استارتاپ در کانادا

استارتاپ در کانادا

استارتاپ در کانادا | استارتاپ یک سرمایه‌ گذاری به شکل کارآفرینی است که طی آن یک شرکت نوپا ایده‌ ی جدیدی برای کسب ‌و‌ کار ارائه می ‌دهد؛ ساده ‌ترین تعریف در پاسخ به سوال”استارتاپ چیست؟” این است.شما برای راه اندازی استارتاپ لازم است تا ابتدا یک ایده خوب داشته باشید یعنی باید یک محصول یا خدمتی را ارائه کنید که بتواند یک نیاز اساسی را برطرف کند. بسیاری از کارآفرینان و افرادی که تمایل به راه اندازی یک استارتاپ را داشته قصد دارند تا این کار را در کشوری دیگری با سطح کیفیت بالاتر تجربه کنند. کانادا یکی از همان کشورهایی است که سالانه افراد زیادی به قصد شروع کاری نوین و جدید در آن قدم می گذارند.

امروزه یکی از راه های مهاجرت به کانادا راه اندازی یک استارتاپ است. یکی از نقاط دنیا که اقدام به ارائه چنین ویزایی کرده است، کشور کاناداست. مهاجرت به این کشور از این طریق مناسب افرادی است که هدف اصلی آن ها برای مهاجرت به کانادا کارآفرینی و ایجاد شغل است. علاقه مندان به استارتاپ و مهاجرت به کانادا می توانند با یک تیر دو نشان بزنند. با مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ و اخذ ویزای کارآفرینی می توان پتانسیل راه اندازی و شروع فعالیت یک شرکت تازه تاسیس و همچنین نوآور را به دست آورد.

برخلاف بعضی از کشورهای دیگر، راه اندازی یک شرکت تجاری در کانادا نسبتا آسان است. هیچ محدودیتی، از جمله حداقل تحصیلات (برای راه اندازی نوع خاصی از کار) و یا حداقل سرمایه وجود ندارد. بنابراین هر فردی با داشتن فکر، استعداد و روحیه کارآفرینی می تواند آن کار را بیازماید. بسته به بلند پروازی، سرمایه و توانمندی شما، استارتاپ شما می تواند از یک فعالیت اقتصادی مستقل تک نفره تا حتی یک شرکت بزرگ با کارمندان زیاد باشد.

درصورتی که در ذهنتان یک فکر و ایده خوب باشد می توانید در یکی از سازمان هایی که توسط اداره مهاجرت این کشور معرفی شده، طرح خود را ارائه و سازمان مربوطه را قانع نمایید، در این صورت شما با دریافت ویزای استارتاپ قادر می باشید برای خود و حتی خانواده خود نیزاقامت دائم را دریافت نمایید. البته نکته ی دیگری که باید به آن توجه نمایید این است که شما مجاز به سرمایه گذاری از نوع شخصی نمی باشید، به غیر از مواردی که در آن سازمان های معرفی شده از شما در سرمایه گذاری دعوت به عمل آورند.

راه اندازی یک کسب و کار جدید و استارتاپ می تواند از طرفی دارای مزیت و از طرف دیگر نیز چالش برانگیز باشد. ممکن است خود اشتغالی جذاب باشد اما امنیت مالی کمتر نیز یکی از مواردیست که به دغدغه افراد تبدیل شده است. در ادامه این مقاله با تمامی شرایط و مزایای راه اندازی یک استارتاپ در کانادا آشنا می شوید.

اهمیت مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

از آن جایی که همیشه و در هر زمان کانادا کشوری بوده است که به کارآفرینی و شروع کسب و کار نو اهمیت داده است، به تمام افرادی که هم به راه اندازی استارتاپ و هم به مهاجرت به کانادا علاقه دارند پیشنهاد می شود ویزای استارتاپی کانادا را دریافت کرده و از این طریق اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. برنامه استارتاپ این کشور به کلیه مهاجرانی که قصد کارآفرینی، سازمان دادن و استقرار این اشخاص در کانادا را دارند، این امکان را می دهد که برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نمایند.
مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ می تواند تمامی افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند ترغیب نماید تا نسبت به گسترش دادن شرکت و کسب و کار خود اقدام نمایند. در صورتی که اشخاص متقاضی مهاجرت به کانادا موفق به دریافت این نوع ویزا شوند، می توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا برای خود و خانواده خود درخواست دهند.

