سلامت افراد پر مشغله

پنج راه برای سلامت افراد پر مشغله

پنج راه برای سلامت افراد پر مشغله | سلامت شما رابطه بسیار نزدیکی با موفقیت تان دارد، هم موفقیت شخصی و هم حرفه ای. در هر موقعیتی عملکرد خوب داشتن دشوار می باشد. اگر بدن تان در شرایط مناسب نباشد، مشکلات سلامتی زیادی گریبانگیرتان خواهد شد. اما وقتی مراقب سلامت خود باشید، احساس بهتری خواهید داشت، بهره وری تان بالا می رود و خلاق تر می شوید ضمن اینکه عملکردتان در زندگی شخصی نیز بهبود می یابد. بسیاری از افراد موفق اذعان دارند که سلامت خود را بسیار نادیده گرفته اند. اما می توان هم انسان موفق بود و هم سالم و سلامت زندگی کرد. در این مقاله می خواهیم نکاتی را برای شما عنوان کنیم که به کمک آن ها می توانید برای کار و سلامت خود برنامه ریزی کنید. پس با ما همراه باشید.

  • خود را محدود به انجام یک کار نکنید
    بسیاری از افراد در زمان کار، تنها بر روی یک موضوع تمرکز می کنند. اما شما این اشتباه را دیگر تکرار نکنید، به اطراف خود توجه بیشتری داشته باشید و مراقب اطراف تان باشید. برای مثال وقتی مشغول کار کردن هستید، ممکن است متوجه نباشید که برای مدت طولانی است که گردن خود را در وضعیت نا مناسبی قرار داده اید، باید در این شرایط به سلامت خود و ضعیت جسمانی تان نیز اهمیت دهید. برای لحظه ای دست از کار بکشید و وضعیت نشستن خود را تغییر دهید. ضمن این که هر چقدر هم که پر مشغله باشید باید یک برنامه ریزی برای ورزش کردن داشته باشید و برای این موضوع مهم، وقت بگذارید.
    حتی تغییرات کوچک هم مانند راه رفتن در فضای کار و یا پارک کردن اتومبیل تا کمی دور از محل کار، می تواند موقعیتی باشد که از آن به عنوان ورزش کردن استفاده کنید. همچنین می توانید با پیدا کردن یک شریک ورزشی، با هم به تمرینات ورزشی بپردازید. به نظر من این بهترین ایده برای ورزش کردن است. مثلا به وقت ناهار می توانید زمانی را نیز برای یک پیاده روی کوتاه با همکارتان تعیین کنید. به این ترتیب نه تنها به بهبود روابط خود کمک کرده اید، بلکه به وضعیت جسمانی و ورزش هم اهمیت داده اید. حتی با این کار انگیزه تان برای کار بیشتر می شود.
  • از خوردن هر از گاهی غذاهای فست فود، نهرساید
    خوردن غذای خانگی بعد از یک روز کاری، بسیار لذت بخش می باشد. اما همیشه این امکان وجود ندارد. خوشبختانه این اجازه را دارید که گاهی اوقات به غذاهای فست فود و رستورانی رو بیاورید. اما فراموش نکنید که در این کار زیاده روی نکنید. به جای این کار هم می توانید از غذاهای خانگی فریز شده هم استفاده کنید. می توانید یک آخر هفته وقت بگذارید و چند مدل غذا آماده کنید و در فریزر نگهداری کنید. بعدا هر موقع لازم بود تنها کافی است غذای خود را در ماکروفر گرم کنید و نوش جان کنید. اما باز هم این به این معنا نیست که شما از فست فود در امانید. هر از گاهی هم به خود اجازه دهید، غذای بیرون را بخورید.
  • خودتان به دنبال بهترین منابع باشید
