مهاجرت به ترکیه

کم هزینه ترین روش های مهاجرت به ترکیه

کم هزینه ترین روش های مهاجرت به ترکیه

کم هزینه ترین روش های مهاجرت به ترکیه | ترکیه یکی از کشورهای اورسیایی و کشور همسایه ایران از سمت شمال غرب است . این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی و مسافرتی برای بسیاری از مردم خصوصا مردم منطقه است. این کشور با توجه به دارا بودن جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار، یکی از پر بازدید ترین و توریستی ترین کشورهای منطقه می باشد. هر سالانه ایرانیان بسیاری نیز با اهداف مختلف به این کشور مهاجرت کرده و ادامه زندگی خود را در این کشور می گذرانند. یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه، نزدیکی آن به ایران و همسایه بودن با کشور ما است که مشکلاتی همچون غربت و دوری از خانواده یا دوستان یا اختلافات فرهنگی بسیاری در آن وجود ندارد. با توجه به وضعیت مناسب اقتصادی و اجتماعی و سطح نسبی رفاه، بسیاری این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب می کنند. در این میان، اغلب افراد به دنبال ارزان ترین و کم هزینه ترین روش برای مهاجرت به ترکیه می باشند. روش های متعددی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که از میان آن ها برخی از آن ها از کم هزینه ترین روش ها می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش های آشنا شویم.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

کدام روش ها کم هزینه می باشند؟

همان طور که گفته شد روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق کار، مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت از طریق از تولد فرزند از جمله مهم ترین روش های اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور است. با توجه به مشکلات اقتصادی و نابسامانی های موجود در زمینه ارز، هزینه های اخذ ویزای و مهاجرت به کشورهای خارجی نیز با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است. از این رو، یکی از دغدغه های مهم متقاضیان مهاجرت به کشورهای خارجی هزینه ها بوده و همواره این افراد به دنبال یافتن کم هزینه ترین روش های مهاجرت بوده اند. در خصوص ترکیه نیز این امر صادق می باشد.

  • اخذ اقامت ترکیه با اجاره خانه

مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره خانه در این کشور یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های اخذ ویزای و اقامت در این کشور است. به دلیل اینکه این ویزا معمولا با اهداف توریستی صادر می شود، به آن ویزای توریستی ترکیه نیز گفته می شود. در این نوع ویزا، شما می توانید با اجاره یک منزل و عقد قرار داد، ویزای ترکیه را دریافت و به این کشور مهاجرت کنید. این ویزا برای مدت 6 ماه تا 2 سال صادر شده و طبق جدیدترین قوانین ترکیه قابل تمدید نمی باشد. افرادی که به دنبال اقامت در ترکیه برای مدت بیش از 90 روز می باشند می توانند با اجاره یکی منزل در در این کشور ویزای ترکیه را اخذ و به این کشور سفر کنند.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

از مزایای این نوع اقامت می توان به سرعت بالای صدور ویزا و هزینه نه چندان بالای آن اشاره کرد. در مدت اقامت خود در این کشور نیز می توانید به دنبال کار گشته یا برای تحصیل و سرمایه گذاری در آن اقدام کرده و ویزای خود را به انواع ویزاهای دیگر تبدیل کنید. البته این روش معایبی هم دارد. ریسک این روش نسبت به سایر روش های اخذ اقامت ترکیه بالاتر بوده و امکان ریجکت شدن درخواست شما وجود دارد. یکی از عوامل تعیین کننده در موافقت درخواست شما، وضعیت مهاجرین و تعداد افرادی است که با این روش به ترکیه مهاجرت کرده اند. از این رو، میزان اطمینان برای صدور ویزا در این روش چندان بالا نمی باشد. همچنین تعیین مدت زمان اقامت شما در ترکیه نیز می تواند طبق نظر کارشناسان و مراجع تغییر کند. ممکن است شما قرادادی 1 ساله برای اجاره خانه ای بسته باشید اما دولت ترکیه تصمیم بگیرد به شما مجوز اقامت 6 ماهه بدهد. پس لازم است از این موارد نیز آگاه بوده و با آگاهی تمام از این روش برای اخذ اقامت ترکیه اقدام کنید.

  • اقامت 3 ماه بدون ویزا

از دیگر روش های مسافرت به ترکیه اقامت 3 ماهه یا 90 روزه می باشد که نیازی به اخذ ویزا ندارد. ایرانیان نیز می توانند بدون اخذ ویزا اجازه اقامت توریستی کوتاه مدت ترکیه را دریافت کرده و به مدت 90 روز در این کشور ساکن شوند. این روش نیز از دیگر روش های ارزان قیمت و کم هزینه اخذ اقامت ترکیه می باشد. لازم به ذکر است در مدت اقامت نیز می توانید به دنبال کار گشته یا درخواست تحصیل و سایر موارد را در این کشور دنبال کرده و پس از اتمام ویزای خود آن را به انواع دیگر ویزا تبدیل کرده و در این کشور بمانید.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

سخن پایانی

تنها با دو مورد از روش های کم هزینه اخذ اقامت ترکیه آشنا شدید. اگر شما نیز با توجه به شرایط خود و مشکلات موجود به دنبال کم هزینه ترین روش های اخذ اقامت ترکیه و مهاجرت به این کشور می باشید می توانید از یکی از روش های موجود اقدام کرده و به این کشور زیبا سفر کنید. با توجه به این موضوع که روند اخذ ویزا تخصصی بوده و کمی زمانبر می باشد، همچنین ریسک ها موجود در برخی روش ها، لازم است قبل از هر گونه اقدام با متخصصین و مشاوران این حوزه مشورت نموده و طبق شرایط خود بهترین روش مهاجرت به ترکیه را برگزینید. وکلای پارسی کانادا با تکیه بر سوابق درخشان خود آماده یاری شما در این مسیر هستند.