جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا | آنتالیا از مهم ترین مقاصد گردشگری در کشور ترکیه است که هر ساله میلیون ها گردشگر از سرتاسر دنیا را به خود جذب می کند. استان آنتالیا در کشور ترکیه، به سواحل زیبا و جذاب شناخته می شود و دلیل اصلی مسافرت بسیاری از افراد به این منطقه، تجربه شن های داغ و سواحل نیلگون این آن است. منطقه آنتالیا ترکیه علاوه بر سواحل زیبا، جاذبه های گردشگری بسیار دیگری نیز داشته که بر میزان محبوبیت و جذابیت آن افزوده است. مکان های تاریخی و باستانی، آبشار ها، جنگل ها و حتی مجموعه ورزش های زمستانی از جمله دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه است. با ما همراه باشید تا با برخی از جاذبه های گردشگری این منطقه توریستی آشنا شویم.

جاذبه های گردشگری آنتالیا
جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا را بیشتر بشناسید

شهر آنتالیا، مرکز استان آنتالیا می باشد که با جمعیتی حدود 1.4 میلیون نفر، یکی از پر جمعیت ترین شهرهای ترکیه است. استان آنتالیا در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار داشته و از اصلی ترین مناطق گردشگری ترکیه است به طوری که بخش اعظمی از گردشگران ورودی به کشور ترکیه، به این استان وارد می شوند. استان آنتالیا قدمت بسیار زیادی دارد و در جای جای آن می توان آثار تاریخی و باستانی به جای مانده از قبل از میلاد و بعد از میلاد مسیح را مشاهده کرد. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای مناظر طبیعی بسیاری است که چشم هر بیننده را به خود جذب می کند. منطقه آنتالیا از سمت جنوب به دریای مدیترانه و از سمت غرب و شمال به رشته کوه توروس ختم می شود. از این رو در این استان می توان جاذبه های طبیعی و گردشگری متنوع و مختلفی از پیست اسکی گرفته تا سواحل داغ و آبشار ها و جنگل های زیبا را مشاهده کرد. منطقه آنتالیا ترکیه در سال 2019 میزبان حدود 13.6 میلیون گردشگر بوده است. از این رو آنتالیا، قطب گردشگری ترکیه محسوب می شود. با ما همراه باشید تا با برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا آشنا شویم.

  •  منطقه سیده آنتالیا

سیده شهری است در قسمت غربی استان آنتالیای ترکیه که در امتداد ساحل کشیده شده است. این منطقه دارای قدمت تاریخی بسیاری است و با گشت و گذار در آن می توانید آثار به جای مانده از تمدن های قدیمی همچون معبد آپولو و تالار آتنا را مشاهده کنید. همچنین می توانید در شهر سیده به ساحل گردی مشغول شده، در رستوران ها و کافه های متنوع و مختلف آن غذاهای جذاب مدیترانه ای بخورید و در بازارهای آن به گشت و گذار و خرید بپردازید.

  • پیست اسکی ساکلیکنت آنتالیا

اگر از سمت غربی شهر آنتالیا به سمت رشته کوه توروس حرکت کنید، در منطقه گوزل منطقه کوهستانی ساکلیکنت را مشاهده خواهید کرد. این منقطه تقریبا نیمی از سال پوشیده از برف بوده و به عنوان یکی از مجموعه های ورزش های زمستانی جذاب مورد استفاده قرار می گیرد! شاید برای شما هم جالب باشد که منطقه آنتالیا که به سواحل گرم و شناخته می شود، کمی آن طرف تر دارای پیست اسکی باشد! اگر طرفدار ورزش های زمستانی هستید، می توانید در فصول مناسب به آنتالیا سفر کرده و علاوه بر تجربه سواحل نیلگون آن، در ساکلیکنت به اسکی و ورزش های زمستانی مشغول شده، از تله کابین آن مناظر طبیعی اطراف را ببینید و در اقامتگاه های آن اقامت کنید.

  • آلانیا آنتالیا

آلانیا شهری در فاصله 130 کیلومتری شرق آنتالیا است. این شهر کوچک از مهم ترین مناطق گردشگری آنتالیا بوده که میزبان تعداد زیادی گردشگر می باشد. جالب است بدانید مردم این شهر دارای ملیت های گوناگون می باشند به طوری که جمعیت تقریبا 22 هزار نفری این منطقه از 90 ملیت متفاوت در کنار یکدیگر زندگی می کنند. در آلانیا می توانید از قلعه ها و مکان های تاریخی، غارها و آبشار های طبیعی دیدن کرده و در سواحل داغ این منطقه قدم بزنید. همچنین می توانید در پلاژ های ساحلی آن به استراحت ساحلی مشغول شده و در هتل ها و اقامت گاه های آن اقامت کنید.

