راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه

راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه

راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه

راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه | هزینه های زندگی در فرانسه یکی از مهمترین جنبه هایی است که هر فردی که قصد زندگی و مهاجرت به فرانسه را دارد باید آن را در نظر بگیرد. هزینه های زندگی به طور کلی شامل هزینه های خورد و خوراک، اجاره ، هزینه های حمل و نقل و هزینه های مربوط به تفریح می شود. در کشور فرانسه نیز مانند هر کشور دیگری این هزینه ها با توجه به شهر و سبک زندگی هر فرد متفاوت است. بسیاری از افراد تصور می کنند که هزینه های زندگی در فرانسه بسیار زیاد است، اما اگر این موضوع را در نظر بگیریم که سطح خدمات و سطح زندگی در این کشور نسبتا بالا است، ان وقت متوجه می شویم که هزینه های زندگی با سطح زندگی در این کشور تناسب دارد. در ادامه برخی از هزینه های اساسی در این کشور را توضیح داده و هزینه زندگی در چند شهر بزرگ فرانسه را با سایر شهرهای بزرگ دنیا مقایسه می کنیم.

راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه
راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه مسکن در فرانسه

اگر به دنبال آپارتمان معمولی در شهرهای بزرگ فرانسه باشید ، باید گفت که هزینه مسکن در شهرهای بزرگ بسیار گران است. افرادی که در پاریس و لیون زندگی می کنند تا 50 درصد از حقوق ماهانه خود را باید فقط صرف اجاره بها کنند. روشن است که اجاره یک اتاق ، یک آپارتمان یک خوابه و یا یک خانه با چند اتاق خواب کاملا متفاوت است. با این وجود برای کم کردن هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ می توانید حاشیه و حومه شهر را برای اجاره مسکن انتخاب کنید.

به عنوان مثال برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز پاریس ، هزینه ماهانه حداکثر 1400 یورو یا با توجه به نوع مسکنی که اجاره می کنید می تواند دو برابر این مقدار باشد. لیون از نظر مسکن بسیار ارزان تر از فرانسه است. قیمت اجاره مسکن در لیون حدود 600 تا 800 یورو در ماه برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر است، اما اگر بخواهید یک آپارتمان سه خوابه اجاره کنید باید حدود 1100 یورو پرداخت کنید. مارسی به نسبت دو شهر دیگر ارزان تر است ، قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در مارسی حدود 550 یورو در ماه و آپارتمان سه خوابه از حدود 950 یورو شروع می شود. در صورت خرید ملک در فرانسه ، مالیات بر املاک فرانسه بسیار پایین تر از سایر کشورها است. به همین دلیل بسیار از افرادی که می خواهند در اروپا ملکی بخرند و در عین حال در یک کشور بزرگ زندگی کنند، کشور فرانسه را برای خرید ملک انتخاب می کنند.

هزینه خدمات و اینترنت در فرانسه

هزینه های رفاهی و خدماتی در فرانسه مشابه سایر مناطق اروپا است ، در مجموع به طور متوسط حدود 160 یورو در ماه برای یک آپارتمان 85 متر مربع باید هزینه شارژ پرداخت کنید. این هزینه شامل خدمات رفاهی اساسی یعنی آب ، گرمایش ، برق و جمع آوری زباله می شود. در شهرهای کوچکتر در جنوب فرانسه ، به دلیل آب و هوای معتدل در تمام طول سال ، صورت حساب خدمات بسیار ارزان تر است. در مورد جزئیات هزینه های زندگی در کشور کانادا از مشاورین پارسی کانادا راهنمایی بگیرید.

هزینه برق در فرانسه در مقایسه با استانداردهای اتحادیه اروپا زیاد نیست. متوسط هزینه برق در فرانسه حدود 0.15 یورو در هر کیلووات ساعت ، که پایین تر از متوسط اتحادیه اروپا است که حدود 0.20 یورو است. هزینه اینترنت در فرانسه نیز نسبی است ، بسته های اینترنتی از حدود 20 تا 30 یورو در ماه شروع می شوند. اگر تلویزیون داشته باشید ، باید هزینه یک مجوز سالانه برای آن که حدود 139 یورو در سال است را نیز حساب کنید. در ادامه هزینه های زندگی در چند شهر بزرگ فرانسه را با هم مقایسه می کنیم.

راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه
راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در پاریس

مقایسه هزینه های زندگی در کشور فرانسه را با برخی دیگر از کشورها از جمله انگلستان، آلمان، آمریکا و .. نشان می دهد که فرانسه در مقایسه با بسیاری از کشورها آنقدرها هم کشور گرانی نیست. پاریس به دلایل مختلف مهاجران را به سمت خود جلب می کند : برخی رویای زندگی عاشقانه در پاریس را دارند، در حالی که برخی دیگر به دنبال پیدا کردن شغل بهتر در فرانسه هستند ، چرا که شرکتهای بین المللی زیادی در این کشور وجود دارد .در گزارش هزینه زندگی برخی از شهرهای بزرگ، پاریس از آمستردام ، مونیخ و بروکسل گران تر، اما از لندن ، نیویورک و زوریخ ارزان تر گزارش شده است. مقایسه هزینه زندگی در پاریس با سایر شهرهای بزرگ دنیا به شرح زیر است:

  • 22 درصد ارزانتر از نیویورک
  • 37 درصد گرانتر از مادرید
  • 29 درصد گرانتر از بروکسل
  • 10 درصد ارزانتر از لس آنجلس
  • 17 درصد ارزانتر از لندن
  • هزینه زندگی در لیون

لیون سومین شهر بزرگ فرانسه است و یکی از شهرهای پرطرفدار ان کشور است. این شهر برای زندگی و کار به عنوان قطب بانکی و همچنین داروسازی ، نرم افزار و سایر صنایع بسیار عالی است . به همین دلیل تعداد جمعیت افرادی که به عنوان مهاجر در این شهر زندگی می کنند نسبتا بالا است و شاید یکی از دلایل بالا بودن هزینه زندگی لیون به همین موضوع ارتباط داشته باشد. لیون تنها شهر فرانسوی دیگر که در گزارش مقایسه هزینه زندگی در شهرهای بزرگ دنیا ، رتبه 105 را دارد. مقایسه هزینه زندگی در لیون با سایر شهرهای بزرگ دنیا به شرح زیر است:

  • 33 درصد ارزانتر از نیویورک
  • 18درصد گرانتر از مادرید
  • 12 درصد گرانتر از بروکسل
  • 22درصد ارزانتر از لس آنجلس
  • 28درصد ارزانتر از لندن
  • هزینه زندگی در مارسی
راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه
راهنمای هزینه های زندگی در فرانسه

مارسی یکی از شهرهای بین المللی فرانسه است و تعداد مهاجران ساکن در آنجا این ادعا را ثبات می کند. مارسی یک شهر بندری است که برای تجارت بین المللی و همچنین داشتن یک سبک زندگی آرام در یک شهر تفریحی ساحلی مناسب است. نیازی به گفتن نیست که سواحل شنی جذابیت بسیاری برای مهاجران دارد و هر ساله افراد زیادی به آنجا می روند. در مقایسه با هزینه های زندگی پاریس ، هزینه زندگی در مارسی مقرون به صرفه تر است. هزینه زندگی در مارسی در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ دنیا به شرح زیر است:

  • 42درصد ارزان تر از نیویورک
  • تقریبا مشابه مادرید
  • تقریبا مشابه بروکسل
  • 33 درصد ارزانتر از لس آنجلس
  • 38 درصد ارزانتر از لندن

اگر شما هم به زندگی، کار ، سرمایه گذاری ، خرید ملک و یا تحصیل در فرانسه علاقه دارید و به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به فرانسه هستید، می توانید از مشاوره رایگان با مشاورین پارسی کانادا راهنمایی بگیرید. مشاورین و وکلای با تجربه پارسی کانادا به شما کمک می کنند تا با بهترین و مناسب ترین روش به کشور مورد نظر خود بروید.