یادگیری زبان و رشد مغز

یادگیری زبان و رشد مغز

یادگیری زبان و رشد مغز

یادگیری زبان و رشد مغز | یادگیری زبان های خارجی یکی از مباحث داغ این روز ها است. افراد بسیاری هر ساله به یادگیری زبان های خارجی مشغول شده و افرادی نیز هستند که چندان به این موضوع اهمیت نداده و تا کنون قدمی در این راه برنداشته اند. بدون شک یادگیری زبان های خارجی مزایای بسیاری برای زبان آموز به همراه خواهد داشت. از جمله این مزایا می توان به فرصت ها تحصیلی و کاری بیشتر و بهتر اشاره کرد. اما بخشی از این مزایا از چشم پنهان بوده و تنها در مغز رخ می دهند! یادگیری یک زبان خارجی می تواند مهارت ها و قابلیت های جدیدی به مغز داده و آن را قوی تر کند. اما آیا واقعا اینگونه است؟ یادگیری یک زبان چه تاثیری بر روی ذهن می گذارد و این تاثیرات در چه بخشی روی داده و چه نتایجی به همراه دارد؟ با ما همراه باشید تا تثیر یادگیری زبان در رشد مغز را بررسی کنیم.

یادگیری زبان و رشد مغز
یادگیری زبان و رشد مغز

زبان آموزی و رشد مغز

مطالعات بسیاری بر روی تاثیر یادگیری زبان های خارجی بر روی مغز انجام شده است که اکثریت قریب به اتفاق آن ها به نتایج بسیار خوبی در این زمینه رسیده اند. یادگیری یک زبان خارجی می تواند قابلیت های جدید به مغز شما داده و ذهن را تقویت کند. در ادامه با مهم ترین اثرات یادگیری زبان های خارجی بر رشد مغز را با هم بررسی می کنیم.

  • تفکر باز

زبان آموزی تاثیر مثبتی در نحوه اندیشیدن، قدرت اندیشیدن و رسیدن به تفکر باز دارد. مطالعات بسیاری در این زمینه به این نتیجه رسیده اند که یادگیری یک زبان خارجی فکر را باز کرده و مهارت های تفکر و اندیشیدن را تقویت می کند. همچنین این مطالعات نشان می دهند که یادگیری زبان خارجی و تفکر باز، استدلال و تحمل شنیدن و دیدن عقاید مختلف را در فرد بالا برده و او را به سویی پیش می برد که در آن حقوق و عقاید افراد مختلف را به رسمیت شناخته و برای آن ها احترام قائل است! در واقع یادگیری زبان خارجی شما را به یک انسان طرفدار آزادی بیان نزدیک می کند!

  • بهبود هوش فرهنگی

هوش فرهنگی از جمله جنبه های کمترشناخته شده و کار شده در روانشناسی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افراد دارای هوش فرهنگی بالا، مهارت های ذهنی، عاطفی و رفتاری قوی تری در اختیار داشته و انسانی کامل تر هستند. تقویت هوش فرهنگی به شما این امکان را می دهد به راحتی غذاهای مختلف را تست کرده، مراسم های فرهنگی مختلف را دیده یا در آن ها شرکت کرده، به سبک های مختلف موسیقی مناطق مختلف دنیا گوش داده و از آن ها لذت ببرید و در نهایت جهان بینی و درکتان از دنیا، پیرامون و مردم جهان را افزایش دهد. از علت های اصلی وجود کلیشه های فرهنگی و سنتی نامناسب و تعصبات و دیدگاه های اشتباه عدم شناخت جهان، مردم دنیا و نبود مراودات فرهنگی است. یادگیری زبان های خارجی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که به درک عمیق تری از مردم و تعاملات فرهنگی رسیده و از زندگی در دنیا بیشتر لذت ببرید. هوش فرهنگی و مهارت های فرهنگی و اجتماعی خود را می توانید با یادگیری یک زبان خارجی تقویت کرده و آن را در زندگی خود به کار گیرید.

یادگیری زبان و رشد مغز
یادگیری زبان و رشد مغز
  • تقویت مغز

بخش هایی از مغز که بیشتر از بقیه بخش ها مورد استفاده قرار می گیرند، رشد می کنند. مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است که نشان دهنده این موضوع است که افراد دو زبانه ماده خاکستری بیشتری در مغزشان دارند و همچنین شبکه عصبی مغز آن ها نسبت به افراد عادی دچار تغییراتی بوده که آن را گسترده تر و توانمند تر کرده است.

  • افزایش خلاقیت

زبان آموزی خلاقیت را افزایش داده و مهارت حل مسئله را نیز در ذهن افراد تقویت می کند. هنگامی که شما زبانی جدید می آموزید، با دیدگاه ها و تفکرات جدید آشنا شده و دید و نگرش شما نسبت به دنیا و محیط گسترده تر و متنوع تر می شود. از این رو زبان آموزان در برخورد با مشکلات و معضلات می توانند از زوایای مختلف آن را بررسی کرده و به دنبال یافتن جواب باشند. تنوع افکار و دیدگاه ها همچنین از ویژگی های افراد خلاق است. با زبان آموزی ذهن شما با توجه به حجم بیشتر اطلاعات در دسترس راه های بیشتری برای شرایط در اختیار داشته و به روش های مختلفی می تواند با پدیده ها برخورد کند. این موضوع این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا خلاقیت تان را شکوفا کرده و از آن در امورات مختلف زندگی بهره مند شوید.

یادگیری زبان و رشد مغز
یادگیری زبان و رشد مغز

سخن پایانی

یادگیری زبان های خارجی علاوه بر مزایایی که به شکل محسوس و ملموس برای شما به همراه خواهد آورد، به تقویت مغز و رشد نیز کمک کرده و مهارت های جدید و متنوعی به شما هدیه خواهد داد. زبان آموزی مهارت های ارتباطی شما راتقویت کرده علاوه بر آشنا کردن شما با مردم دنیا و فرهنگ آن ها، شما را تشویق می کند بیشتر ببنید، بشنوید، یاد بگیرید و تجربه کنید. همچنین آشنایی با زبان ها خارجی به شما این امکان را می دهد با مردم آن فرهنگ ارتباط برقرار کرده و با آن ها در تماس باشید.
یادگیری زبان های خارجی همچنین تاثیر مثبتی بر روی یادگیری و درک بهتر زبان مادری شما دارد. با زبان آموزی، افراد دست به مقایسه بخش های مختلف زبان با یکدیگر زده و از این رو به درک بهتری از زبان مادری خود می رسند. اگر شما نیز تمایل دارید زبان های خارجی را یاد گرفته و از مزایای بسیار آن بهره مند شوید، ما به شما وب سایت آموزش آنلاین زبان من و زبان را پیشنهاد می کنیم. در این وبسایت می توانید 6 زبان زنده دنیا را به صورت آنلاین فرا گرفته و از مزایای بسیار آن بهره مند شوید.