروع یک کسب‌وکار جدید نیازمند خلاقیت و هوشمندی شما است و باید برای این کار تمام همت و تلاش خود را به کار ببندید. برای اینکه بتوانید پله‌های موفقیت را به‌عنوان یک کارآفرین موفق طی کنید، اول از همه باید خصوصیات فردی خود را بهبود دهید. بهتر است که نگاهی به افراد بزرگ و موفق در کسب‌وکارهای مختلف بیندازید. تمامی این افراد یک برنامه مشخص و مدون برای توسعه فردی خود دارند. به یاد داشته باشید که ایجاد یک کسب‌وکار موفق فقط توسط فردی ممکن است که خود دارای ویژگی‌های شخصیتی فوق‌العاده‌ای باشد.

یک کارآفرین موفق هرروز بخشی از زمان خود را برای دیدن آموزش صرف می‌کند. واقعیت این است که دنیای کسب‌وکار پر از تلاطم است و اگر آمادگی ذهنی نداشته باشید، امکان حل مشکلات را نخواهید داشت. تجربه این موضوع را ثابت کرده است که مدیریت بحران در کسب‌وکار بسیار اهمیت دارد. در واقع یک کارآفرین موفق به خوبی بر این موضوع تسلط دارد و در مواقع بحرانی کسب‌وکار خود را نجات خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی که هر کارآفرین باید در خودش ایجاد کند صبر است.

به یاد داشته باشید که تمامی برندهای موفقی که امروز می‌بینید به صورت گام به گام حرکت کرده‌اند. از همین رو شما هم باید صبر خود را تقویت کنید تا کسب‌وکار شما به شکوفایی لازم برسد. بهتر است که در دنیای کارآفرینی دیدگاه یک کشاورز را داشته باشید. شما در ابتدا تمام همت و تلاش خود را به کار ببندید تا در آینده‌ای نزدیک نتایج آن را برداشت کنید.

مدیریت کسب‌وکار بعد از اجرای آن

زمانی که بیزینس شما به مرحله اجرا کردن ایده رسیدید، تازه کار شما شروع شده است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که بعد از اجرای کسب‌وکار دیگر کار خاصی ندارند و قرار است پول پارو کنند. این در حالی است که هم‌زمان با شروع کسب‌وکار خود، با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوید که باید آن‌ها را حل کنید. در واقع در این بخش باید برای مدیریت کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی کنید تا مشکلات شما در این زمینه به کمترین حد خود برسد.

مواردی همچون تأمین به موقع مواد اولیه و رهبری کردن نیروی انسانی دارای اهمیت زیادی در این بخش هستند که هرکدام از آن‌ها را باید مدیریت نمایید. خوشبختانه اگر برای خود برنامه توسعه فردی منظمی داشته باشید، تمامی مهارت‌های لازم برای کسب‌وکار را در خود ایجاد خواهید کرد. مدیریت درست منابع انسانی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار شماست که باید نحوه درست ارتباط گرفتن با پرسنل خود را بیاموزید. صاحبان کسب‌وکار باید هرروز مهارت‌های مدیریت و رهبری را در خود تقویت کنند تا به دستاوردهای بزرگی در بیزینس خود برساند.

سخن پایانی

ایجاد یک کسب‌وکار موفق و هوشمند نیازمند پشت سر گذاشتن مراحل متعددی است. در واقع ابتدا یک ایده در ذهن شما شکل می‌گیرد و بعدازآن باید برای اجرایی کردن ایده خود برنامه‌ریزی‌های متعددی را انجام دهید. دکتر میثم شکری ساز نقشه راه موفقیت در کسب‌وکارها را ترسیم کرده است که می‌توانید از آموزه‌های این استاد بزرگ استفاده کنید. در واقع داشتن یک مربی بزرگ و موفق می‌تواند سرعت رشد کسب‌وکار شما را چند برابر کند و مهارت‌های رهبری بیزینس را در درون شما بیدار سازد. حتماً آموزش‌های مربوط به کسب‌وکار را جدی بگیرد تا از این طریق بیزینس‌های بی‌نظیری برای خود خلق کنید.