    منابع ارزشمند بسیاری برای تمرین های ورزشی در محل کار و یا بعد از کار وجود دارد که می توانید با یک برنامه ریزی دقیق زمانی و مالی به آن بپردازید. در حوزه ارتباط از راه دور و دور کاری ها، زندگی کاری و شخصی برای هر فردی متفاوت می باشد. امروزه افراد بسیار زیادی بیشتر وقت خود را در دفاتر کار و اداره ها می گذرانند. این افراد برای حفظ سلامت جسمانی خود باید فکری بکنند. بهترین کار این است که خودتان دست به کار شوید، صبر نکنید تا فردی به شما کمک کند و یا موقعیتی برای تان خلق کند. خودتان به دنبال بهترین منابع باشید. می توانید در وب سایت های مختلف به دنبال موضوعاتی مانند سلامتی و ورزش و سلامت محیط کار باشید و یا با حرکات اصلاحی و تمریناتی برای محل کار آشنا شوید تا هر موقع که در محل کار فرصت داشتید آن ها را انجام دهید.
  • از سلامت ذهن و روان خود غافل نشوید
    سلامت تنها به جسم و بدن شما محدود نمی شود. سلامت ذهن هم به همان اندازه از اهمیت برخوردار است. سلامت ذهن خصوصا برای آن هایی که برنامه ریزی های کاری و شخصی بسیار فشرده اید دارند، مهم می باشد و در بسیاری از موارد برای این افراد از سلامت جسمانی مهم تر هم هست. همه ما می دانیم که خواب شبانه تا چه حد برای سلامتی ما مهم است. به نظر من استراحت میان روز هم از اهمیت زیادی بر خوردار است. در اواسط روز باید حتما به ذهن و فکر خود استراحت دهید برای مثال می توانید کمی مدیتیشن انجام دهید و یا کتاب های آرامش بخش بخوانید و یا کمی با نوشتن ذهن خود را تخلیه کنید. حتما زمانی را برای خلاقیت خود کنار بگذارید و بر این باور باشید که مجبور نیستید تمام وقت خود را با کار کردن پر کنید.
  • وقت بیشتری برای خود بخرید
    استرس یک هشدار جدی می باشد. اگر برنامه شما واقعا چالش بر انگیز است و خارج از توانایی های شماست و یا منجر به آسیب های جسمی و روحی شما می شود، باید حتما اولویت بندی کنید. اما برای اینکه به وقت بیشتری برسید باید چه کنید؟ تنها کافی است کمی سر خود را خلوت کنید. مثلا بردن لباس ها به خشک شویی، تمیز کردن خانه و … را تنها ماهی یک بار انجام دهید. با این کار زمان بسیار بیشتری خواهید داشت. به تبع آن، می توانید در کار حرفه ای خود نیز موفق تر و کارآمد تر عمل کنید. اگر خیلی پر مشغله هستید می توانید برای امور ساده خود، منشی استخدام کنید. با این کار زمان بیشتری برای رسیدن به خود و سلامتی تان دارید.
    حتی اگر دیدید که خیلی شلوغ هستید و کار های زیادی برای انجام دادن دارید و یا پیش خود می گویید، وقتی برای رسیدن به خودم ندارم، این جاست که باید اولویت های خود را بازبینی کنید و از ابتدا برای آن ها برنامه ریزی کنید. به هر حال فراموش نکنید، اگر نتوانید از جسم و روح سلامتی برخوردار باشید، در کار و زندگی تان هم نمی توانید موفق شوید. سلامت باید در اولویت اول شما باشد، حتی اگر خیلی شلوغ هستید. البته که همیشه هم انجام این کار راحت نیست، اما فراموش نکنید که مراقبت از خود از هر کار دیگری مهم تر است. در ادامه می توانید نکاتی را مشاهده کنید که برای حفظ سلامت جسمانی و روحی تان مفید می باشد.
سلامت افراد پر مشغله
سلامت افراد پر مشغله

