جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

جاذبه های گردشگری کوش آداسی | کوش آداسی از مهم ترین مناطق گردشگری ترکیه است که سالانه افراد زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. ایرانیان بسیاری نیز هر ساله در برنامه سفر تفریحی خود به ترکیه، از کوش آداسی نیز دیدن کرده و از جاذبه های گردشگری و تفریحی آن لذت می برند. کوش آداسی در فاصله 70 کیلومتری مرکز استان آیدین و در قسمت غربی کشور ترکیه در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است. کوش آداسی یکی از مناطق بندری ترکیه می باشد که با توجه به در اختیار داشتن جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیار، مورد توجه بسیاری افراد است. در ادامه قصد داریم با برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جاذبه های گردشگری کوش آداسی

کوش آداسی را بیشتر بشناسید:

کوش آداسی را می توان از جذاب ترین مکان های گردشگری ترکیه دانست. این منطقه با در اختیار داشتن سواحل شنی و صخره ای زیبا، طبیعت سر سبز و خیره کننده و مکان های تفریحی و گردشگری متنوع، همواره یکی از گزینه های اصلی مسافران به ترکیه می باشد. بازارهای مختلف و جذاب و سفرهای دریایی با کروز های دریایی از دیگر تفریحات کوش آداسی است.

  • گورجین آداسی 

گورجین آداسی جزیره ای کوچک در فاصله نزدیک ازساحل کوش آداسی است که در آن می توانید بقایای یک قعله بیزانسی را مشاهده کنید. این قلعه در قرن 13 میلادی بنا شده و مدتی نیز به عنوان پناهگاه دزدان دریایی مورد استفاده قرار می گرفته است. گذرگاهی زیبا این جزیره را به ساحل متصل می کند که می توانید در آن به پیاده روی مشغول شده و از کافه ها و رستوران های موجود در مسیر استفاده کرده و لذت ببرید.

  • کادینلار دنیزی کوش آداسی 

ساحل کادینلار دنیزی از جذاب ترین سواحل کوش آداسی است که فاصله چندانی نیز با مرکز شهر ندارد. در این منطقه می توانید به انواع ورزش ها و تفریحات آبی مشغول شده و در کنار ساحل به گردش و استراحت بپردازید. همچنین از پلاژ ها، رستوران ها و سایر امکانات کنار ساحل نیز می توانید استفاده کرده و لذت سفر خود را کامل کنید.

  • دیدیما کوش آداسی 

دیدیما یک منطقه باستانی مذهبی است که در استان آیدین و در نزدیکی بندر کوش آداسی ترکیه قرار گرفته است. در این منطقه معبد عظیم آپولو، دومین معبد و بنای باشکوه ایونیه ساخته شده است که با سفر به این منطقه می توانید باقیمانده های آن را مشاهده کنید. در دیدیما می توانید آثار به جای مانده از یکی از مهم ترین تمدن های باستان را از نزدیک ببینید. این مکان همانند معبد باستانی دلفی، از مهم ترین معابد باشکوه ایونیه پس از معبد آرتمیس افسوس بوده است.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جاذبه های گردشگری کوش آداسی
  • قایق های تفریحی دریایی کوش آداسی

از جذاب ترین و مهیج ترین تفریحات کوش آداسی می توان تفریحات سفر با کشتی های مسافرتی و کروز های دریایی را نام برد. در کوش آداسی چندین بندر و اسکله مخصوص برای کشتی های مسافرتی وجود دارد که در فصل های خاصی مسافران را به گردش های دریایی می برند. از جمله این سفرهای دریایی می توان به سفر به جزیره یونانی ساموس اشاره کرد.

  • شبه جزیره دیلک کوش آداسی 

شبه جزیره دیلک را می توان قطعه ای از بهشت نامید! این منطقه در فاصله 30 کیلومتری در جنوب کوش آداسی قرار گرفته است و دارای مناظر و زیبایی های طبیعی خیره کننده ای می باشد. بخش عظیمی از این منطقه به عنوان پارک ملی شبه جزیره دیلک شناخته می شود. در این منطقه می توانید در فضایی لذت بخش و جذاب به گشت و گذار در جنگل ها و مسیرهای طبیعی پرداخته و از سواحل زیبای آن نیز نهایت لذت را ببرید. این پارک از ارتفاعات و زمینی کوهستانی شروع شده و به جنگل ها و سپس ساحل آبی نیلگون و شن های داغ ختم می شود. در سفر خود به کوش آداسی به هیچ عنوان این منطقه را از دست ندهید.

  • روستای کیرازلی کوش آداسی 

روستای کیرازلی از مناطق دیدنی و جذاب کوش آداسی است که در فاصله 12 کیلومتری از این بندر واقع شده است. در این منطقه می توانید در جنگل های دیدنی و جذاب به گشت و گذار پرداخته و اقامتی آرام و دلنشین در خانه های روستایی در فضایی دلنشین را تجربه کنید. در روستای کیرازلی می توانید به بازارهای مختلف سر زده و مواذ غذایی، میوه ها و سبزیجات ارگانیک و بومی منطقه را خریده و از آن ها استفاده کنید. اگر مشتاق بازدید و اقامت در فضای روستایی آرام و دلنشین هستید، به هیچ عنوان در سفر خود به کوش آداسی، روستای کیرازلی را از دست ندهید.

  • کاروانسرای اوکوز محمد پاشا کوش آداسی 

این کاراونسرا در قرن 17 به دستور صدر اعظم محمد پاشا ساخته شده است. معماری این بنا عثمانی می باشد و در نمای بیرونی آن می توانید آثار گلوله های توپ که در دفاع در برابر دزدان دریایی به وجود آمده است را مشاهده کنید. می توانید در این مکان تاریخی و باستانی اقامت کرده و تجربه لذت بخشی از سفر به کوش آداسی برای خود رقم بزنید.

جاذبه های گردشگری کوش آداسی
جاذبه های گردشگری کوش آداسی

سخن پایانی

کوش آداسی، منطقه ای است که در سفر خود به ترکیه به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید. اگر به بناهای تاریخی و باستانی علاقه مندید، از جزایر و سواحل زیبا و نیلگون و شن های داغ ساحل لذت می برید، به جاذبه های تفریحی و بازارهای متنوع و بزرگ علاقه مندید، اگر گشت و گذار در جنگل های سر سبز و مسیرهای پر و پیچ و خم را می پسندید، کوش آداسی مقصد نهایی شما است. اگر شما نیز به دنبال اخذ ویزای توریستی ترکیه و سفر به این منطقه جذاب هستید، پارسی کانادا مفتخر است در این مسیر شما را همراهی می کند.