مهاجرت به یونان

برای مهاجرت به یونان از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به یونان از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به یونان از کجا شروع کنم؟ | یونان یکی ازکشور های جنوب شرقی قاره اروپا بوده و در قسمت جنوبی شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. این کشور از سمت غرب توسط دریای یونان و از سمت شرق و جنوب شرق توسط دریای مدیترانه احاطه شده است. یونان همچنین از سمت شرق و شمال با کشورهای آلبانی، مقدونیه، بلغارستان و ترکیه دارای مرز زمینی می باشد. این کشور دارای موقعیت بسیار استراتزیکی می باشد و محل تلاقی سه قاره مهم آسیا، اروپا و آفریقا است.

موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه ای است که طبیعتی بسیار زیبا و کمیاب به آن اعطا کرده و جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری در آن به وجود آورده است. با توجه به این که یونان عضو اتحادیه اروپا بوده و جز کشورهای حوزه شینگن می باشد و از سویی شرایط خوبی برای زندگی در آن فراهم است، افراد بسیاری به دنبال مهاجرت به یونان و زندگی در این کشور می باشند. در ادامه قصد داریم روش های اخذ ویزای یونان و مهاجرت به این کشور را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت به یونان
مهاجرت به یونان

روش های اخذ ویزای یونان

روش های مختلفی برای اخذ ویزای یونان وجود دارد. هر ساله افرادی بسیاری به دنبال اخذ اقامت یونان و مهاجرت به این کشور می باشد. از اصلی ترین دلایل آن می توان به جذابیت و آرامش نسبی در این کشور اشاره کرد. شاید یونان به اندازه کشورهای مطرح اروپایی امکانات تحصیل را نداشته یا اقتصادی به قدرت آلمان یا فرانسه در دست نداشته باشد، اما موقعیت بسیار مناسب آن، هزینه های زندگی در آن و زیبایی های این کشور باعث شده است افراد بسیاری این سرزمین را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنند. از این رو مهم ترین هدف مهاجرت به یونان ادامه زندگی آرامش بخش در کشوری زیبا و جذاب است نه ادامه تحصیل و کار. اما این به آن معنا نیست که امکان تحصیل یا کار کردن نیز در این کشور وجود ندارد.
دولت یونان برنامه های مختلفی برای مهاجرین در اختیار گذاشته است که متقاضیان مهاجرت می توانند متناسب شرایط خود از طریق آن ها برای مهاجرت به یونان اقدام کنند. برای شروع روند مهاجرت به یونان می بایست ابتدا با روش های مهاجرت به این کشور آشنا شده و سپس طبق شرایط خود بهترین روش را برگزینید. متخصصان پارسی کانادا می توانند در این مسیر پر پیچ و خم شما را یاری رسانند.

  • مهاجرت به یونان از طریق کار

با توجه به شرایط فعلی یونان، اخذ ویزای کاری یونان چندان ساده نمی باشد. برای شروع مهاجرت به یونان از طریق کار می بایست یک پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمایان این کشور داشته باشید. احتمالا این موضوع را می دانید که پیشنهادات شغلی در این کشور می بایست ابتدا در خود یونان، سپس اتحادیه اروپا و در صورتی که نیروی مناسبی برای آن پیدا نشد در اختیار مهاجران خارجی قرار گیرد. یا اینکه یک کارفرما و دولت یونان را متقاعد کنید طرح یا توانایی های شما ویژه بوده و ویزای کاری این کشور را دریافت کنید.

مهاجرت به یونان
مهاجرت به یونان
  • مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

ادامه تحصیل نیز یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت خصوصا قشر جوان است. یونان در حد و اندازه کشورهای مطرح اروپایی میزبان دانشجویان نبوده و شرایط فوق العاده همچون آن ها در این زمینه ندارد. اما باز هم برخی دانشگاه های مطرح این کشور هم چون دانشگاه ملی فنی آتن و دانشگاه ارسط سالانه میزبان تعداد زیادی دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف می باشند. برای تحصیل در دانشگاه های یونان می بایست به زبان انگلیسی یا یونانی تسلط داشته و هزینه های تحصیلی را نیز پرداخت کنید. برای شروع مهاجرت تحصیلی به یونان می بایست با دانشگاه های مد نظر خود ارتباط گرفته و از آن ها پذیرش تحصیلی اخذ کنید.

  • مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از محبوب ترین و راحت ترین روش های مهاجرت به یونان است که طرفداران بسیاری نیز دارد. در این روش شما با سرمایه گذاری حداقل 250 هزار یورو در این کشور می توانید اقامت 5 ساله یونان را دریافت کنید. از مزیت بسیار خوب این روش این است که می توانید اقامت این کشور را برای خانواده و پدر مادر خود و خانواده همسر خود نیز دریافت کنید. این سرمایه گذاری را می توانید در زمینه املاک و خرید خانه، راه اندازی کسب و کار و یا سرمایه گذاری در یک کسب و کار این کشور انجام دهید. با سرمایه گذاری در یونان گلدن ویزای یونان به شما اعطا شده و پس از گذشت 7 سال می توانید اقامت دائم یونان را اخذ کرده و علاوه بر دریافت پاسپورت این کشور، حقوق کامل شهروندی همچون حق کار کردن را نیز دریافت کنید.

  • مهاجرت به یونان از طریق ویزای خود حمایتی

با استفاده از تمکن مالی می توانید به راحتی ویزای خود حمایتی یونان را دریافت کنید. در واقع این ویزا مختص افرادی که با استفاده از سرمایه خود می خواهند در این کشور زندگی کرده و نیاز به هیچ گونه حمایتی نیز ندارند. با استفاده از ویزای خود حمایتی یونان می توانید به یونان مهاجرت کرده و در این کشور اقامت کنید. مدت این ویزا 2 سال است و پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست داده و پس از 7 سال پاسپورت آن را نیز دریافت کنید. این ویزا برای بازنشستگان و مستمری بگیرانی که می خواهند در کشوری زیبا و مرفه زندگی کنند بسیار مناسب بوده و خدمات بسیار خوبی را به این افراد ارائه می کند.

مهاجرت به یونان
مهاجرت به یونان

سخن پایانی

اگر شما نیز به دنبال اخذ ویزای یونان و زندگی در این کشور رویایی و زیبا می باشید هر چه زودتر دست به کار شوید. اولین قدم برای مهاجرت به یونان مشورت با متخصصان حوزه مهاجرت و بررسی شرایط و انتخاب بهترین گزینه مهاجرتی طبق شرایط است. با توجه به اهمیت بالا و حساسایت موضوع مهاجرت، لازم است بهترین روش را طبق شرایط خود انتخاب کرده که تا امکان احتمال ریجکت شدن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. پارسی کانادا مفتخر است که در مسیر اخذ اقامت یونان شما را همراهی می کند.