چگونگی اخذ پاسپورت کانادا

چگونگی اخذ پاسپورت کانادا

چگونگی اخذ پاسپورت کانادا

چگونگی اخذ پاسپورت کانادا | کشور کانادا یکی از معدود کشورهایی در جهان است که از جامع ترین حقوق شهروندی در دنیا برخوردار است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد در سرتاسر جهان تمایل دارند که پاسپورت کانادایی داشته باشند و معمولاً روش های مختلفی برای اخذ پاسپورت کانادایی را امتحان می کنند. برای کانادایی ها عبارت” شهروند خوب بودن” به معنای سهیم شدن در اداره ی جامعه است و دولت کانادا برای این مسئله اهمیت خاصی قائل است به شکلی که موارد مشارکت شهروندان در اداره جامعه کانادایی توسط دولت کانادا مورد تقدیر و سپاس قرار خواهد گرفت.

چگونگی اخذ پاسپورت کانادا
چگونگی اخذ پاسپورت کانادا

این یکی از جمله ویژگی هایی است که معمولاً در کشورهای دیگر وجود ندارد. زبان متداول در کشور کانادا انگلیسی و فرانسه است و برای اینکه هر فرد بتواند موفق به اخذ پاسپورت کانادایی شود بایستی به یکی از این دو زبان تسلط کامل داشته باشد. جدای از شرایط سنی، اگر واجد شرایط پرداخت مالیات بر درآمد در کشور کانادا باشید، باید حداقل برای چهار سال از شش سال اجازه ی اقامت دائم در کانادا مالیات پرداخت کنید. بعد از سپری کردن این پروژه می توانید به منظور اخذ پاسپورت کانادا اقدام کنید. البته اگر می خواهید در جریان بیشتر امور قرار بگیرید می توانید با تیم مشاوره ی مهاجرتی ما در موسسه ی مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید.

شرایط اخذ پاسپورت کانادایی

تابعیت و شهروندی کانادا یعنی داشتن رابطه ی مستقیم یک فرد با دولت حاکم در کانادا، بدین شکل که با عضویت شخص در جمعیت تشکیل دهنده ی این کشور، فرد در روابط سیاسی و حقوقی کشور کانادا ورود پیدا می کند. جدا از شرایط سنی، تنها فردی می تواند برای اخذ پاسپورت اقامت کانادا اقدام کند که حدود ۱۴۶۰ روز پس از شش سال اعتبار اجازه اقامت در کانادا را در خاک این کشور زندگی کرده باشد و در واقع در کانادا حضور داشته باشد.

توجه داشته باشید که شرایط عنوان شده برای کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۸ سال سن که تحت تکلف والدین خود هستند مصداق ندارد.گاه ممکن است فردی شرایط عنوان شده را نداشته باشد اما بتواند برای اخذ پاسپورت کانادایی اقدام کند. افراد تنها در دو صورت می توانند بدون داشتن شرایط بالا، برای اخذ پاسپورت کانادا اقدام کنند:

  1. فرد باید از گروهی خاص و یا مقامات کشور دیگر باشد.
  2. فرد باید اعضای خانواده یک گروه خاص از مقامات دولتی باشد.

تنها در این دو صورت است که متقاضی می تواند بدون داشتن شرایط ذکر شده برای اخذ پاسپورت کانادایی اقدام کند.

چگونگی اخذ پاسپورت کانادا
چگونگی اخذ پاسپورت کانادا

ممنوعیت های قانونی اخذ پاسپورت کانادایی کدامند؟

همانند تمامی کشورها، کشور کانادا قوانین و مقررات خاص خود را دارد و مطابق با این قوانین به افرادی که واجد شرایط نیستند، پاسپورت اعطا نمی شود. از جمله این قوانین و ممنوعیت ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در صورتی که فردی در کشور کانادا و یا حتی در کشورهای دیگر جرمی مرتکب شده باشد.
  •  در صورتی که فرم تقاضانامه صدور ویزا به صورت ناکامل پر شده باشد.
  •  در خارج از کانادا و یا خود کشور کانادا حبس و محاکمه قانونی داشته باشد.
  •  حکم تجدیدنظر یا محاکمه درخارج یا داخل کشور کانادا داشته باشد.

از جمله امتیازات مثبتی که در روند تسریع و پیگیری اخذ پاسپورت کانادایی تاثیر دارد می توان به کارکردن در ارتش کانادا و یا ارائه ی خدمات در ارتش این کشور اشاره کرد، تنها در این صورت است که فرد می تواند پروژه ی اخذ پاسپورت کانادایی را سرعت ببخشد.

ویژگی های اخذ پاسپورت کانادایی

روش های اخذ و دریافت پاسپورت کانادا شامل اخذ پاسپورت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج است. اما شرایط اخذ تابعیت کشور کانادا تنها به واسطه ی تابعیت والدین و یا تولد کودک و برخی نیز به واسطه قانون شهروندی می باشد.

  • اگر فردی در خاک کشور کانادا متولد شده باشد، می تواند پاسپورت کانادا و تابعیت کانادا را دریافت کند.
  • اگر فردی در خارج از کانادا متولد شده باشد اما اقامت کانادا را داشته باشد، می تواند تابعیت یا شهروندی کانادا را دریافت کند.
  •  اگر فردی در خارج از خاک کشور کانادا متولد شده باشد اما پدر یا مادر کانادایی داشته باشد.

تفاوت بین اخذ پاسپورت کانادایی با اقامت دائم کانادا کدام است؟

توجه داشته باشید که شرایط زیرصرفا مختص کسانی است که تابعیت کشور کانادا را داشته باشد و شامل افرادی که صرفاً اقامت دائم کانادا را دارند نمی شود. با ما در سایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا همراه باشید تا به تفاوتهای اقامت دائم و شهروندی کانادا بپردازیم.

با داشتن تابعیت کانادا از حقوق زیر برخوردار خواهید شد:

  1.  حق ورود و خروج مداوم کشور کانادا و حضور دائم در این کشور
  2. حق شرکت در انتخابات فدرال کشور کانادا
  3.  حق استخدام در پست های دولتی ارتش و سایر ارگان ها

دولت فدرال کانادا سالانه مطابق با برنامه های مهاجرتی ارائه شده، از سرتاسر کانادا مهاجران زیادی می پذیرد. برنامه های مهاجرتی کشور کانادا در زمینه هایی مانند سرمایه گذاری، تحصیل، کار، ازدواج و …. گستردگی های فراوانی دارد که هر مهاجری می‌تواند بسته به شرایط خود یکی از این گزینه ها را انتخاب کند. درخواست های مهاجرت به کانادا معمولا از طریق ارزیابی آنلاین، بررسی شده و مطابق با سیستم امتیاز بندی این کشور سنجیده می شود. سقف امتیازات این کشور 100 امتیاز بوده و هر متقاضی که بتواند ۶۷ امتیاز از این 100 امتیاز را به خود اختصاص دهد، می تواند به مرحله ی دوم مهاجرت به کانادا راه پیدا کند.

چگونگی اخذ پاسپورت کانادا
چگونگی اخذ پاسپورت کانادا

حال که تا حدودی با شرایط اخذ پاسپورت کانادا و همچنین مهاجرت به کانادا آشنا شدید، اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا و یا هر کشور دیگری را دارید، می توانید با تیم مشاورین مهاجرتی ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس حاصل نمایید.