بنویس تا اتفاق بیفتد

معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد | این کتاب بسیار زیبا اثر هنریت آن کلاوسر و ترجمه جهان قطب شاهی و ندا رشیدی که درباره تاثیر نوشتن در به وقوع پیوستن اتفاقات است. این کتاب این گونه بیان می کند که آرزوی هیچ کسی بر آرزوهای شخص دیگری ارجحیت ندارد. با هر سن و سالی و هر طرز تفکری این کتاب شما را دعوت می کند تا به مهمانی کلمات بنشینید و خود نیز میزبان کلمات ذهن شما است.

اگر اهل نوشتن یا حتی تلقین هستید، شما در نیمه های راه قرار دارید و اگر نه حتما روش های نویسنده (آن کلاوسر) را امتحان کنید. مجسمه ی کاتب مصری نماد موضوعی این کتاب است. در نظر مردمان مصر باستان، هر آن چه نوشته می شد حقیقت پیدا می کرد. مهم ترین پیشنهاد این کتاب این است که اگر بزرگ فکر کنید، نتیجه خواهد داشت . اگر در ابتدای کار شما بدانید چه می خواهید حتما آن را به دست می آورید. بعد از گذشت سال ها تحقیق درباره ی مغز انسان، دستگاه فعال ساز شبکه ای و سازوکار ذهن، هنوز هم متعجب می شویم که چگونه نوشتن موثر است. .. پس بنویسید و مثبت بنویسید.

هنریت آن کلاوسر نویسنده کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

« بنویس تا اتفاق بیفتد » کتابی است که به شدت احساس شگفتی تان را برمی انگیزد، این کتاب اثر دکتر هنریت کلاوسر، و ترجمه جهان قطب شاهی و ندا رشیدی یک کتاب فوق العاده عالی در مورد نوشتن و خلق کردن آرزوهای دست یافتنی یا حتی دست نیافتنی است. عنوان دوم کتاب، بدانید چه می خواهید و به دستش بیاورید است. خانم هنریت کلاوسر در دانشگاه های مختلفی از جمله واشنگتن، سیاتل، کالیفرنیا، کانادا و… تدریس کرده است و سمینارهای متعددی در مورد روانشناسی و روانکاوی برگزار کرده است.

هنریت کلاوسر، نویسنده ایی آمریکایی است. او مدیر موسسه ی Writing Resources است که در حوزه ی مشاوره فعالیت می کند. کلاوسر علاوه بر نوشتن کتاب هایی پرفروش در زمینه ی خود پروری، سخنران پرکار، برگزارکننده ی کارگاه های خود پروری و نویسنده ای مستقل است، از جمله کتاب های او می توان به بنویس تا اتفاق بیفتد، قلبت را روی کاغذ بیاور و با دو طرف مغزت بنویس اشاره کرد.

معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد
معرفی کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

درباره کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

این کتاب شامل 20 فصل است که هر فصل داستان یک شخص است که چگونه از راه نوشتن به آرزوهای خود دست یافته است، سر فصل های کتاب عبارتند از:

  • بنویس تا اتفاق بیفتد
  • آگاهی نسبت به خواسته: تعیین اهداف
  • جمع بندی نظریه ها: صندوق پیشنهادهای مغز
  • آماده دریافت شدن
  • بررسی ترس ها و احساس ها
  • دستیابی به آزادی: تمام و کمال نوشتن تا رسیدن به نتیجه
  • ساده گرفتن کار: فهرست کردن
  • تمرکز به روی نتیجه
  • محیط را تغییر دهید: رفتن به کنار آب برای نوشتن
  • زندگی روزمره خود را مکتوب کنید
  • متعهد شدن
  • روی هم چیدن اهداف: بالا بردن موانع
  • یک گروه تشکیل دهید: چه چیزی و چه موقع؟
  • به دست گرفتن ابتکار عمل
  • نامه نوشتن به خدا
  • مقاومت پر معناست
  • ایجاد یک مراسم آیینی
  • رها کردن: برقراری تعادل
  • سپاسگزاری
  • از پس شکست برآمدن

