جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول | احتمالا تا کنون بارها نام استانبول را شنیده اید. این شهر یکی از معروف ترین و بزرگ ترین شهرهای ترکیه است. استانبول با جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر، بزرگ ترین کلان شهر اروپا و دومین کلان شهر بزرگ خاورمیانه است که به عنوان پایتخت اقتصادی و فرهنگی ترکیه نیز شاخته می شود. استانبول به دلیل پیشینه تاریخی عمیق و همچنین طبیعت بکر، دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری می باشد که هر ساله گردشگران بسیاری را از کشورهای مختلف به خود جذب می کند. این شهر همچنین یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای ایرانیان است، به طوری که هر ساله بسیاری از ایرانیان برای سفرهای خارجی خود، ترکیه و استانبول را انتخاب می کنند. اگر شما نیز نمی دانید در این شهر چه جاذبه های گردشگری وجود دارد و موقع بازدید می توانید از چه مکان هایی دیدن کنید، با ما همراه باشید تا مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه را بررسی کنیم.

جاذبه های گردشگری استانبول
جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول: نگین ترکیه

استانبول در طول تاریخ یکی از مناطق بسیار مهم و استراتژیک بوده است. در دوران بیزانس این شهر با نام قسطنطنیه از شهرهای مهم و مراکز فرماندهی امپراطوری روم شرقی بوده است. با فتح این منطقه توسط امپراطوری عثمانی، این منطقه به عنوان پایتخت عثمانی برگزیده شد و کارهای فراوانی برای رشد و پیشرفت آن صورت گرفت. بسیاری از آثار باستانی و بناهای تاریخی این شهر نیز مربوط به این دوران های تاریخی می باشند. علاوه بر این آثار، تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری استانبول نیز مربوط به طبیعت زیبا و بکر این شهر می باشد. سواحل زیبا و طبیعت کم نظیر این شهر جاذبه های متنوع و مختلفی را به وجود آورده که بدون شک بازدید از آن ها برای هر فردی لذت بخش خواه بود.

  •  مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه یکی از نمادهای شهر استانبول و از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر است. ایاصوفیه در دوران بیزانس به دستور امپراطوری روم شرقی به عنوان یکی کلیسا بنا نهاده شد. این مکان در قرن 5 و 6 میلادی به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفته است که پس از فتح قسطنطنیه توسط امپراطوری روم، به مسجد تغییر کاربری داد. این مسجد در قسمت اروپایی استانبول و در محله سلطان احد واقع شده است که می توانید از آن دیدن کنید.

  • مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه نیز یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که بر روی تپه بزرگ در شهر استانبول بنا شده است. این مسجد در زمان اوج قدرت امپراطوری عثمانی به دستور سلطان سلیمان بنا شده است که نماد قدرت این امپراطوری بوده است. این مسجد به سبک معماری اسلامی-بیزانسی ساخته شده است که ارتفا گنبد آن 53 متر و قطر گنبد آن 27.5 متر می باشد. معماری زیبای این مکان می تواند شما را متحیر کند. در سفر به استانبول، مسجد سلیمانیه را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری استانبول
جاذبه های گردشگری استانبول

 

  • تنگه بسفر

تنگه بسفر، تنگه ای است که استانبول را به دو نیمه تقسیم کرده است. نیمی از این شهر در قاره ارپا و نیمی از آن در قاره آسیا واقع شده است. حاشیه این تنگه جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کرده و لذت ببرد. سواحل زیبا، پارک های قایق سورای، رستوران ها و کافه های کنار دریا، هتل ها و مسافرخانه های مشرف به تنگه بسفر و دریا و همچنین مکان های دیدنی همچون موزه ها و آثار باستانی مختلف از جمله این جاذبه های گردشگری می باشند. تنگه بسفر یکی از زیباترین حاشیه های شهری و ساحلی است که بدون شک شما را شیفته خود خواهد کرد.

  • کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه در قرن 19 ام به عنوان مرکز اداری امپراطوری عثمانی بنا شد و تا سال 1909 نیز به فعالیت خود ادامه داد. این کاخ در زمینی به مساحت 110 هزار متر مربع ساخته شده و بسیار مجلل می باشد. این بنا از سه بخش ساخته شده است که بخش اول آن مربوط به مستخدمین، قسمت دم مربوط به کارمندان و منشیان دربار و قسمت پایانی حریم پادشاهی بوده است که نفرات اول دربار، ولیعهدان و پادشاه در آن قرار داشتند. این بنا در قسمت اروپایی استانبول و دقیقا مشرف به تنگه بسفر و دریا ساخته شده و نمای بسیار زیبایی دارد.

  • کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی از جذاب ترین و دیدنی ترین کاخ ها و بناهای تاریخی استانبول است. این بنا برروی یک تپه مشرف به تنگه بسفر و دریای مرمره ساخته شده و پوشیده از درختان بلند سرو است. این کاخ از بخش های متعددی همانند حرمسرا، کتابخانه و آشپزخانه تشکیل شده است که امروزه به عنوان نمایشگاه و موزه مورد استفاده قرار می گیرد.

جاذبه های گردشگری استانبول
جاذبه های گردشگری استانبول
  • آب انبار باسیلکا سیسترن

این آب انبار برای تامین آب مورد نیاز مردم در قرن 13 میلادی در شهر استانبول ساخته شده است. این آب انبار با روش های پیچیده و جالب ساخته شده است و توانایی ذخیره 80 هزار متر مکعب آب را دارا می باشد. این بنا در طور 140 متر طول داشته و از جالب ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد.

سخن پایانی

با برخی از جاذبه های گردشگری استانبول آشنا شدیم. اگر شما نیز می خواهید به ترکیه سفر کنید، به هر دلیلی که به این کشور سفر می کنید، استانبول را فراموش نکنید. استانبول نگین ترکیه است و هر آنچه که به دنبال آن هستید را می توانید در این شهر پیدا کنید. اگر به دنبال اخذ ویزای توریستی ترکیه و سفر به این شهر زیبا هستید، پارسی کانادا مفخر است در این مسیر شما را همراهی می کند.