دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و فروش انفجاری

دیجیتال مارکتینگ و فروش انفجاری | اگر بیشتر به دنیای کار امروز توجه کنید متوجه می شوید که چقدر با عبارت دیجیتال مارکتینگ سر و کار دارید. چیزی که از بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ می‌ دانید تنها به یک عبارت اختصاص نمی ‌یابد. محتوا، جستجو، بازاریابی از درون، کانال‌ های چند گانه، یکپارچه سازی؛ همه ی این‌ ها جایگاه خود را دارند اما دیجیتال مفهومی است که اکثر شرکت ‌ها آن را در بحث بازاریابی خود گنجانده ‌اند. در دنیایی که روز به روز به سمت مجازی شدن پیش می رود نیاز است که هر کسب و کاری حضور فعالی در فضای مجازی داشته و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ مناسب را تدوین کند. اگر می خواهید محصولات و خدمات خود را با کمترین هزینه در اختیار مشتریان بگذارید، این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

چرا بازاریابی دیجیتالی؟

اگر به زمان های گذشته باز گردید به یاد می آورید که تعداد افرادی که تلفن همراه داشتند بسیار کم بود، معمولا در هر خانواده یک تلفن همراه وجود داشت آن هم یک تلفن همراه بسیار ساده! اما امروزه هر یک از اعضای خانواده حداقل یک تلفن همراه آن هم از نوع هوشمند دارد. همواره با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره استفاده می کنند افزایش می یابد.

همچنین با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت آن ها در کشور ما این تعداد چندین برابر شده است. استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور ما نیز چندین برابر شد. این بدین معناست که هر کجا سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات و فروش خدمات و محصولات است؛ در حقیقت دیجیتال مارکتینگ همین است. استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی هر نوع محصول یا خدماتی.

چرا باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در گسترش کسب ‌و کار یکی از سوالات مهمی است که برای همه مدیران کسب‌ و کارها قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ پیش می ‌آید. وجود اینترنت و ابزار های آن به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار کمک می کند که از بهترین روش های بازاریابی و تبلیغات استفاده کنند.

اگر به دنبال سود زیاد در کسب و کارتان هستید بهتر است از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید باید خودتان دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید. برای مثال یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتواست. اگر شما بتوانید به واسطه تولید محتوای هدفمند مشتری جذب کنید دیگری نیازی به هزینه های دیگر تبلیغاتی نخواهید داشت.البته این فقط یک مثال بود.

منظور این است که اگر خودتان دیجیتال مارکتینگ بلد باشید به راحتی می توانید در بسیاری از هزینه های تبلیغاتی خود صرفه جویی کنید. مهم تر از هر چیزی این است که اگر شما یک کارآفرین باشید باید به همه چیز نظارت داشته و تخصص های لازم را دارا باشید. مهم نیست در همه چیز حرفه ای باشید اما تا حدودی باید دانش لازم را داشته باشید.

دیجیتال مارکتینگ و فروش انفجاری

آیا دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما مفید است؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی فارغ از این که در شرکت خود چه محصولی را می‌ فروشید، موثر باشد. همچنین دیجیتال مارکتینگ می ‌تواند با شناخت شخصیت ‌های خریدار نیازهای مخاطب شما را شناسایی کند و محتوای آنلاین ارزشمندی را خلق کند. البته این بدین معنی نیست که تمام کسب ‌و کارها باید به یک شکل، راهبرد بازاریابی دیجیتال را به ‌کار گیرند.

چقدر طول می کشد تا فعالیت های دیجیتال مارکتینگ به نتیجه برسد؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید اندازه کسب و کار و انرژی که برای آن صرف می شود را بررسی کرد. اما در صورتی که از یک استراتژی درست استفاده کنید و به صورت مداوم محتوای مفید و موثر دیجیتالی منتشر کنید، به صورت میانگین شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارید تا به نتایج ملموس و قابل توجهی دست یابید.

البته در بازاریابی دیجیتال می توانید نتایج هر اقدامی که انجام می دهید را خیلی سریع اندازه گیری کرده و اقدامات اصلاحی را برای بهبود آن انجام دهید، اما اندازه گیری نتایج در بازاریابی آفلاین به این سرعت نیست. یکی از راه ها برای رسیدن به موفقیت پایدار در کسب و کار آنلاین، جذب ترافیک رایگان به وسیله تولید محتوا، سئو و شبکه های اجتماعی می باشد.