شش نکته برای داشتن یک زندگی سالم و متوازن

زندگی سرشار از اموری است که می توانید از آن ها برای ایجاد توازن در کار و زندگی تان استفاده کنید. ما دائما تلاش می کنیم به کمک اهداف مان رو به جو حرکت کنیم. برای دست یابی به این اهداف، باید المان های مختلف زندگی مان را در حالت توازن قرار دهیم. اگر هر وجه زندگی مان انرژی زیادی از ما بگیرد، باعث می شود در دیگر حوزه های زندگی هم موفق نباشیم.
تا زمانی که نتوانیم یک توازن و تعادل در زندگی مان ایجاد کنیم، نمی توانیم در کار و زندگی شخصی مان موفق باشیم. به هر حال در دنیای امروز با چالش ها مشکلات زیادی روبه رو هستیم و باید بتوانیم برای داشتن حال خوب هم که شده، با آن ها کنار آییم و یا با آن ها مبارزه کنیم و از سر راه موفقیت مان آن ها حذف کنیم. این کار ممکن است انرژی از ما بگیرد، اما فراموش نکنید که مقطعی است و بعد از آن می تواند کلی انرژی مثبت به شما القا کند.

درک این موضوع که دیگران نمی توانند برای ما هیچ کاری انجام دهند، برای بسیاری از افراد دشوار است. اما باید باور کنید که هیچ کس به جز خودمان نمی تواند به ما در موفقیت و رشد شخصیتی مان کمک کند. هیچ کس نمی تواند به جا ما ببیند، حس کند، تجربه کند، عشق بورزد و یا حتی به ما بمیرد. مسئولیت همه چیز به گردن خود ماست تا بتوانیم میان تمامی وجوه زندگی مان توازن و تعادل براقرا کنیم. اما چگونه؟ اولین گام را چطور باید برداریم؟

برای اشاره به برخی از جوانب زندگی مان که دائما در حال قضاوت آن ها هستیم و دائما در حال تلاش برای برقراری این تعادل می باشیم، می توانیم به ازدواج، خانواده، پول، سلامتی، روابط اجتماعی، رشد فردی و رشد ذهنی اشاره کنیم. آیا می توانیم برای بر قراری تعادل میان تمام این موارد تلاش کنیم و به موفقیت برسیم؟ و یا ممکن است با توجه به یکی از این موضوعات از موضوع دیگر غافل شیم؟ با ما همراه باشید تا ببینیم چطور باید به این مهم دست پیدا کنیم:

  • از خودتان شروع کنید و زندگی خود را بررسی کنید: نگاه به خود و ارزیابی خودمان اولین گامی است که می توانیم برای ساخت زندگی مان با آن شروع کنیم. اگر احساس تنهایی می کنید، خسته هستید، از لحاظ ذهنی درگیری دارید و یا فکر می کنید روابط اجتماعی خوبی ندارید، باید به خودتان برسید و به خودتان توجه کنید. بنابراین اگر یکی از این شرایط و یا شرایط مشابه به آن ها را دارید، باید بدانید که تعادل و توازن زندگی تان را از دست داده اید.
  • برای رسیدن به تعادل و توازن در زندگی تان، تصمیمات آگاهانه اتخاذ کنید: دومین گام مهم انتخاب واقعیت ها می باشد. دست یابی به تعادل و توازن و رسیدن به اهداف مان می تواند تاثیر زیادی در کاهش استرس و افزایش موفقیت های ما داشته باشد. با اتخاذ تصمیمات آگاهانه می توانیم به تدریج موارد زندگی مان را متعادل کند.
  • تصمیم گیری ها را دقیقه به دقیقه اجرا کنید: همه ما فراموش کار هستیم. پس باید اگر درباره برقراری تعادل در زندگی مان تصمیمی گرفتیم، ان را یاد داشت کنیم و مقابل چشم هایمان قرار دهیم و خود را موظف به رعایت هر لحظه از آن کنیم. بنابراین نباید منتظر موفقیت های یک شبه باشیم. بلکه باید سعی کنیم با رعایت تصمیمات و برنامه ریزی های مان در هر لحظه و هر دقیقه خود را رفته رفته به موفقیت و تعادل در زندگی مان نزدیک کنیم.
  • برای هر بخشی از زندگی تان، هدف تعیین کنید: اهدافی که تعیین می کنید باید واقع بینانه باشند و به شما در جهت ارزیابی زندگی تان و و رشد شخصی تان کمک کنند. فراموش نکنید که هدف نهایی بر قراری تعادل و توازن در زندگی تان می باشد. پس اهدافی که تعیین می کنید باید موارد زیر را پوشش دهند:
    • روابط تان
    • سلامت جسمانی
    • سلامت معنوی
    • سلامت ذهنی
    • شغل و کسب و کارتان و امور مالی تان
  • از ریسک کردن و خطر کردن نهراسید: مشتاق ارزیابی خود و ریسک کردن باشید، با این کار نه تنها زندگی خود را تقویت می کنید، بلکه احساس انرژی بیشتری نیز خواهید داشت، که برای مواجه با نملایمات زندگی به این انرژی نیاز زیادی دارید.
  • برای ارزیابی مجدد خود در پایان هر روز زمان بگذارید: هیچ کدام از ما تا زمانی که خودمان را ارزیابی نکنیم، برای تغییر آماده و مشتاق نیستیم. در هر زمان و هر جایی از زندگی تان که احساس کردید، مشکلی وجود دارد و یا تصمیم قبلی تان دیگر به کار نمی آید با یک ارزیابی سریع تصمیم خود را عوض کنید و راه تازه ای در پیش گیرید. بنابراین هر روز وقتی را صرف ارزیابی روزانه خود کنید و در مکانی آرام و بی سر و صدا به آن چه امروز انجام داده اید، فکر کنید تا ذهن تان خالی و آرام شود.