آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید

آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید

آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید | کسی که قصد زندگی کردن در آلمان را دارد ، باید دقیقا بداند که برای زندگی در آنجا چقدر باید هزینه کند. بخشی از برنامه ریزی برای زندگی در یک کشور دیگر حساب و کتاب کردن هزینه های ماهانه از جمله هزینه هایی اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل و بیمه درمانی است. خبر خوب این است که هزینه های زندگی در کشور آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورها، با توجه به استاندارد بودن سطح زندگی در این کشور نسبتا پایین است. در ادامه نگاهی کلی به هزینه های زندگی در این کشور می اندازیم تا اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید و یا ویزای کار آلمان بگیرید از هزینه های زندگی در آنجا اطلاع داشته باشید.

آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید
آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید

آیا آلمان کشور گرانی است؟

با وجود اینکه آلمان یکی از ثروتمند ترین کشورهای دنیا است، اما هزینه های زندگی در این کشور بر خلاف تصور آنقدرها هم بالا نیست و تقریبا شبیه به هزینه های زندگی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. آلمان به لحاظ گران بودن در رده پانزدهم قرار دارد و زندگی در این کشور از زندگی کردن در انگلستان، ایتالیا، دانمارک، نروژ، فرانسه و هلند ارزان تر است. به طور کلی آلمان کشور گرانی نیست، به خصوص اگر هزینه های آن را با متوسط هزینه های سایر کشورها مقایسه کنید. خوشبختانه در این کشور با حداقل هزینه ها نیز می توان زندگی نسبتا مناسبی داشت، چرا که سطح استاندارد یک زندگی متوسط در این کشور نسبتا بالا است. بنابراین بسته به میزان درآمد و سبک زندگی که می خواهید در این کشور داشته باشید هزینه های زندگی متفاوت است. اگر می خواهید در یک آپارتمان در مرکز شهر مونیخ زندگی کنید و یا به دنبال پیدا کردن آپارتمانی در حومه برلین هستید، هر کدام هزینه های مربوط به خود را دارد.

هزینه زندگی در کشور آلمان چقدر است؟

به طور کلی می توان گفت که با 1000 یورو در ماه می توان در این کشور زندگی کرد، اما اگر در شهری زندگی کنید که میزان اجاره در آن بالا است، باید بین 1500 تا 2000 یورو در ماه هزینه کنید. زندگی دانشجویی در آلمان معمولا حدود 850 یورو در ماه هزینه دارد. هزینه حمل و نقل حتی در شهرهای بزرگ هم مقرون به صرفه است و قیمت غذا و نوشیدنی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در حد متوسط است. موضوع مهمی که افراد برای زندگی در آلمان باید آن را در نظر بگیرند، موضوع بیمه درمانی و هزینه های درمان در این کشور است. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های درمان، می توانید از مشاوره رایگان با مشاورین پارسی کانادا کمک بگیرید. به طور کلی هزینه ماهیانه یک فرد برای زندگی در کشور آلمان را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

اجاره خانه: از 300 تا 700 یورو متغیر است و به نوع جایی که اجاره کی کنید بستگی دارد.
خدمات رفاهی: حدود 220 یورو هزینه دارد که شامل اینترنت، تلویزیون، موبایل و غیره می شود.

حمل و نقل: بین 0 تا 100 یورو هزینه دارد.

غذا و نوشیدنی: بین 150 تا 200 یورو متغیر است.

خدمات درمانی: برای دانشجویان 105 یورو در ماه است ، اما برای سایر افراد این میزان متغیر بوده و در مواردی توسط کارفرما این هزینه پوشش داده می شود.
تفریح: 50 تا 150 یورو هزینه دارد و البته با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است.
جمع کل هزینه ها: 850 تا 1500 یورو در ماه.

آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید
آنچه درباره هزینه های زندگی در آلمان نمی دانستید

زندگی در شهرهای بزرگ آلمان چقدر هزینه دارد؟

هزینه زندگی در برلین: با وجود اینکه این شهر پایتخت آلمان است، برلین یکی از ارزان ترین شهرهای آلمان است. قیمت اجاره در این شهر بسته به نوع و محله متفاوت است، و برای مثال غرب برلین از شرق آن گران تر است. قیمت یک اتاق یک تخته در برلین حدود 600 یورو در ماه است. به لطف وجود مهاجر تنوع غذایی در این شهر بالا است و غذاهای ارزان را می توان به راحتی در برلین پیدا کرد.

هزینه های زندگی در مونیخ: هزینه های زندگی در این شهر در مقایسه با برلین بالاتر است. با وجود اینکه هر دو این شهرها در یک استان قرار دارند، اما هزینه های زندگی و اجاره در آن بالاتر است. پیدا کردن یک آپارتمان یک تخته با قیمت کمتر از 100 یورو در مونیخ کار بسیار سختی است. دانشجویانی که در دانشگاه های این شهر تحصیل می کنند معمولا برای کاهش هزینه های از خوابگاه های دانشجویی و یا آپارتمانی که برای سکونت آنها در نظر گرفته شده است، استفاده می کنند.

هزینه های زندگی در کلن: شهر کلن به اندازه شهرهای فرانکفورت و مونیخ گران نیست، اما باز هم نسبت به برلین شهر گران تری است. اجاره یک آپارتمان یک تخته از 800 یورو در ماه شروع می شود. تعداد دانشجویان بین المللی در این شهر نسبتا زیاد است و به همین دلیل تعداد رستوران های با غذاهایی مختلف از سراسر دنیا در آنجا زیاد است. همین موضوع باعث شده است که هزینه خورد و خوراک در این شهر نسبتا پایین باشد و همه نوع غذا با هر نوع قیمتی در دسترس همه قرار داشته باشد.

مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی چالش ها و مسائل مربوط به خود را دارد و اگر از آن اطلاع دقیقی نداشته باشید، ممکن است که پس از رفتن به آن کشور دچار مشکلاتی شوید. از جمله مسائلی که هر فرد قبل از مهاجرت به کشور دیگر باید در نظر داشته باشد، موضوع هزینه های زندگی در آنجا است. این هزینه شامل موارد زیادی است که با توجه به سبک زندگی، شهر محل سکونت و سایر موارد کاملا متفاوت است. اگر شما هم قصد زندگی و یا گرفتن ویزای کار آلمان را دارید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور با پارسی کانادا تماس بگیرید.