• خانه
  • ورزش
  • چگونه با پیشرفت تکنولوژی همگام شویم؟

چگونه با پیشرفت تکنولوژی همگام شویم؟

به وجود آمدن اینترنت و تکنولوژی می تواند یکی از بزرگترین پیشرفت های تاریخ بشریت باشد. زیرا تکنولوژی توانسته جایگاه و نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد داشته باشد. امروزه بسیاری از کارهای حیاتی و بسیار مهم افراد وابسته اینترنت و تکنولوژی می باشد.  تکنولوژی باسرعت غیر قابل تصوری در حال پیشرفت می باشد. به گونه ای که اگر افراد نتوانند خود را با پیشرفت تکنولوژی همگام سازند دچار مشکلات فراوانی می شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی هستند که بتوانند خود را با پیشرفت تکنولوژی همگام سازند اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه می باشید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

 

چگونه با پیشرفت تکنولوژی همگام شویم؟

 

چگونه با پیشرفت تکنولوژی همگام شویم

امروزه می توان از راه تکنولوژی و اینترنت درآمد بسیاری به دست آورد زیرا با رشد تکنولوژی و اینترنتی شدن کار ها شغل های مجازی بسیاری با درآمد های بسیار خوبی به وجود آمدند که مهم ترین آن ها بیزینس می باشد. برای داشتن یک بیزینس و کار اینترنتی خوب ابتدا باید با تکنولوژی به خوبی همگام شویم و دانش خود را در این زمینه به روز رسانی کنیم. در ادامه ما شما را با چند راه کار برای همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی آشنا می کنیم.

برای افزایش اگاهی در زمینه تکنولوژی باید با چهار مرحله زیر آشنا شوید.

  1. تعیین نیاز های تان
  2. ارز یابی منابعی که در دسترس دارید
  3. اولویت بندی منابع بر اساس منفعتی که برای شما دارد
  4. گذاشتن زمان برای استفاده از منابع

 

تعیین نیاز هایتان

شما می توانید نیاز های خود را بر اساس نوع تکنولوژی که در زندگی خود از آن استفاده می کنید تعیین و دسته بندی کنید. در مرحله اول بهتر است که یک اطلاعات کامل و جامع درمورد وسایلی که در اطراف شما وجود دارند. واز آن ها استفاده می کنید به دست آورید. برای مثال در اگر در مورد تلفن همراه و نحوه ساخت و کار کرد آن اطلاعات کاملی داشته باشید می تواند کمک بسیاری در آینده به شما بکند. همچنین باید یک کنترل و ارزیابی کامل بر روی آب ، برق، صدا، نور و سایر تکنولوژی های که در اطراف شما وجود دارد داشته  باشید.

 

ارزیابی منابعی که در دسترس دارید

شما می توانید از کتاب، اینترنت، مجله و هر منابعی که باعث افزایش اطلاعات شما درزمینه تکنولوژی شود استفاده کنید. و ارزیابی کنید که می توانید بیشترین اطلاعات را از مدارک منبع به دست آوردید.

 

اولویت بندی منابع بر اساس منفعتی که برای شما دارد

خوش بختانه امروزه منابع بسیاری وجود دارد که شما می تونید از آن اطلاعات کسب کنید. یکی از مهم ترین کارهایی که شما باید انجام دهید این است که تمامی منابع را بررسی کنید حتی کوچکترین منابعی که ممکن است کمترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد رانیز باید مورد مطالعه قراردهید و از میان تمامی منابعی که شما در اختیار دارید. بهترین و مناسب ترین مقاله ها را بر اساس میزان یادگیری و مفید بودن اولویت بندی کنید.

 

گزاشتن زمان برای استفاده از منابع

در این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که از کدام منابع بیشتر استفاده کنید و از کدام منابع تنها یک بار استفاده کنید. شما باید زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که به راحتی حداقل یک ساعت را در روز به مطالعه در این زمینه اختصاص دهید.

مهم ترین منابعی که برای همگام شدن با تکنولوژی باید از آن ها استفاده کنید. برای این کار بهتر است لیستی از منابع را تهیه کنید. و مطابق با آن لیست شروع به مطالعه کنید.

 

  • رادیو و تلویزیون

معمولا رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون برنامه های آموزشی بسیار مفیدی را در مورد تکنولوژی پخش می کنند. که می تواند کمک بسیار زیادی به شما در پیشرفت اطلاعاتتان بکند. سعی کنید روزانه و همگام با این گونه از برنامه ها دانش خود را افزایش دهید.