استارتاپ در کانادا

شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا

تمامی افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ برای این که موفق به دریافت ویزای استارتاپ شوند نیاز است 3 شرط را داشته باشند. از جمله این شروط عبارتند از اشخاص متقاضی مهاجرت به کشور کانادا از طریق استارتاپ ملزم به اثبات نمودن ایده یا طرح تجاری خود می باشند، همواره این اشخاص مورد حمایت از جانب سازمان های دارای اعتبار و دارای شهرت خواهند بود.

افرادی که خواستار مهاجرت به کانادا هستند باید مهارتشان در زبان انگلیسی و فرانسوی را افزایش دهند و به صورت جدی به آموزش دیدن این دو زبان بپردازند. با این توضیح که شرط لازم برای آموزش این می باشد که دست کم در سطح CLB5 موفق به اخذ مدرک شوند. پس از سپری کردن کلیه مراحل مذکور در شرکت نام برده، نامه ای با موضوع مورد قبول قرار گرفتن و همچنین مورد پذیرش قرار گرفتن طرح تجاری این اشخاص صادر می شود.

درصورتی که مهاجران موفق به دریافت ویزای استارتاپ کانادا شوند، برای راه اندازی استارتاپ نیاز به سرمایه اولیه دارند. این میزان سرمایه برای مدت زمان 6 ماه اول زندگی این افراد و خانواده ی آن ها کافیست. این کارآفرینان ملزم به داشتن اختراعات و نوآوری های خاص همچنین ایجاد شغل و کارآفرینی هستند. شروع نمودن یک رقابت در سطح جهانی از الزامات می باشد.

روش راه اندازی استارتاپ در کانادا

افرادی که تمایل دارند از روش استارتاپ برای مهاجرت به کانادا استفاده نمایند، در مرحله اول می بایست یک طرح کسب و کار دقیق تهیه کنند، شرح سرمایه گذاری و نحوه برنامه ریزی موفقیت آمیز بودن آن را تهیه کنند. سپس باید طرح کسب و کار را به بیش از ۵۰ نهاد کانادایی اختصاص داده شده از جمله صندوق سرمایه گذاری، گروه سرمایه گذاران انجل و برنامه های انکوباتور تجاری کانادا ارسال نمایند.

درصورت واجد شرایط بودن، استارتاپ مورد نظر باید در زمانی که فرد تعهد داده است ایجاد شده و انجام کسب و کار در کشور کانادا انجام شود. متقاضی، دارای حداقل ده درصد از حق رای دادن در شرکت را دارد و هیچ شخص دیگری حق رای ۵۰ درصد و یا بیشتر از کل حق رای در شرکت را ندارد. در حقیقت، یک کارآفرین مهاجر که شرایط لازم برای دریافت ویزای استارتاپی را دارد، باید سرمایه گذاری یا پشتیبانی خود را ثابت کند. یا به گونه ای باید حداقل سرمایه گذاری با حمایت خود را ارائه دهد.

مزایای راه اندازی استارتاپ در کانادا

به این موضوع اشار شد که کشور کانادا یکی از کشورها در سراسر جهان است که به راه اندازی استارتاپ یا کسب و کارهای جدید اهمیت ویژه می دهد و امکانات بسیاری برای افرادی که قصد ایجاد شغلی نو در این کشور را دارند مهیا می کند. درصورتی که شما اقدام به راه اندازی استارتاپی در کانادا نمایید از مزایای بسیاری بهره خواهید برد. به طور خلاصه از مزایای اخذ ویزای استارتاپ و راه اندازی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود یک اقتصاد پویا و دارای قدرت در کانادا، این کشور یکی از سالم ترین و ثروتمند ترین کشورهای جهان از لحاظ فعالیت‌ های اقتصادی است.
  • پایین بودن میزان مالیات، خوشبختانه در کانادا در پرداخت مالیات محدودیت ها و سخت گیری های آزار دهنده وجود ندارد.
  • مناسب بودن میزان هزینه به جهت راه اندازی شغل، هزینه های پایین راه ‌اندازی استارتاپ و کسب‌ و کارهای نوین و حمایت ‌های فراوانی که از آن می شود موجب شده تا فضای کار اقتصادی در این کشور پر رونق و بی ‌دردسر باشد.
  • وجود بهترین و عالی ترین رتبه در زمینه انجام تحقیقات، کانادا یکی از کشورهای پرچم ‌دار در حوزه تحقیق و توسعه کاربردی در حوزه‌ های علمی و پژوهشی مختلف است و از این نظر هم امکانات رسیدن به فناوری‌ های و پژوهش‌ های تازه در آن بسیار زیاد است.
  • بالا بودن سطح کیفیت زندگی در کانادا، کیفیت زندگی در این کشور با فرهنگی بالا، آب و هوایی خوب، رفاه شهروندان و… بسیار زیاد است.