مهاجرت کاری به آلمان

از جاب آفر تا آوسبیلدینگ در مهاجرت کاری به آلمان

از جاب آفر تا آوسبیلدینگ در مهاجرت کاری به آلمان

از جاب آفر تا آوسبیلدینگ در مهاجرت کاری به آلمان | وقتی موضوع مهاجرت به کشورهای خارجی باشد، همیشه نامی از آلمان در صحبت ها شنیده می شود. این کشور با توجه به شرایط ویژه ای که دارد یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین کشورها برای مهاجرت افراد مختلف است. آلمان سالانه میزبان مهاجران زیادی از کشورهای مختلف است که با اهداف مختلف تحصیلی، کاری و غیره به این کشور مهاجرت می کنند. بخش عمده ای از این مهاجرت ها، با اهداف کاری بوده و به این منظور صورت می پذیرد. مهاجرت کاری به آلمان در واقع یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور بوده و از کشور ما نیز سالانه هزاران نفر از این طریق به دنبال مهاجرت به آلمان هستند. در این مقاله کوتاه قصد داریم نگاهی به مهاجرت کاری به آلمان و ویزاهای کاری این کشور بیندازیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت کاری به آلمان
مهاجرت کاری به آلمان

وضعیت کار در آلمان

به دلیل کمبود نیروی متخصص در کشور آلمان، این کشور بخشی از نیازهای خود را از طریق مهاجرین تامین می کند. افراد بسیاری از کشورهای مختلف نیز به دنبال اخذ ویزای کاری آلمان و مهاجرت به این کشور می باشند. این کشور از سطح رفاه بسیار بالایی برخوردار بوده و کیفیت زندگی در آن نیز بسیار بالا است. آلمان با توجه به در اختیار داشتن سیستم اقتصادی قوی و امنیت شغلی بسیار بالا، شرایط بسیار ایده آلی را برای نیروهای کار در تمامی حوزه ها فراهم آورده و افراد بسیاری از کشورهای مختلف به دنبال مهاجرت به این کشور و کار کردن در آن می باشند. با کار کردن در آلمان، با یک تیر چند نشان می شود زد. کار کردن در کشوری توسعه یافته و اقتصادی بسیاری قوی، در اختیار داشتن امنیت شغلی بسیار بالا و آینده روشن، زندگی در یکی از با کیفیت ترین کشورها و بهره مندی از تمامی حقوق شهروندی این کشور.

آلمان هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام کرده و حوزه هایی که نیازمند نیروی کار می باشند را به تفکیک مشخص می کند. در صورتی که شغل شما در این لیست موجود باشد، می توانید به این کشور مهاجرت کرده و در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوید.

انواع روش های مهاجرت کاری به آلمان

برای کار کردن در آلمان دو حالت کلی را می توان در نظر گرفت. حالت اول اینگونه است که شما از قبل در کشور آلمان حضور داشته و اکنون می خواهید در این کشور به دنبال کار گشته و استخدام شوید. این حالت معمولا دانشجویان را شامل می شود. معمولا پس از اتمام تحصیل در این کشور، دانشجویان می توانند تقاضای اقامت 6 ماهه یا 18 ماهه در این کشور داده و در این مدت به دنبال کار بگردند. لازم به ذکر است تامین هزینه های زندگی در این مدت به عهده خود فرد بوده و شما می توانید در هر حوزه ای به دنبال کار بگردید. در این صورت پس از استخدام، پس از گذشت مدت زمانی که بستگی به عوامل مختلفی دارد، می توانید برای اقامت دائم آلمان اقدام کرده و اقامت این کشور را اخذ کنید.

مهاجرت کاری به آلمان
مهاجرت کاری به آلمان

حالت دوم هنگامی است که شما در آلمان حضور نداشته و هم اکنون می خواهید برای کار کردن به این کشور بروید. در این حالت می بایست برای ویزای کاری آلمان اقدام کرده و پس از اخذ آن، به این کشور مهاجرت کنید. جهت اخذ ویزای کاری آلمان، سه مورد از مهم ترین روش ها را به طور مختصر بررسی می کنیم:

  • مهاجرت کاری به آلمان از طریق جاب آفر

جاب آفر Job Offer یا پیشنهاد شغلی، وضعیتی است که در آن یکی از کارفرمایان معتبر در کشور آلمان برای استخدام شما یه پیشنهاد رسمی ارائه داده که با استفاده از آن می توانید برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید. در قوانین جدید نیز، شهروندان آلمان و اتحادیه اروپا ارجحیت به خصوصی به متقاضیان خارجی نداشته و در صورت دارا بودن تخصص و مهارت های لازم، دانش زبان آلمانی و رزومه قوی در کنار کسب رضایت یکی از شرکت ها یا کارفرمایان آلمانی می توانید برای اخذ ویزای کاری جاب آفر آلمان اقدام کنید.

  • مهاجرت کاری به آلمان از طریق ویزای جاب سیکر

آلمان برای متقاضیان کار در این کشور این امکان را فراهم کرده تا برای مدت محدودی به این کشور سفر کرده و به دنبال کار بگردند. با استفاده از ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر آلمان، می توانید به مدت 6 ماه به آلمان سفر کرده و به دنبال کار بگردید. شما می بایست ظرف این 6 ماه قرار داد حداقل 1 ساله خود را منعقد کرده و سپس می توانید در این کشور مانده و مشغول به کار شوید. پس از گذشت تقریبا 4 سال نیز می توانید اقامت دائم آلمان را دریافت کنید. لازم به ذکر است برای اخذ ویزای جستجوی کارآلمان می بایست حداقل مدرک کارشناسی، کاردانی یا مدرک تحصیلات تخصصی 2 ساله داشته و به زبان آلمانی نیز مسلط باشید.

  • مهاجرت کاری از طریق دوره های آوسبیلدونگ

دوره های آوسبیلدونگ در واقع دوره های تخصصی فنی و حرفه ای در کشور آلمان بوده که متقاضیان پس از گذراندن آن ها، بدون داشتن مدرک دانشگاهی می توانند سریعا به بازار کار این کشور ورود کرده و مشغول به کار شوند. این دوره ها حداکثر 24 ماهه بوده و متقاضیان آموزش های تخصصی و فوق تخصصی در حوزه خود را در آن فرا می گیرند. برای شرکت در این دوره ها محدودیت سنی وجود دارد و متقاضیان می بایست بین 18 تا 25 سال سن داشته و مدرک زبان آلمانی را نیز اخذ کرده باشند.

مهاجرت کاری به آلمان
مهاجرت کاری به آلمان

سخن پایانی

آلمان کشوری رویایی برای کار کردن و زندگی می باشد. این کشور توسعه یافته مقصد اصلی بسیاری از متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور است. تنها 3 مورد از روش های اخذ ویزای کار آلمان را برای شما توضیح دادیم. برای تعیین وضعیت و سنجش میزان شانس شما در اخذ ویزای کاری آلمان، لازم است با متخصصان و وکلای امور مهاجرتی مشورت کرده و احتمال اخذ ویزای خود را بسنجید. وکلای پارسی کانادا می توانند در این راه شما را یاری رسانده و به شما کمک کنند ویزای کاری آلمان را اخذ و به این کشور رویایی مهاجرت کنید.