خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی | زمانی که یک فرد قصد مهاجرت به کانادا را دارد، یکی از گزینه هایی پیش روی او گزینه پناهنده شدن است. اما مسئله این است که مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی خطرات خود را دارد. شاید آنچه یک فرد از زندگی در کشور کانادا انتظار دارد، با پناهندگی به کلی تغییر کند و حتی مسیری که به دنبال آن به این کشور مهاجرت کرده است به کلی عوض شود. برای مهاجرت به کشور کانادا دست کم 6 روش دیگر وجود دارد، که هر کدام با توجه به شرایط و هدف فرد و همچنین شرایط مالی متفاوت است.

هیچ یک از موسسات مهاجرتی از جمله پارسی کانادا مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی را توصیه نمی کنند. این روش معایب و خطرات مختلفی دارد که در ادامه این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم. اما قبل از آن، این موضوع را بررسی می کنیم که پناهندگی چیست و چه تفاوتی با اقامت کشور کانادا دارد، سپس معایب و خطرات آن را بررسی می کنیم.

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

پناهندگی چیست؟

پناهندگی از جمله روش های مهاجرت به یک کشور خارجی است، که یک فرد به دلایل مختلف از جمله به خطر افتادن جانش در کشور خود و یا تهدید به دلیل مسائل سیاسی یا اعتقادی آن را انتخاب می کند. چنین شرایطی معمولا شرایط بسیار خاص هستند و چیزی نیست که برای همه افراد در یک کشور وجود داشته باشد. با این حال بعضی از افراد تصور می کنند، همین که خود را به کشور مورد نظر خود برسانند و دلایلی مثل در خطر بودن جان خود را در صورت برگشت به کشورشان اعلام کنند، به آنها پناهندگی داده می شود.

این تصور کاملا غلط است و هر کشوری برای پذیرش یک فرد به عنوان پناهنده قوانین سخت گیرانه ای دارد و علاوه بر آن فرد مدعی باید دلایل محکم و به اصطلاح محکمه پسندی را به کشوری که قصد پناهنده شدن در آنجا را دارد ارائه کند. به دلیل اینکه کشورهایی مثل کانادا امکانات قابل قبولی را به افراد پناهنده می دهند، بسیاری از افراد تصور می کنند که این روش بهترین روش مهاجرت به کشور مورد نظرشان است. نه پول زیادی می خواهد و نه به داشتن تحصیلات و زبان در حد مورد نظر برای ساری روش ها نیازی دارند، به همین دلیل آن را ساده تر از روش های دیگر می دانند.

متاسفانه این فقط ظاهر ماجراست. پروسه رسیدگی به پرونده های مهاجرتی معمولا یک پروسه زمان بر است و در این مدت هیچ ضمانتی برای ارائه خدمات قابل قبول به فرد متقاضی پناهندگی وجود ندارند. حتی در بعضی از موارد شرایط زندگی می تواند بسیار نامناسب باشد. یک تصور غلط دیگری که در مورد پناهندگی وجود دارد این موضوع است که اگر فردی به شکل قانونی، مثلا با ویزای توریستی وارد کانادا شود و سپس تقاضای پناهندگی کند، در مقایسه روش های دیگر مثل ورود قاچاقی خطری ندارد. متاسفانه این تصور هم غلط است و زمانی که با هر ویزای دیگری وارد این کشور شوید، اما تقاضای پناهندگی داشته باشید یعنی دروغ گفته اید و خود این موضوع امتیاز منفی برای شما محسوب می شود.

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

آیا به راحتی می توان در کشور کانادا پناهنده شد؟

پناهندگی از مسیر های غیر قانونی و قاچاق یکی از خطرناک ترین مسیرهای مهاجرتی است. افراد زیادی سالیانه جان و مال خود را در رویای رسیدن به کشور مورد علاقه خود از دست می دهند. افرادی که از طریق غیر قانونی وارد یک کشور می شوند معمولا به دلیل عدم آگاهی از قوانین کشور مورد نظر و با توصیه افرادی که آنها را به شکل غیر قانونی به مقصد رسانده اند، به افسران بازرسی دروغ می گویند و از آنجایی که برای اثبات ادعای خود باید مدارک قابل قبولی داشته باشند، و معمولا به دلیل نداشتن چنین مدارکی دچار تبعات بعدی شده و معمولا ریجکت می شوند. از طرفی کشور مثل کانادا هر سال تعداد کمی پناهنده می پذیرد و به همین دلیل شانس افرادی که می خواهند از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند، بسیار پایین است.

خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی
خطرات مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

روش های قانونی بهترین روش های مهاجرت به کانادا

شاید اگر افرادی که روش پناهندگی را برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنند ، از روش های دیگر مهاجرت به این کشور اطلاعات کافی داشته باشند، هرگز به پناهندگی فکر هم نکنند. دست کم 7 روش برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که آخرین روش آن پناهندگی بوده و البته برای افرادی که شرایط خاص پناهنده شدن را دارند مناسب است.

اگر شما هم به دنبال مهاجرت به کشور کانادا هستید، بهتر است که با انواع روش های مهاجرت به این کشور آشنا شوید. مشاورین پارسی کانادا با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا و مهاجرت به شما کمک می کند تا مناسب ترین روش را برای مهاجرت و زندگی در کشور کانادا انتخاب کنید. زمانی که روش های قانونی و مختلفی برای مهاجرت به یک کشور وجود دارد، کار منطقی این است که اول از طریق این روش ها برای کار و زندگی در کشور مورد علاقه خود استفاده کنید و به جای مشاوره غلط افرادی که تنها به دنبال پول شما هستند، از مشاورین معتبر پارسی کانادا مشورت بگیرید.