مهاجرت به ترکیه

بهترین روش های مهاجرت به ترکیه سرزمین سواحل زیبا

بهترین روش های مهاجرت به ترکیه سرزمین سواحل زیبا

بهترین روش های مهاجرت به ترکیه سرزمین سواحل زیبا | ترکیه یکی کشورهای اوراسیایی است که در قسمت شمال غرب خاورمیانه واقع شده است. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط ویژه ای که دارد، یکی از مقاصد مهم مسافرتی و مهاجرتی در منطقه و دنیا شناخته می شود. با توجه به در اختیار داشتن سواحل بسیار زیبا و جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار، این کشور هر ساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران است. هم چنین افراد بسیاری سالانه از کشورهای مختلف خصوصا کشورهای خاورمیانه به ترکیه مهاجرت می کنند. بسیاری از ایرانیان نیز به دلایل مختلف هر ساله با اهداف مختلفی قصد مهاجرت به ترکیه دارند. روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که در این مقاله قصد داریم مهم ترین آن ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه

هنگامی که صحبت از مهاجرت باشد، هموطنان بسیاری از کشور ترکیه صحبت می کنند. از دلایل اصلی انتخاب این کشور برای مهاجرت توسط ایرانیان، می توان نزدیکی و همسایه بودن آن با ایران را نام برد. یکی از مشکلاتی که پیش روی مهاجران بوده و ممکن است پس از مهاجرت زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد، دوری و غربت است. از این رو به دلیل نزدیکی این کشور با ایران، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مهاجرت می باشد. این کشور با در اختیار داشتن سیستم آموزشی با کیفیت، بازار کار خوب و فرصت های بسیار، شرایط ویژه ای برای مهاجران فراهم آورده است. بهترین روش های مهاجرت به ترکیه از این قرار است:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مجموعه های مختلفی در بسیاری از حوزه های صنایع و خدماتی در کشور ترکیه در حال فعالیت می باشند. با توجه به رشد اقتصادی این کشور، بازار بسیار خوبی برای فعالین این حوزه ها در در دسترس بوده و هر ساله سرمایه گذاران و متخصصان بسیاری از کشور به قصد کار کردن به دنبال اخذ ویزای کاری ترکیه هستند. برای اخذ این ویزا و مهاجرت به ترکیه، می بایست از یک کارفرمای این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشید. لازم به ذکر است ایرانیان می توانند بدون اخذ ویزا به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند. در این مدت می توانید با استفاده از موسسات کاریابی مختلف به دنبال کار گشته و پیشنهاد شغلی خود را دریافت کنید. با توجه به کمبود مشاغلی که نیازمند زبان انگلیسی هستند، برای کار در ترکیه حتما می بایست زبان ترکی استانبولی را بلد باشید.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

ادامه تحصیل نیز یکی از روش های مهاجرت به ترکیه است. دانشجویان می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام و در نهایت به این کشور زیبا مهاجرت کنند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، معدل و نمرات بالا در کنار دارا بودن دانش زبان ترکی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. دانشگاه های دولتی این کشور هزینه بسیار کمتری از مراکز خصوصی دریافت می کنند. تسلط بر زبان ترکی امتیازات بسیاری در تحصیل در این کشور در اختیار شما قرار می دهد. پس از اتمام تحصیل نیز می توانید در این کشور مشغول به کار شده و در نهایت اقامت ترکیه را اخذ کنید.

  •  مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری نیز یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه است. با توجه به بازار بسیار مستعد و فرصت های بسیاری که در این کشور وجود دارد، ترکیه یکی از محبوب ترین کشورها برای سرمایه گذاری و مهاجرت در منطقه است. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد که از عبارتند از: سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی، سرمایه گذاری از طریق خرید سهام و سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی. هر کدام از این روش های سرمایه گذاری قوانین خاص خود را داشته و مبالغ و شرایط مختلفی را دارا می باشند. لازم است قبل از هر گونه اقدام برای سرمایه گذاری در ترکیه با تمامی جزئیات و شرایط آن آشنا شده و با متخصصان این حوزه مشورت کنید.

  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند کشور ترکیه نیز از دیگر روش های مهاجرت به این کشور است. لازم است قبل از درخواست برای اخذ اقامت ترکیه از این طریق، حداقل 3 سال از زندگی مشترک شما با همسر ترک خود گذشته باشد. همچنین زوجین می بایست تمکن مالی خود و دارا بودن خانه در این کشور را نیز به دولت ترکیه ثابت کنند. برای مهاجرت به ترکیه از این روش همچنین می بایست زوجین سو پیشنه نداشته و شریک زندگی خارجی نیز بالای 18 سال سن داشته باشد. پس از مهاجرت به ترکیه و زندگی در کنار همسر خود می توانید پس از 5 سال برای اخذ اقامت دائم ترکیه و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنید.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

سخن پایانی

با برخی از مهم ترین روش های مهاجرت به ترکیه آشنا شدیم. ترکیه یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرتی مناسبی است که با توجه به شرایط خاص خود و نزدیکی به ایران، یکی از بهترین گزینه های برای ایرانیان است. لازم است در راه مهاجرت به ترکیه با این روش ها آشنا شده و بهترین آن ها را انتخاب کنید. در این مسیر اما لازم است با متخصصان و مشاوران خبره مشورت کرده و طبق شرایط خود برای اخذ ویزای ترکیه اقدام کنید. وکلای پارسی کانادا با توجه به سابقه درخشان خود در امور مهاجرتی می توانند در راه اخذ ویزای ترکیه شما را یارسی رسانده و به رویای زندگی در این کشور زیبا نزدیک تر کنند.