مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا

مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا

مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا

مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا | مهاجرت به کشور ترکیه به عنوان یکی از کشورهای همسایه به دلیل مزیت های مختلف آن علاقمندان زیادی پیدا کرده است. نزدیک بودن فرهنگ و سبک زندگی ترکیه به فرهنگ ایرانی، در کنار هزینه های زندگی نسبتا مناسب در این کشور و نزدیکی جغرافیایی و بسیاری از عوامل دیگر باعث شده تا افراد زیادی به فکر مهاجرت به ترکیه بیفتند. اما سوال این است که چطور می شود به این کشور مهاجرت کرد و برای دریافت اقامت ترکیه چه کار باید کرد؟

برای مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به هدف، وضعیت مالی، سن، تحصیلات و سایر موارد هر فرد می تواند یکی از آنها را انتخاب کند. در این مقاله چند مورد از روش های مهاجرت به ترکیه را بررسی می کنیم که به کمک آنها می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید. اما برای اطلاع از جزئیات دقیق و انتخاب روشی که برای شما مناسب باشد، با مشاورین پارسی کانادا مشورت کنید. مشاورین پارسی کانادا به همه سوالات شما در مورد مهاجرت به ترکیه و نحوه اخذ اقامت این کشور پاسخ می دهند.

مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا
مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا

مهاجرت به ترکیه چه مزیت هایی دارد؟

کشور ترکیه به عنوان یک کشور در حال پیشرفت و اوراسیایی یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت است. ترکیه طی سال های گذشته گزینه های مختلفی را برای پذیرش مهاجر مشخص کرده تا اگر شخصی شرایط مهاجرت و زندگی در ترکیه را دارد بتواند به این کشور مهاجرت کند. زندگی و اقامت در ترکیه مزایای مختلفی دارد که برخی از آنها عبارتند از :

  • اقتصاد در حال رشد
  • تشابه فرهنگی ایران و ترکیه
  • هم مرز بودن با ایران
  • هزینه های زندگی نسبتا پایین
  • ارتباط با اروپا
  • عدم نیاز به اخذ ویزا

از چه روش هایی می توان اقامت ترکیه را دریافت کرد؟

به طور کلی از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی و تولد می توان برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کرد. با این حال برای دریافت اقامت با استفاده از هر کدام از این روش ها باید شرایط تعیین شده از طرف کشور ترکیه را داشته باشید.

دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت این کشور است. سرمایه گذاری با خرید ملک در واقع یک نوع اقامت موقت است که قابلیت تمدید کردن دارد، و بعد از چند سال تمدید امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم وجود دارد. ترکیه برای جذب سرمایه های خارجی از سال 2014 قانون جدیدی تصویب کرد که به کمک آن افراد علاقمند به زندگی در این کشور می توانند با خرید ملک و به عبارتی با سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی اقامت این کشور را دریافت کنند.

پس از خرید ملک در ترکیه اقامت موقت به شما داده می شود و زمانی که از تمدید این اقامت 5 تا 8 سال بگذرد و علاوه بر آن ساری شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم را داشته باشید، می توانید برای آن اقدام کنید. میزان سرمایه گذاری در ترکیه با توجه به منطقه و شهری که برای اقامت انتخاب می کنید متفاوت است. برای اطلاع از جزئیات حداقل و حداکثر سرمایه گذاری در ترکیه با مشاورین پارسی کانادا مشورت کنید.

مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا
مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار

برای زندگی و گرفتن اقامت ترکیه یکی دیگر از روش ها استفاده از روش کار کردن در ترکیه است. برای آنکه در ترکیه کار کنید باید از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید. البته می توانید قبل از رفتن به ترکیه به دنبال کار در این کشور باشید و یا با سفر به ترکیه از همان جا کار پیدا کنید. بعد از اینکه کارفرما اجازه استخدام شما را از وزارت کار این کشور دریافت کرد، تا 90 روز فرصت دارید تا مدارک خود را به سفارت ترکیه تحویل دهید و ویزای کار دریافت کنید.

ویزای کار ترکیه شامل: ویزای کار یک ساله، ویزای کار دائم، ویزای کار مستقل، ویزای کار ویژه و ویزای کار موقت ویژه می شود. هر دریافت هر کدام از این نوع ویزاها باید شرایط آن را داشته باشید. برای مثال برای گرفتن ویزای کار دائم باید 8 سال در ترکیه کار و زندگی کرده باشید و برای ویزای کار مستقل باید 5 سال در ترکیه سابقه کار داشته باشید.

مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا
مهاجرت به ترکیه با پارسی کانادا

دریافت اقامت ترکیه از طریق تحصیل

تحصیل در کشور ترکیه یکی دیگر از روش های دریافت اقامت این کشور است. امکان تحصیل در این کشور از مقطع پیش دبستانی تا دکتری برای افراد خارجی وجود دارد. سیستم آموزش و پرورش در ترکیه بیشتر دولتی است. برای افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند، می توانند در دانشگاه های بین المللی این کشور ثبت نام کنند. از آنجایی که زبان این دانشگاه ها انگلیسی است، برای کسانی که به زبان ترکی تسلط ندارند گزینه بسیار مناسبی است. هزینه اقامت ترکیه از راه تحصیل در ترکیه برای دانشگاه های دولتی بین 500 تا 2 هزار و 200 دلار، و برای دانشگاه های خصوصی بین 4 تا 20 هزار دلار است. این هزینه برای دانشگاه های علوم پزشکی بین 15 تا 25 هزار دلار است.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به زندگی و کار و یا تحصیل در ترکیه علاقه دارید و می خواهید در این کشور اقامت کنید می توانید برای اطلاع پیدا کردن از جزئیات از مشاورین پارسی کانادا کمک بگیرید. پارسی کانادا با سال ها تجربه در زمنیه مهاجرت و اخذ ویزا به کشورهای مختلف در کنار شماست تا از مناسب ترین و بهترین روش اقامت ترکیه را دریافت کنید.