طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید چطوری باشه؟

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک باید چطوری باشه؟ | به طور کلی بچه ها روحیه لطیف و کودکانه ای دارن که باید در طراحی دکوراسیون داخلی اتاقشون به این نکته توجه بشه. باید برای سلامت و آرامش کودکانمون سعی کنیم دکوراسیونی رو انتخاب کنیم که از ویژگی های جالب توجه و خوبی برخوردار باشن. بهتره که ببینید رؤیای کودک شما چیه، از چه رنگا و طرحایی خوشش میاد و دوت داره اتاقش چه شکل و شمایلی داشته باشه و در طراحی دکوراسیون داخلی اونا رو هم بکار ببرید.

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

دکوراسیون اتاق یک چیز کاملا سلیقه ای و شخصیه که می تونه براتون ارزون یا گرون تموم بشه. بعضیا همه اتاق کودکشون رو با وسایل و طراحی های گرون قیمت انجام میدن و در مقابل عده دیگه ای هم هستن که با کمی خلاقیت طراحی اتاق کودک دلبندشون رو با کمترین هزینه انجام می دن. توی این مقاله از موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان براتون از طراحی اتاق کودک می گیم. براتون ایده های جذاب و زیبایی داریم که سبکای قشنگی رو براتون به وجود میاره.

 

ایده‌‌هایی جدید و عالی برای طراحی دکوراسیون داخلی کودکان

  • رنگ و پوشش دیوارهای اتاق

برای رنگ اتاق از رنگ های شاد و زنده و یا کاغذ دیواری های مناسب کودکان استفاده کنید. حتی می تونید با ترکیبی از رنگ و کاغذ دیواری، زیبایی دیوارای اتاق کودکتون رو بیشتر کنید. یعنی برای بعضی از دیوارها رنگ و برای بقیه اونا از کاغذ دیواری کمک بگیرید. یه ایده جالب برای دیوار اتاق بچه ها استفاده از قاب عکسای فانتزی و جذاب، پوسترای زیبا و برچسب های دیواریه.

  • پرده‌ های رنگارنگ بهترین انتخاب برای حفظ شور و نشاط در اتاق کودک

رنگ پرده اتاق کودکان باید شاد و جذاب باشه و به اتاق کلی روحیه و انرژی مثبت اضافه کنه. پرده‌های رنگارنگ اتاق بچه ها رو شادتر می کنن، فقط توجه کنید که با رنگ زمینه اتاق همخوانی داشته باشن. شاید فکر کنید که رنگ روشن زودتر کثیف می شه و نمی تونه انتخاب مناسبی باشه. اما باید بهتون بگیم که رنگای روشن هم فضا ر و بزرگتر جلوه می دن و هم نور اتاق رو بیشتر می کنن.

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

 

  • اسباب بازی ها جزئی جدا نشدنی از اتاق کودکان هستن

بچه ها معمولا به بعضی از شخصیتای کارتونی علاقه مندن. ممکنه کودکی از باب اسفنجی، میکی موس و یا تام و جری خوشش بیاد. شما مسلما از این شخصیت عروسکای زیادی برای کودک عزیزتون می خرید. خب باید بگیم که بچه ها عاشق اسباب بازیا هستن و شما می تونی از اسباب ‌بازی‌های کودکان تون که خیلی جذاب و دوست داشتنی هم هستن برای تزئین اتاقشون استفاده کنید. اینجوری هم تو هزینه هاتون صرفه جویی کردید و با اسباب بازی ها دیزاین اتاقو انجام دادید و هم دل کودکتون رو بدست آوردین. برای چیدمان اسباب بازیا فقط باید اونا رو با سلیقه توی قفسه ها یا جاهای مختلف بچینید یا آویزون کنید.

  • پارچه هایی زیبا برای بالشت، ملافه ها و روتختی کودک

پارچه‌ های بکار رفته توی اتاق کودک تون رو با وسواس بیشتری انتخاب کنید. سعی کنید که پارچه های روتختی و ملافه ها رو مطابق با رنگ مورد علاقه کودکتون و مطابق با زمینه طراحی های اتاق انتخاب کنید تا این هماهنگی باعث زیبایی بیشتر بشه.

  • قاب عکس ‌های دوست داشتنی کودکتون رو در طراحی بکار ببرید

اگر چندتا قاب عکس شیک و خوشگل از کودکتون دارید که احساس می کنید برای تکمیل دکوراسیون اتاقش لازمه، حتما اونا رو استفاده کنید. حتما نباید عکسا توی قاب باشن و می تونید اونا رو به صورت شاسی هم روی دیوار نصب کنید. اینجوری هم کودک شما از دیدن عکساش روی دیوار خوشش میاد و معلوم میشه که اتاق متعلق به اونه و حس خوبی به خودشو بقیه میده.

 

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

 

  • می تونید با خلاقیت حتی سقف اتاق کودک رو هم تزئین کنید

کودک شما وقتی که می خواد بخوابه با دیدن چند تا ماه و ستاره و المان های نورانی که به سقف چسبیدن ، مسلما رضایت بیشتری داره و از این ابتکار عمل شما خیلی خوشحال می شه.

  • فرش مناسبی رو برای اتاق کودک انتخاب کنید

بچه ها معمولا پوست نرم و لطیفی دارن و خیلی با سطح فرش کف اتاقشون در تماس هستن. اگر از فرش های با پرز نرم که مناسب اوناس استفاده کنید، باعث می شید که هم کودکتون آسیب نبینه و هم در حین بازی و سرگرمی که روی فرش میغلته یا می خوابه راحت تر باشه. فرشای رنگی و جذابی برای بچه ها توی مغازه های فرش فروشی موجوده که می تونید یکی از اونایی رو که بیشتر به رنگ اتاقش میاد رو انتخاب کنید.

  • توجه به نور و چراغ خواب برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک

باید اتاق کودک نور لازم رو داشته باشه. چرا که اون مدت زمان زیادی رو توی اتاقشه و فعالیت می کنه. اگر اتاق تاریک باشه، کم کم چشماش ضعیف میشه و این اصلا خوب نیست. باید به نور و روشنایی اتاق توجه کنید و برای خواب بهتر کودکتون هم می تونید از چراغ خوابای قشنگ و فانتزی موجود توی بازار استفاده کنید.

 

دوره طراحی دکوراسیون داخلی رو در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان تجربه کنید

اگر می خواید که یه موسسه خوب و معتبر رو برای گذروندن آموزش طراحی دکوراسیون داخلی بگذرونید، باید بگیم که موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان هم کییفیت خوبی و در آموزش ارائه میده و هم مدرکی که برای شما صادر می کنه مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان wes کاناداست. این یعنی اینکه اگر مدرک طراحی دکوراسیون داخلی این موسسه رو بگیرید، می تونید فرصت های شغلی خوبی رو بدست بیارید و حتی با گواهینامه طراحی دکوراسیون داخلی برای کار به کشورای دیگه هم برید.