  • ساحل چیرالی آنتالیا

ساحل جذاب چیرالی در فاصله 70 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار دارد. این ساحل در نزدیکی منطقه تاریخی الیمپیوس و شهر باستانی لیسیان قرار دارد. همچنین در اطراف این ساحل می توانید از جنگل ها و جاذبه های طبیعی دیگری همچون آبشارها و چشمه ها دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا
جاذبه های گردشگری آنتالیا
  • موزه آنتالیا

اگر به تاریخ و تمدن های باستانی علاقه مندید، به هیچ عنوان موزه آنتالیا را از دست ندهید. این موزه شامل مهم ترین مکشوفات وآثار باستانی تمدن های پیشین منطقه است. در تالارهای مختلف این موزه می توانید از این آثار دیدن کرده و مجسمه خدایان روم باستان را نیز از نزدیک ببینید. این موزه از 13 تالار تشکیل شده است که در آن می توانید سکه ها و زیورآلات قدیمی مربوط به پیش از میلاد مسیح را از نزدیک ببینید.

  • آکواریوم آنتالیا

اگر می خواهید بزرگ ترین آکواریوم تونلی دنیا را از نزدیک دیده و در آن به گشت و گذار بپردازید، حتما به آکواریوم آنتالیا سر بزنید. این آکواریوم 131 متر طول داشته که در آن می توانید گونه های متعدد و مختلف دریایی را از نزدیک مشاهده کنید. در این آکواریم همچنین می توانید از امکانات تفریحی و رفاهی مختلف همچون رستوران ها و کافه ها استفاده کنید.

  • منطقه کمر آنتالیا

بی راه نگفته ایم اگر منطقه کمر را یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری ترکیه بنامیم. این منطقه در فاصله 45 کیلومتری شهر آنتالیا و در دامنه کوه کمر واقع شده است. کمر از مناطقی است که می تواند تمامی نیازهای گردشگری شما را برآورده کند. در این منطقه می توانید در هتل های شیک و مجلل یا اقامت گاه های مختلف اقامت کرده و در پلاژ های ساحلی به استراحت بپردازید. کمر دارای امکانات تفریحی و ورزشی بسیاری است که از آن جمله می توان به ورزش های آبی، زمین گلف، زمین والیبال، اسکی، قایقرانی و کشتی های تفریحی اشاره کرد. در ارتفاعات کمر همچنین می توانید به ورزش های زمستانی پرداخته و از یکی از بزرگ ترین تله کابین های بزگ دنیا به طول 4300 متر استفاده کرده و از گشت و گذار در ارتفاعات این منطقه لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری آنتالیا
جاذبه های گردشگری آنتالیا
  • آبشار کورشونلو آنتالیا

آبشار کورشونلو را می توان یکی از زیبا ترین مناظر دیدنی و طبیعی آنتالیا دانست. این آبشار زیبا در فاصله 8 کیلومتری پرگه در پارک جنگلی قرار گرفته است که آب آن از چندین نقطه مختلف به درون حوزچه ای بزرگ ریخته می شود. وجود محیط جنگلی و رود های در جریان و همچنین آبشار کورشونلو باعث به وجود آمدن محیطی دنج برای استراحت، بازدید، پیاده روی و ورزش شده است. در سفر خود به آنتالیا می توانید در این جنگل زیبا به گشت و گذار پرداخته و از این آبشار زیبا دیدن کنید.

سخن پایانی

آنتالیا را می توان مرکز گردشگری ترکیه نامید. در اختیار داشتن 30 درصد از کل ورودی گردشگر به ترکیه آمار چندان کمی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت! آنتالیا با در اختیار داشتن جاذبه های گردشگری مختلف و متنوع، از آثار باستانی و تاریخ گرفته، تا پیست اسکی، جنگل ها و سواحل داغ بدون شک یکی از بهترین تجربه های سفرهای خارجی شما خواهد بود. اگر شما نیز به دنبال اخذ ویزای توریستی ترکیه و سفر به آنتالیا هستید، پارسی کانادا مفترخ است در این مسیر شما را همراهی می کند.