آیا برای دیجیتال مارکتینگ به بودجه زیادی نیاز دارید ؟

تمامی صاحبان کسب و کار و کارآفرینانی که قصد دارند در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز فعالیت داشته و فروش محصولات و خدمات خود را از این طریق انجام دهند اولین سوالی که می پرسند، میزان بودجه مورد نیاز برای این کار است. برای پاسخ به این سوال ابتدا خودتان باید مشخص نمایید چه المان هایی را می خواهید به استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود بیافزایید.
پاسخ این سوال کاملا وابسته به المان هایی است که میخواهید به استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتون اضافه کنید. اگر قصد دارید که روی روش های Inbound marketing (بازاریابی درونگرا) مانند تولید محتوا، سئو و شبکه های اجتماعی برای وبسایت فعلی تمرکز کنید، به بودجه زیادی نیاز نخواهید داشت.

البته واژه ی زیاد نیز در این جا نسبی می باشد و ممکن است برخی از مبالغ برای بعضی افراد و کسب و کارها سنگین باشد و برای برخی دیگر این هزینه مهم نباشد. اما در صورتی که از روش های Outbound Marketing (بازاریابی برونگرا) مانند تبلیغات گوگل استفاده کنید، بودجه مورد نیاز شما متناسب با سطح رقابت تبلیغاتی در صنعتی است که شما در آن فعالیت می کنید.

دیجیتال مارکتینگ و فروش انفجاری

تفاوت های بزرگ دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

  • میدان رقابت: کمک گرفتن از بازاریابی دیجیتال در هر کسب و کاری به منسجم تر شدن و موفقیت بیشتر آن کمک می کند. برای مثال یک خرده فروشی به طور سنتی می تواند ساعت ها تلاش کرده و با نوآوری های بیشتر با دیگر هم صنف های خود رقابت کند که این امر با کمک بازاریابی دیجیتال سرعت بیشتری به خود می گیرد.
  • کاهش هزینه های بازاریابی دیجیتال: امروزه می توانید در ایران با هزینه ای کم و استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب و کار خود را گسترش دهید. این کار می تواند جایگزین روش های تبلیغاتی گران مانند مجلات، صفحات زرد، تلوزیون و رادیو شود.
  • سنجش اثربخشی بازاریابی دیجیتال: در دیجیتال مارکتینگ بر خلاف بازاریابی سنتی، شما می توانید به سرعت با نظارت بر کسب و کار آنلاین خود مشاهده کنید چه قسمت هایی از بازاریابی آنلاین بیشترین بازدهی را داشته است و موارد با کارایی پایین را با شرایط وفق دهید تا به نتایج بهتری برسید.
  • نتایج سریع بازاریابی آنلاین: در صورت استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود لازم نیست ماه ها منتظر پیشرفت و ترقی آن باشید. برای مثال در بازاریابی سنتی دستیابی به آمار صحیح و تحلیل دقیق و خاص از اثربخشی ارسال یک فکس تبلیغاتی و یا تکمیل یک فرم رضایت سنجی از سوی مشتریان کسب و کار را ندارید. در حالی که در کسب و کار آنلاین شما می توانید تعداد بازدید مطالب سایت، ساعات اوج بازدید از سایت، تعداد فروش محصولات و خدمات در فروشگاه آنلاین، تعداد بازدیدکنندگان سایت در طول هفته یا ماه و روند آن و موارد بیشتری را به آسانی مشاهده و تحلیل کنید.
  • توسعه نام تجاری: در صورتی که با تولید محتوای با کیفیت برای مخاطبان وب سایت خود برنامه ریزی و هدف گذاری کنید و منجر به سود رسانی به مخاطبین شوید، بسیار با ارزش خواهد بود و می توانید با توجه به ایجاد یک برند یا نام تجاری معتبر، منجر به ایجاد فرصت های جدیدی برای کسب و کار خود شوید.
  • بیشتر در معرض نمایش قرار گرفتن: شما می توایند به راحتی با استفاده از کمپین های دیجیتال مارکتینگ کسب و کار خود را به هر نقطه ای از جهان نشان دهید، این در حالیست که هزینه چنین کاری از طریق روش های سنتی به مراتب بیشتر خواهد بود. به علاوه هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظر کسب و کار خود را برای موتورهای جستجو در وب سایت خود بهینه سازی کنید، می توانید در بلند مدت شاهد بازگشت سرمایه گذاری خود باشید و این در حالی است که هزینه لازم برای حفظ این جایگاه نسبتا کم خواهد بود.