پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست

پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست

فرهنگ چین

پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست | امروزه تعداد افرادی که متقاضی مهاجرت به کشور چین هستند روز به روز در حال افزایش است، شاید دلیل این اتفاق را بتوان در قیمت های بالای کالا و از طرفی بازار مناسب چین جستجو کرد. اما به راستی مهاجرت به چین چگونه است؟ ایا افراد بعد از مهاجرت خود و مدتی که از اقامت شان در این کشور می گذرد پشیمان می شوند و قصد بازگشت به کشورشان را دارند؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

این حقیقت که مهاجرت افراد را با چالشی سخت روبرو میکند و در بعضی مواقع  مهاجران متحمل فشارهای روحی و روانی زیادی می شوند را نمی توان انکار کرد اما چنانچه مهاجرت حساب شده باشد و فرد از مهاجرت خود دلیلی مشخص و واضح در ذهن داشته و در واقع در راستای رسیدن به اهداف بلند شخص باشد باعث میشود که فرد بتواند با سختی ها و موانع روبرو شده و از آن ها بگذرد.

پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست
پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست

بنابراین هر فرد زمانی که قصد دارد کشور خود را بنابر هدفی ترک کند بایستی هدفی مشخص داشته باشد و آمادگی این را به خود بدهد که قرار است در آینده با موانع و چالش‌های زیادی رو به رو شود. از جمله سختی های مهاجرت می توان به ترک خانواده، دوستان و کشوری که در آن زاده شده ایم اشاره کرد. در واقع این سخت ترین قسمت کار است، بعد از این زندگی کردن در کشوری بیگانه و با مردمی که فرهنگی متفاوت از ما دارند و به گونه ای با ما نا آشنا هستند از دیگر سختی های مهاجرت است. زندگی در کشوری که به سختی می توان در آن همزبانی پیدا کرد تا چند دقیقه ای با او به زبان مادری گپ زد برای برخی از افراد می توان توان طاقت فرسا باشد.

زندگی در کشور چین و سر کردن با فرهنگ مردم این کشور نیز می تواند برای ایرانی ها تا حدودی سخت باشد. شکل زندگی مردم در این کشور با آنچه ما پذیرفته ایم فرسنگ ها فاصله دارد. مردم چین نیز همچون هر کشوردیگری عقاید و باورهای مخصوص به خود را دارند که شاید پذیرش آن از جانب مردم کشورهای دیگر تا حدودی سخت باشد.

با توجه به اینکه غذا خوردن یکی از لذت های بزرگ زندگی می باشد، و ایرانیان نیز ذائقه غذایی مخصوص به خود را دارند، زندگی در چین و عادت کردن به نوع طبخ در بین چینی ها می تواند یکی از سخت ترین کارهای روزگار باشد با توجه به این امر که تغییر همواره سخت بوده است، زندگی در چنین کشوری با این حجم از تفاوت می تواند تا حدودی برای افراد سخت باشد. البته تجربه ثابت کرده است که انسان ها می توانند خود را با شرایط وفق دهند. آنچه این پذیرش را را بیشتر می کند داشتن هدف مشخص می باشد. زمانی که شما برای رسیدن به هدف خاصی تلاش می کنید و عشق و علاقه در حین انجام کارتان دارید، قطعا طی مسیر و تحمل ناملایمات نیز برای شما آسان تر خواهد شد.

پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست
پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست

مزایای مهاجرت و زندگی در چین

پایین بودن هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در چین از جمله مزایای مهاجرت به این کشور می باشد. تقریبا 80 درصد از افرادی که برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اند از تصمیم خود راضی هستند. ایرانیان زیادی نیز برای زندگی این کشور را انتخاب کرده اند و شاید دلیل آن در همین امتیازاتی که به آن اشاره کردیم نهفته باشد. از طرفی با توجه به شباهت های آب و هوایی و پایین بودن نرخ هزینه های اجاره مسکن در مناطق شمالی و مرکزی، ایرانیان زیادی ساکن شده اند.

در مجموع اینگونه می توان گفت که اگر برای زندگی خود هدفی داشته باشید و به دنبال عملی کردن تصمیمات تان در این مسیر قدم گذاشته اید، کشور چین می تواند انتخاب درستی باشد. این کشور مهاجرپذیر در حال حاضر، علی رغم جمعیت زیادی که دارد، فرصت های شغلی بسیاری را برای متقاضیان ایجاد کرده است و دارای سیستم های درآمدزایی فراوانی است.

جالب است بدانید که نام کشور چین به عنوان یکی از 10  کشور مهاجرپذیر برای مهاجران ایرانی شناخته شده است. بنابر آمار موجود در سال ۲۰۱۷ بیشترین میزان مهاجرت از ایران به این کشور بوده است و مهاجران ایرانی در ۶ ماه اول ورود خود سعی به فراگیری زبان چینی کرده اند.

پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست
پذیرش فرهنگ چین کار مشکلی نیست

از طرفی با توجه به اینکه چین یکی از بزرگ ترین بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده است مهاجرت به این کشور به منزله اتصال به بزرگترین بازار جهان می باشد. همچنین پایین بودن نرخ تورم می تواند عاملی برای جذب مهاجر به این کشور باشد.

علی رغم هزینه ها که در این کشور بسیار پایین می باشد اخیرا از نظر علمی و پژوهشی در جایگاه خوبی قرار گرفته و توانسته  با پیشرفت امکانات و سطح کیفی نظام آموزشی خود، از دانشگاه های معتبر در سطح جهانی برخوردار شود و مدارک صادر شده از این دانشگاه ها نیز از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

با توجه به تمامی مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد مهاجرت به کشور چین می تواند نقطه عطفی در زندگی شما باشد که منجر به پیشرفت تان شود. پش در نهایت این شما هستید که با توجه به شناختی که از خودتان دارید و با در نظر گرفتن تمامی نقاط مثبت و منفی کار، بایستی نتیجه گیری کنید. اگر می توانید سختی های زندگی در این کشور را به جان بخرید قطعا اتفاق های خوبی در انتظارتان خواهد بود.