ایده کلی این کتاب بسیار ساده است و در همان ابتدای کتاب می توان متوجه آن شد. و آن هم این است که اگر خواسته ای دارید، آن را بنویسید تا شاهد رخ دادنش باشید. هنریت کلاوسر در ابتدای کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می‌ گوید: «بعضی‌ ها دفتر خاطرات دارند؛ بعضی‌ها افکار خود را روی دستمال، پشت پاکت‌ های نامه، تکه کاغذهای بریده شده از یک دفتر یا هر تکه کاغذ دیگری که دم دست باشد می‌ نویسند. نگران نوع کاغذی که استفاده می‌ کنید یا این که باید در یک دفتر بنویسید یا روی یک تکه کاغذ نباشید. هر نوع کاغذی اعم از خط دار یا بی‌ خط، گران یا ارزان، در یک دفتر یادداشت یا جدا از آن، و با هر نوع خودکاری و با هر رنگی مناسب است. تنها کافی است زیر نوشته ای که می ‌نویسید تاریخ بزنید.»

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد به موضوع خیلی مهم نوشتن اهداف می پردازد. طی تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، از افراد هنگام فارغ التحصیلی پرسیدند آیا اهداف خود را مکتوب کرده اند و آن را در جایی نوشته اند؟ که در حدود ۳ درصد این کار را انجام داده بودند. اما تحقیق به همین جا ختم نمی شد… در چند سال آینده زندگی این افراد را بررسی، و مشاهده کردند. بر این اساس، افرادی که اهداف کتبی دارند از زندگی بهتری نسبت به بقیه برخوردار هستند.

تاثیر نوشتن اهداف را نمی شود انکار کرد و کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد نیز با مثال های بسیاری بر این موضوع تاکید کرده است. اما چیزی که کمبود آن در کتاب احساس می شود این است که صرفا به خواننده این پیام را ارسال می کند که فقط بنویسید. هنگامی که داستان آدم های مختلف در کتاب را می خوانید بیشتر قسمت نوشتن خواسته ها و اهداف و دیگر موارد مربوط به نوشتن را می بینید اما به ندرت و خیلی خیلی کم به تلاش افراد در راه رسیدن به آن خواسته اشاره شده است و تاثیر عمیق و غیر قابل انکار نوشتن را بررسی کرده است.

این کتاب برای چه افرادی مناسب است؟

خواندن این کتاب به تمام افرادی که آرزویی دارند، جانی دوباره می بخشد. این کتاب را به افرادی که هدفی هم ندارند توصیه می شود چون با خواندن آن به احتمال زیاد به خود می آیند و تغییری در زندگی ایجاد خواهند کرد. اگر هم از طرفداران قانون جذب باشید قطعا خواندن این کتاب می تواند برای شما مفید باشد، پس یکی از مهم ترین کارهایی که از امروز دارید خواندن این کتاب است.

بنویس تا اتفاق بیفتد
بنویس تا اتفاق بیفتد

بخشی جذاب از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

زمانی که اهداف‌ تان را می‌ نویسید، از مغزتان انواع مطالب جدید، عقاید انرژی‌ زا و طرح‌ های مختلف تراوش خواهد کرد. این ها خبرهای خوبی هستند، اما اگر آن ها را ضبط یا مرور نکنید، بهترین نقشه‌ ها و طرح‌ های شما به دست فراموشی سپرده خواهند شد. تا ندانی چه می خواهی نمی توانی به آن برسی. نوشتن باعث می شود تصور روشنی از خواست خود پیدا کنی. خدا می تواند چیزی را که می خواهی به تو بدهد اما خودت باید به روشنی بدانی که چه می خواهی.

اگر نمی دانید چه می خواهید، نوشتن را شروع کنید. نوشتن، مفهوم واقعی خود را خواهد ساخت. وقتی می نویسیم ارزش چیزهایی را که بعدا به دست می آوریم، می فهمیم، اما وقتی نمی نویسیم مانند این است که پیروزی های کوچک را نادیده گرفته، آن ها را فراموش کرده و عادی تلقی می کنیم. این گونه به مرور قدرناشناس می شویم. اگر شما نیت چیزی را با فکر و احترام و دقت در سر داشته باشید، حتما به آن دست پیدا خواهید کرد. چرا خدا باید به تو بیشتر بدهد در حالی که تو در مقابل آنچه که داری ناسپاسی می کنی؟