فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت

فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت

فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت

فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت | کشور فرانسه از دیرباز به عنوان مقصد مهاجرتی بسیار محبوبی در نزد دیگران شناخته شده است. این کشور تمامی استانداردهای مورد نیاز یک کشور پیشرفته را داشته، علاوه بر این با توجه به این که این کشور امکانات زیادی را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد همواره مورد توجه آن هایی که به دنبال مهاجرت کردن هستند قرار گرفته است.

جمعیت فرانسه حدود 70 میلیون نفر است و همسایه های این کشور شامل اسپانیا، ایتالیا، موناکو، سوئیس، آلمان، لوکزامبورگ و بلژیک می باشد. نظام تحیلی در این کشور رایگان بوده و این امر خود منجر به جذب افراد زیادی به این کشور شده است. چنانچه می خواهید به این کشور مهاجرت کنید و به دنبال این هستید که شانس خود را برای پذیرفته شد از دولت کشور فرانسه افزایش دهید در اولین قدم بایستی زمانی را صرف یادگیری زبان فرانسوی کنید و به این زبان تسلط پیدا کنید.

فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت
فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت

 

اگرچه در فرانسوی ها، توانایی استفاده از زبان انگلیسی را نیز دارند اما با توجه به این که مردمان با تعصبی بوده و نسبت به زبان و فرهنگ غنی خود احساس تعصب می کنند، حاضر نیستند که از زبانی جز زبان خودشان استفاده کنند. در نتیجه زندگی کردن در کشوری که زبان آن ها را ندانید کاری است غیر ممکن و حتی اگر با مهاجرت شما موافقت شود که تا حد زیادی دور از تصور است، با گذشت زمان نمی توانید دوام بیاورید و خودتان خسته خواهید شد. همه ما انسان هستیم و انسان ها به تعامل و برقراری ارتباط با دیگران زنده هستیم، خواه کم یا زیاد. اما اینکه سرمان به کار خودمان باشد و مبری از نیاز برقراری ارتباط با دیگران باشیم امکان پذیر نیست.

کشور فرانسه مهد هنر، علوم و فلسفه می باشد، و با توجه به آثار ثبت شده ای که در یونسکو دارد، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است. این کشور از جمله پرطرفدارترین مقاصد توریستی در بین گردشگران خارجی است. اما این روزها تعداد افرادی که به دنبال ادامه تحصیل در این کشور هستند روز به روز در حال افزایش است و علت این اتفاق را همانطور که گفتیم می توان در نظام رایگان آموزشی آن جستجو کرد. و اما از دیگر عواملی که افراد را ترغیب می کند که به تحصیل در این کشور فکر کنند این است که همواره موقعیت شغلی بسیاری برای افرادی که در دانشگاه های فرانسوی تحصیل کرده باشند موجود است. جالب است بدانید که دانشگاه های دولتی فرانسه حتی از دانشجویان خارجی نیز مبلغ بسیار ناچیزی را برای ثبت نام شان دریافت می کند و البته میزان شهریه پرداختی توسط دانشجویان بنابر رشته ای که در آن تحصیل می کنند می تواند متفاوت باشد.

فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت
فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت

برای مثال شهریه مورد نیاز دانشجویان حوزه اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا به شرح زیر است:

  • شهریه رشته های مهندسی: سالانه 620€ (یورو)
  • شهریه رشته های پزشکی: سالانه 450€ (یورو)
  • شهریه سایر رشته ها: سالانه بین 170€ تا 700€ (یورو)

و امام شهریه ای که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بایستی برای ادامه تحصیل شان در دانشگاه های فرانسوی پرداخت کنند با آنچه که گفته شد متفاوت بوده و کمی بیشتر است. علاوه بر تحصیل، این کشور تا حد زیادی به عنوان یک مقصد عالی برای مهاجرت کاری به حساب می آید. البته آنچه بهتر است به خاطر بسپارید این است که فرانسه ویزایی تحت عنوان جستجوی کار در اختیار شما قرار نخواهد داد و تنها حالتی که شما می توانید موفق به اخذ دریافت ویزای کاری این کشور شوید این است که بتوانید از یک کارفرمای فرانسوی دعوت به همکاری دریافت کنید.

شاید پیش خودتان فکر کنید که این مسئله خیلی راحت است و در چشم بر هم زدنی می توانید کارفرمایی را پیدا کنید که با توجه به دانش و تخصص تان برای شما دعوت به همکاری ارسال کنید، اما این اتفاق به این سادگی ها نیز نیست، چرا که برای اخذ ویزای کاری فرانسه بایستی با یک کارفرمای فرانسوی قرارداد کاری داشته باشد از این رو بدون حضور در خاک فرانسه اخذ ویزای کاری فرانسه تقریبا غیر ممکن است.

اما اگر بتوانید از طریق روش های موجود ویزای کاری این کشور را از آن خود کنید مطمئن باشید که آینده ای بسیار متفاوت تر از آنچه در خیال تان بگنجد را در پیش رو خواهید داشت. با کار در این کشور می توانید سطح کیفی زندگی خود را تا حد زیادی بهبود بخشید و البته سطح بالایی از رفاه را به دست آورید.

فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت
فرانسه مقصدی جذاب برای مهاجرت

و اما با توجه به مشاهدات صورت گرفته پردرآمدترین مشاغل در فرانسه در سال 2020 به شرح زیر است:

  • جراح از 97700€ تا 280000€ (یورو)
  • قاضی از 66400€ تا 191000€ (یورو)
  • مدیر بانک از 62500€ تا 179000€ (یورو)
  • ارتودنتیست از 52800€ تا 151000€ (یورو)

البته بهتر است به خاطر بسپارید که زندگی در فرانسه و خرج و مخارج مربوطه بسیار بالا می باشد ولی خب بالتبع درآمد نیز بالا است. بنابراین برای مهاجرت و زندگی در این کشور بایستی از امنیت شغلی تان اطمینان حاصل کنید و بی گدار به آب نزنید. متوسط هزینه زندگی برای یک نفر در این کشور چیزی حدود 750 تا 1400 یورو می باشد.

از دیگر مزایای زندگی و مهاجرت به کشور فرانسه این است که تورم در آن بالا نمی باشد لذا مردم با افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مواجه نمی شوند. همین امر منجر به این مسئله شده است که قدرت خرید در این کشور تا حد بالایی افزایش پیدا کند. چنانچه به دنبال این هستید که درباره فرانسه و شرایط موجود برای مهاجرت به آن اطلاعات جامعی را کسب کنید تنها کافیست کلمه ویزا را به شماره 30006016 ارسال کنید و منتظر تماس مشاوران ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا باشید. مشاوران ما با سال ها تجربه آماده هستند که تمامی مسیرهای پیش روی تان را به شما معرفی کنند و در این مسیر شما را راهنمایی کنند.