جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال

جاذبه های گردشگری پرتغال  | پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا و در غربی ترین ناحیه قاره سبز واقع شده است. این کشور از سمت شرق با اسپانیا هم مرز می باشد. این کشور به غیر از اسپانیا با هیچ کشور دیگری مرز زمینی نداشته و از سایر جهات به اقیانوس اطلس منتهی می شود. موقعیت جغرافیایی این کشور به گونه ای است که جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری به آن هدیه داده است. این کشور از جنوب و غرب به اقیانوس اطلس منتهی می شود. همین موضوع سبب به وجود آمدن سواحل بسیار زیبا و جاذبه های گردشگری متنوع و مختلف شده است. در این مقاله قصد داریم با مهم ترین جاذبه های گردشگری پرتغال آشنا شویم. با ما همراه شوید.

جاذبه های گردشگری پرتغال
جاذبه های گردشگری پرتغال

راجع به پرتغال چه می دانید؟

پرتغال یکی از مقاصد مهم گردشگری اروپا و دنیا می باشد. در سال 2017 در حدود 23 میلیون تفر گردشگر از این کشور دیدن کرده اند که این رقم، مقدار قابل توجهی است. البته بیشترین تعداد این گردشگران مسافرینی از کشورهای اروپایی هستند. اما این کشور طرفداران بسباری در سرتاسر دنیا داشته و همواره میزبان گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف دنیا است. پرتغال دارای دو شهر بزرگ و پرجمعیت به نام های لیسبون و پورتو است. لیسبون شهری در جنوب غربی این کشور است که پایتخت پرتغال نیز می باشد. پورتو نیز شهری بندری و بزرگ و پر جمعیت در شمال این کشور است.
پرتغال دارای 7 ناحیه، 18 استان و دو منطقه خود مختار است. این کشور پر از جاذبه های طبیعی و گردشگری مختلف است که چشم هر بیینده را به خود جلب می کند. این کشور دارای تاریخ غنی و گسترده ای است که آثار به جا مانده از آن را نیز می توان هم اکنون در مناطق مختلف آن مشاهده کرد. پرتغال را می توان مجموعه ای از سواحل زیبا، جزایر جذاب، مکان های تاریخی و قدیمی کم نظیر، طبیعتی کم نظیر و شهرهایی زیبا و دوست داشتنی نامید. هر چه بخواهید در این کشور پیدا می کنید. در ادامه با مهم ترین جاذبه های گردشگری این سرزمین آشنا خواهیم شد.

لیسبون

لیسبون به عنوان پایتخت سیاسی و اقتصادی پرتغال، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که هر ساله افراد بسیاری با اخذ ویزای توریستی پرتغال و سفر به این کشور از این مکان دیدنی و جذاب دیدن می کنند.

  • قلعه سنت جورج

این قلعه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر لیسبون است که بر روی یک تپه عظیم در شهر لیسبون بنا شده است. این محل به عنوان یک دژ دفاعی در برابر حملات سرزمین های بیگانه مورد استفاده قرار می گرفته، که در طول تاریخ نیز چندین مرتبه بازسازی شده و با عناوین مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در این محل، کاخ، موزه و سایت های باستان شناسی متنوعی وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کرده ولذت ببرید.

  • جاذبه های گردشگری پرتغال
    جاذبه های گردشگری پرتغال

    موزه ملی هنر باستانی

این موزه یکی از مهم ترین موزه های کشور پرتغال و یکی از مهم ترین جاذبه های فرهنگی لیسبون است. این موزه مجموعه بزرگی است از آثار هنری و نقاشی های قرن 15 و 16 میلادی کشور پرتغال.

  •  برج بلم

برج بلم را می توان یکی از مهم ترین آثار باستانی و جاذبه های گردشگری پرتغال دانست. این برج یک استحکام نظامی و برج مراقبت بوده که در قرن 16 میلادی در دهانه رودخانه تاگوس ساخته شده است. برج بلم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و یکی از نمادهای تاریخی کشور پرتغال می باشد.

  • کلیسای کارمو

کلیسای کارمو یکی از جذاب ترین و دیدنی ترین آثار تاریخی و باستانی شهر لیسبون است. این کلیسا یکی از مشهور ترین کلیساهای پرتغال و اروپا بوده است که در قرن 18 میلادی بخش عظیمی از آن در یک زلزله مهیب تخریب شد. اما هم اکنون نیز آثار به جا مانده از آن دارای شکوه ویژه ای می باشند.

پورتو

پورتو یکی از شهرهای بزرگ در شمال پرتغال می باشد که هر ساله میلیون ها گردشگر از سرتاسر دنیا را به خود جذب می کند.

  • لیوراریرا للو

این مکان را می توان یکی از خاص ترین کتابفروشی های دنیا دانست. این مکان تاریخی به قدری جذاب و دیدنی است که همه را شیفته خود می کند. این کتابفروشی در 2 طبقه در قرن 19 میلادی ساخته شد که به دلیل راز آلود بودن، به آن لغب کتابخانه هری پاتر را داده اند. بیش از 50 هزار کتاب در این کتابفروشی وجود دارد که می توانید علاوه بر مطالعه و خرید کتاب های مورد علاقه تان، لذت گشت و گذار در یکی از خاص ترین فروشگاه های دنیا را نیز تجربه کنید.

  • غار بناگیل

بناگیل یک دهکده کوچک ماهیگیری در نزدیکی لاگوس است. در این منطقه صخره های سنگی در کنار اقیانوس صحنه ای بسیار جذاب و دیدنی را تشکیل داده اند که به غار بناگیل معروف است. این بنا به شکل گنبدی بوده و برای بسیاری یک مکان شگفت انگیز است.

جاذبه های گردشگری پرتغال
جاذبه های گردشگری پرتغال
  • کاخ مونت

کاخ مونت را می توان یک باغ زیبا و دیدنی و محل زندگی گونه های گیاهی و جانوری متنوع دانست. این مکان یک پناهگاه طبیعی است که دارای رودخانه بوده و در آن می توانید زندگی بسیاری از گیاهان و حیوانات را از نزدیک مشاهده کنید.

سخن پایانی

تنها با چند مورد از جاذبه های گردشگری پرتغال آشنا شدیم. این کشور دارای جاذبه های توریستی بسیاری است که می توانید با اخذ ویزای پرتغال و سفر به این کشور زیبا، از آن ها دیدن کنید. پرتغال می تواند تمام آن چه را که از یک سفر تفریحی و گردشگری می خواهید داشته باشد. با اخذ ویزای پرتفال و سفر به این سرزمین جذاب، تجربه یک تفریح لذب بخش را به خود هدیه دهید.