ترکیه

ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان

ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان | این روزها با توجه به رشدی که کشور ترکیه داشته توانسته نظر افراد زیادی که قصد مهاجرت به سایر کشورها را دارند به خود جلب کند و هم اکنون افراد زیادی متقاضی مهاجرت و زندگی در این کشور هستند. اولین اصلی که در حین مهاجرت بایستی به آن توجه ویژه ای بکنید این است که در مورد شرایط زندگی و کار در این کشور مطلع شوید تا بتوانید تصمیم تان را برای رفتن قطعی کنید.

ایران و ترکیه تشابهات فرهنگی بسیاری دارند. برای مثال مذهب اکثریت ترک ها نیز همچون ما اسلام است. در این کشور شما به راحتی می توانید با مردم در ارتباط باشید چرا که مردم ترکیه به خاطر صمیمیت شان شناخته شده اند و با مهاجران رفتاری صمیمانه دارند. از لحاظ غذایی نیز تفاوت چندانی با ما ندارند و گرسنه نمی مانید! غذاهای ترکی اغلب از سبزیجات و گوشت(بره و گوشت گاو درجه اول) آماده می شود.

ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان
ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان

ثروت و تحصیلات در کشور ترکیه مهم ترین عوامل تعیین کننده جایگاه اجتماعی افراد می باشد. طبقه بندی ها در این کشور بدین صورت است: شهروندان ثروتمند، طبقه متوسط شهری، طبقه پایین شهری، طبقه روستایی.

به طور کلی در خصوص هزینه های زندگی در ترکیه می توان چنین گفت که کشور ترکیه نسبت به دیگر کشورها از هزینه های کمتری برای زندگی برخوردار می باشد و می تواند گزینه خوبی برای مهاجرت باشد. همچنین می توان به این نکته اذعان داشت که این کشور بنابر تشابهات فرهنگی بسیاری که با ایران دارد باعث می شود که ایرانیان حین مهاجرت حس غربت نداشته باشند و زودتر با شرایط وفق پیدا کنند.

ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان

کیفیت زندگی در ترکیه بسته به این که شما از کدام کشور قصد مهاجرت دارید به آن را دارید می تواند متفاوت باشد. همانطور که گفته شد با توجه به تشابهات فرهنگی، ترکیه برای ایرانیان مکانی فوق العاده به سبب آب و هوای خوب، طبیعت زیبای آن و همچنین هزینه پایین زندگی می باشد. مردمان ترکیه بسیار خونگرم بوده و افراد گزینه های بسیاری را برای گذران اوقات خود خواهند داشت. پذیرش دردانشگاه های دولتی ترکیه آسان و ارزان است. همچنین، به بعضی از کشورها کمک هزینه دانشجویی تعلق میگیرد.

ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان
ترکیه مقصدی مناسب برای ایرانیان

به علاوه اگر شما مسلط به یکی زبان های خارجی باشید می توانید به راحتی در کشور ترکیه صاحب شغلی مناسب شوید. مهاجرت به ترکیه ایده خوبی است که اگر حساب شده عمل کنید منجر به پیشرفت و البته رضایت شما از زندگی تان خواهد شد. دولت ترکیه به افرادی که بتوانند ایده های ناب وارد کشور کنند و کیفیت زندگی را در این جامعه ارتقا بخشند به گرمی استقبال می کند. ترکیه جامعه کاری بسیار بالایی دارد و مردم آن برای کسب درآمد، روزانه به مدت 10 ساعت مشغول کار هستند. بنابراین برای ساختن یک زندگی ایده آل، تمامی مردم ملزم به کار هستند.

البته فراموش نکنید که اگر بی هیچ مهارتی قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید بعد از مهاجرت تان اگر خوش شانس باشید به عنوان کارگر مشغول به کار خواهید شد و  با توجه به اینکه درآمد طبقه کارگر در این کشور اندک بوده و ملاک های یک زندگی استاندارد را برآورده نمی کند، شانس یک زندگی راحت را از دست خواهید داد. بنابراین برای اینکه بتوانید تصمیم تان را برای رفتن قطعی کنید با یک فرد صاحب نظر مشورت کنید و تا می توانید سطح مهارت های شخصی تان را گسترش دهید. اگر می خواهید از شرایط اخذ اقامت این کشور مطلع شوید تنها کافیست کلمه ویزا را به شماره 30006016 ارسال کنید و منتظر تماس مشاوران ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا باشید. مشاوران ما همواره آماده هستند تا رهنمودهای لازم را در این زمینه برای شما فراهم کنند تا بتوانید به خواسته خود برسید.