 

  • روزنامه ها

روزنامه ها روزانه یک قسمت از اطلاعات خود را به تکنولوژی و معرفی بهترین وب سایت های جهان اختصاص می دهند. که مطالعه این قسمت از روزنامه می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد.

 

نگاه میثم شکری ساز به پیشرفت تکنولوژی

 

  • کتاب ها

امروزه کتاب های بسیار خوب زیادی در دنیا وجود دارند که اطلاعات کامل و جامعی را در مورد تکنولوژی و نحوه کار کرد با آن را آموزش می دهند. دکتر میثم شکری عقیده دارد که کتاب ها می توانند بهترین گزینه برای ارتفاع دانش روز تکنولوژی باشند.

 

  • اینترنت

اینترنت یکی از جامع ترین و کار بردی ترین راه کار هایی می باشد که می تواند بروز ترین اطلاعات را در هر زمینه ای در اختیار شما بگذارد برای مثال دکتر میثم شکری که بر ترین کارآفرین ملی می باشد در یکی از سخن رانی های خود اشاره کرده اند که اینترنت کمک بسیار زیادی به پیشرفت او کرده است. در زمینه تکنولوژی نیز شما می توانید به راحتی یک موتور جستجوی خوب را انتخاب کنید و با سرچ های گوناگون اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

 

  • افراد

یکی از بهترین راه هایی که به شما در پیشرفت تکنولوژی کمک بسیاری می کند مشورت و پرس و جو از افراد می‌باشد. شما می توانید با مشورت از افرادی که در این زمینه بسیار ماهر هستند به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا کنید.

از دیگر راه های کسب اطلاعات در این زمینه می توان به شبکه های اجتماعی و شرکت در سمینار های مختلف اشاره کرد.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به شما یاد دادیم که چگونه خود را با تکنولوژی همگام سازید و راه کار های بسیار زیادی را برای انجام این کار در اختیار شما قرار دادیم. همانگونه که مشاهده کردید سوالات متداول را نیز برای هر گونه سوال احتمالی شما نیز قرار دادیم. اما نمی توان گفت که ما تمام اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم.

 

در لیک زیر می‌توانید زندگینامه یک کارآفرین جوان و موفق ایرانی را بخوانید:

میثم شکری ساز

 

سوالات متداول

  1. چگونه می توانیم  منابع را رایگان به دست آوریم؟

پاسخ: بسیاری از منابعی که در بالا اشاره کردیم مانند اینترنت و رسانه ها رایگان می باشند. اما برای تهیه کتاب ها شما می توانید از طریق  مراجعه به اینترنت و سرچ کردن اسم کتاب مورد نظر خود کتاب را در صورت رایگان بودن دانلود و مطالعه کنید.

  1. از چه افرادی می توانیم برای مشورت کمک بگیریم؟

پاسخ: افرادی که می توانند بیشترین کمک را به شما در این زمینه بکنند افرادی مانند. مدیر سایت ها، مدرسان رشته کامپیوتر، مهندسین طراحی سایت و افرادی که دارای شغل های اینترنتی می باشند زیرا این گونه از افراد به خاطر شغلشان مجبورند همواره اطلاعات خود را به روز نگهدارند.

  1. بهترین و سریع‌ترین راه برای پیشرفت در این زمینه کدام راه است؟

پاسخ: برای پیشرفت در این زمینه حتما باید اطلاعات را به خوبی و با تحقیق فراوان به دست آوردید تا در آینده دچار سر در گمی و مشکل نشوید. بنابراین نمی توان گفت چه راهی شما را به خوبی و سریع به نتیجه می رساند.

  1. تکنولوژی چه تاثیری می تواند بر روی زندگی روز مره ما داشته باشد؟

تکنولوژی امروزه با تمام جنبه های زندگی ما ادغام شده است چون همانگونه که می دانید بسیاری از وسایلی که ما روزانه از آن ها استفاده می کنیم در ساخت آن ها از تکنولوژی استفاده شده است. همچنین بسیاری از کارهای بانکی تحصیلی و ارتباط های ما نیز از تکنولوژی بهره می گیرند بنابراین فردی که نتواند خود را با تکنولوژی همگام سازد در طول روز و همچنین زندگی روزانه خود دچار مشکلات بسیار زیادی می شود. که ممکن است فرد را از رسیدن به بسیاری از موفقیت ها باز دارد.