مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه | در این مقاله قصد داریم که روش های اخذ اقامت تابعیت ترکیه را را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم، در این راستا سوالات متداول وجود دارد که همیشه ذهن متقاضیان مهاجرت به ترکیه را درگیر می کند، سوالاتی از قبیل روش های مهاجرت به ترکیه، میزان سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه، شرایط اخذ اقامت و تابعیت ترکیه و …، تمامی این سوالات و سایر مطالب مربوط به این این موضوعات در این مقاله مورد بررسی قرار داده می شود. در همین راستا موسسه آموزش موسسه مهاجرتی پارسی کانادا در کنار شما خواهد بود که کلیه سوالات مهاجرتی شما را با توجه به در نظر گرفتن شرایط مالی و زندگی شما پاسخ دهد. متقاضیان مهاجرت به ترکیه می‌توانند برای اطلاع کامل از شرایط مهاجرت به ترکیه و همچنین رفع ابهام با مشاورین تخصصی موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

شرایط اقتصادی ترکیه

ترکیه کشوری است که از لحاظ جغرافیایی بسیار منحصر به فرد است چرا که قسمتی از آن در اروپا و قسمت دیگر آن در آسیا قرار دارد. در طول تاریخ همواره این کشور به عنوان پل ارتباطی بین آسیا و اروپا عمل کرده است. مساحت و قلمرو ترکیه به گونه‌ای است که آن را جزو کشورهای بزرگ منطقه قرار داده است. این کشور از شمال شرقی با جورجیا و ارمنستان از شمال با دریای سیاه از شرق با جمهوری آذربایجان و ایران از جنوب شرقی با سوریه و عراق و از جنوب غربی با دریای مدیترانه و در شمال با یونان و بلغارستان همسایه است. پایتخت ترکیه آنکارا بوده و این درحالی است که بزرگترین بندر و شهر کشور ترکیه استانبول است.

در حال حاضر ترکیه میزبان بیشترین تعداد مهاجرین است. تعداد مهاجرین و پناهندگان ساکن ترکیه اکنون حدود 10/3 میلیون نفر جمعیت است که بیش از ۹۰ درصد آنها را افراد سوریه تشکیل می دهند و به دنبال درگیری ها و ناآرامی های فعلی سوریه به ترکیه مهاجرت کردند و از طرف دیگر تعداد بسیار زیاد دانشگاه‌های معتبر در دانشگاه باعث شده که تحصیل در ترکیه، یکی از انگیزه‌های قوی برای مهاجرین این کشور محسوب شود. در واقع شرایط دانشگاههای ترکیه به گونه‌ای است که تعداد متقاضیان مهاجرت به ترکیه را هر ساله افزایش می دهد.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق اخذ ویزای کار

یکی از بهترین روش های اخذ اقامت ‌ترکیه از طریق اخذ ویزای تحصیلی است. متقاضیان مهاجرت به ترکیه از طریق اخذ ویزای کاری در ابتدا باید به این موضوع توجه کنند که زبان رسمی مردم ترکیه زبان ترکی استانبولی بوده و به همین دلیل تسلط به زبان ترکی استانبولی از جمله پیش نیازهای مهم برای استخدام در شرکت های ترکیه است. تمامی متقاضیان کار در کشور ترکیه بایستی مجوز کاری از وزارت کار و رفاه اجتماعی کشور ترکیه را داشته باشند، البته قبل از همه این موارد بایستی جستجوی کار و مصاحبه کاری را با موفقیت پشت سر گذاشته و با یک کارفرمای ترک قرارداد کاری امضا کرده باشند. همزمان با دریافت مجوز کاری بایستی مدارک از سوی کارفرما به اداره کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شود. در این حالت به منظور اخذ ویزای کاری ترکیه در ابتدا به فرد اقامت یکساله و سپس در صورت تمدید قرارداد کاری، مدت اقامت نیز تمدید میگردد.

البته دانشجویان نیز می توانند در این کشور کار کنند، تمامی دانشجویانی که در حال تحصیل در کشور ترکیه می باشند، تنها با ارائه مجوز کاری می توانند کار پاره وقت انجام دهند. شاید جالب باشد که بدانید نرخ بیکاری در کشور ترکیه حدود ۱۱ درصد است این عدد در مقایسه با کشورهای دیگری مانند اتریش آلمان که زیر ۵ درصد آمار بیکاری دارند، وضعیت نامساعد اشتغال در این کشور را نشان می‌دهد. به همین علت است که به دانشجویان دوره لیسانس در کشور ترکیه اجازه کار داده نمی‌شود و تنها دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند مجوز کار پاره وقت را دریافت کنند.

از دیگر نکاتی که برای متقاضیان کار در ترکیه حائز اهمیت است شرایط ویزای همراه است، شخص متقاضی کار بعد از انجام یک سال کار در ترکیه و همچنین پرداخت بیمه و مالیات به این کشور می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزا کند.

تحصیل در ترکیه

تحصیل در این کشور از مدارس شروع شده و تا مقاطع فوق لیسانس و دکترا ادامه می یابد. زبان رایج در مدارس ترکیه زبان ترکی استانبولی است، تحصیل در این مدارس از ۷ سالگی آغاز شده و تا ۱۸ سالگی ادامه می یابد که البته در تمامی مدارس دولتی کشور ترکیه رایگان بوده و فقط مدارس خصوصی می توانند هزینه دریافت کنند. به منظور ادامه تحصیل در دانشگاههای ترکیه بایستی بر زبان ترکی استانبولی یا زبان انگلیسی تسلط داشت اما اگر صرفاً بخواهید در دانشگاه های دولتی این کشور ادامه تحصیل دهید حتما بایستی بر زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشید.

مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی در ترکیه بایستی قبل از همه چیز نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاههای معتبر کشور توسط ترکیه اقدام نمایند. افرادی که می خواهند در دانشگاه های ترک زبان این کشور ادامه تحصیل دهند بایستی حتما مدارکی مبنی بر موفقیت در آزمون یوس را به دانشگاه ارائه دهند. این مدرک صرفاً برای دانشگاه‌هایی است که به زبان انگلیسی فعالیت دارند. امکان دریافت بورس تحصیلی نیز در این کشور با شرایطی خاص وجود دارد که البته با توجه به سوابق تحصیلی و همچنین رزومه تحصیلی فرد، قابل اعطا است. از موارد مهم در بورسیه تحصیلی ترکیه، میانگین نمرات مقاطع تحصیلی مناسب و همچنین تسلط به زبان ترکی استانبولی است.

در هر حال این دو روش دو مورد از بی دردسرترین راه های مهاجرت به ترکیه هستند که با توجه به شرایط زندگی و کاری خود به راحتی می توانید یکی از این روشهای مهاجرتی را انتخاب کرده و به کشور ترکیه مهاجرت کنید.
البته به منظور بررسی شرایط تحصیلی و زندگی و همچنین انتخاب بهترین روش گزینه های مهاجرتی مطابق با شرایط زندگیتان با مشاورین مهاجرتی ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس حاصل فرمایید.