داشتن زندگی شاد

توصیه هایی برای داشتن زندگی شاد

توصیه هایی برای داشتن یک زندگی شاد | زندگی شاد چیست؟ برای داشتن چنین زندگی چه کار هایی باید انجام دهید؟ شاید برای برخی از افراد زندگی شاد در سلامت روح و جسم معنا شود و برای برخی دیگر روابط قوی داشتن و یا داشتن شغلی پر درآمد، مد نظر باشد. برای برخی هم زندگی در وضعیتی که همه چیز به یک روال دقیق و منظم پیش برود، نشان از زندگی شاد می باشد.

این افراد بر این باورند که دانش بزرگترین و قوی ترین نیروی آن ها می باشد که می توان روز به روز آن را تقویت کرد و از آن استفاده های بیشتری برد. وقتی خودتان را در زمان شروع کاری بی تجربه و بی دست و پا می بینید، به جای اینکه از انجام آن کار دست بکشید قطعا باید به دنبال افزایش دانش و مهارت های خود بروید تا بتوانید به خوبی خود را برای آن شرایط آماده کنید و به اهدافی که در سر دارید، دست پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که این نظرات افراد موفق می باشد، یعنی کسانی که از دانش و یادگیری مداوم برای برای رشد و پیشرفت خود و دست یابی به موفقیت های بیشتر استفاده کرده اند. این دسته از افراد همگی در توصیه های زیر برای داشتن یک زندگی شاد و آرام، متفق القول می باشند. با ما همراه باشید تا یکی یکی توصیه های مهم آن ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم:

  • می توانید برای هر موقعیت و هر شرایطی با آموختن مطالب جدید خود را آماده کنید
    هیچ کدام از ما و هیچ کدام از افراد موفق با دانش و مهارت های خاص و تخصصی زاده نشده اند. هیچ کدام از ما نمی توانیم در میان مردم قرار بگیریم و بدون هیچ دانش و اطلاعاتی ادعا کنیم رهبر تمام جهان هستیم و توجهات را خودمان جلب کنیم و توقع داشته باشیم دیگران نیز از ما پیروی کنند. تمام آن چیزی که باعث می شود فردی در کار ها و زندگی اش موفق باشد و به تمامی اهدافش دست پیدا کند، یادگیری می باشد. با یادگیری می توانید دنیای خود را تغییر دهید. وقتی در خصوص کاری یا شغلی دانش و مهارت های خود را بالا می برید خواهید دید که چطور می توانید تمامی مسئولیت های آن را در دست خود گیرید و کار هایی را انجام می دهید که قبلا نمی توانستید. دست یابی به چنین تغییر بزرگی ، بسیار ارزشمند می باشد.
  • هرگز به موقعیتی که اکنون دارید دل نبندید و سعی کنید هر روز تان را بهتر از دیروز بسازید
    حتما وقتی به عکس های ده سالگی خود نگاه می کنید، متوجه شده اید که چقدر تغییر کرده اید. همانطور که جسم ما دائما در حال تغییر می باشد، روح ، مهارت ها و شخصیت ما نیز دائما در حال تغییر است. هیچ کدام از ما همانند چند سال گذشته مان نیستیم و البته باید تغییر کنیم. اما باید به گونه ای برای این تغییرات برنامه ریزی کنیم که به سمت مثبت حرکت کنیم. پس اگر وضعیت کنونی تان نا خوشایند است و از آن راضی نیستید، مطمئن باشید این وضعیت دائمی نیست و تغییر می کند و آن کسی که می تواند بهترین برنامه ریزی را برای تغییرات مثبت در زندگی شما انجام دهد، خود شما هستید.
داشتن زندگی شاد
داشتن زندگی شاد
  • لازم نیست همیشه به درخواست کمک همه پاسخ مثبت بدهید
    از زبان برخی از مادران شنیده ایم که می گویند تمام تلاش خود را می کنم تا مادری نمونه و عالی برای فرزندانم باشم اما هنوز احساس رضایت نمی کنم و فکر می کنم می توانستم بهتر از این باشم. هر کدام از ما ممکن است دچار این کمال گرایی شویم. اما به خاطر داشته باشید قرار نیست تا ابد خود را وقف دیگران کنیم و به تمامی نیاز های آن ها پاسخ مثبت دهیم. البته که کمک کردن به دیگران رفتاری پسندیده می باشد و می تواند منجر به تعالی روح شما شود اما به خاطر داشته باشید که وقت ارزشمندتان را برای تقویت روحیه و پیشرفت در زندگی خود صرف کنید و ذهن خود را درگیر برآورده کردن نیاز های دیگران نکنید.
  • تغییری که می خواهید در زندگی تان ببینید را عملی کنید
    اگر دوست دارید دیدگاه جهان نسبت به موضوعی تغییر کند و یا اگر از شرایط و وضعیتی که دارید ناراضی هستید، باید بدانید تنها نارضایتی شما کافی نیست. باید همت کنید و تلاش کنید تا تغییراتی که به دنبال آن ها می باشید را اجرایی و عملی کنید و نتایج مثبت آن را در زندگی خود ببینید. همیشه به خاطر داشته باشید که برای ایجاد تغییرات بزرگ باید از خودتان شروع کنید.
  • نسبت به زندگی خود صادق باشید و صداقت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید
    یکی از بهترین کار ها را برای کسب رضایت در زندگی تان این است که نقاط ضعف و قوت زندگی خود را بشناسید و دیدگاه صادقانه ای نسبت به آن ها داشته باشید. وقتی این نقاط را به خوبی تشخیص دهید می توانید به راحتی برای تغییر و بهبود وضعیت زندگی خود برنامه ریزی و تصمیم گیری کنید. از طرفی زمانی که دیدگاه صادقانه ای نسبت به زندگی خود داشته باشید، دیگران را نیز از آن با خبر می کنید و همین نکته می تواند به شما در پیشرفت و موفقیت هرچه بیشتر در زندگی کمک کند.
  • تمامی احساسات خود را با آغوشی باز بپذیرید
    احساسات هر انسانی شامل احساسات خوش و ناخوش می باشد. همیشه هم قرار نیست در زندگی خوشحال و شاد باشیم به هر حال در مواردی، موقعیت هایی پیش می آید که باعث می شود، احساس یاس، ناراحتی، خشم و یا عصبانیت کنید. اما به هر حال باید بدانید، این احساسات را هم در خود بپذیرید تا بهتر بتوانید با خود کنار بیایید و سریع تر نسبت به رفع ناخوشی های زندگی های خود اقدام کنید.
  • مسیر انتخابی خود را ادامه دهید
    شاید دلتان بخواهد چند کار را به طور همزمان انجام دهید و یا چند مهارت را هم زمان یاد بگیرید. اما اگر می خواهید در کار خود موفق باشید باید یک مسیر واحد را برای کار خود انتخاب کنید و تمام حواس و تمرکز خود را روی آن گذارید.
  • خود را با دیگران مقایسه نکنید
    سعی کنید زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و با این کار به دنبال بهانه برای ناخوشی ها و مشکلات خود نباشید. شما از بطن زندگی کسی خبر ندارید و تا وقتی که با کفش های فرد دیگری راه نروید نمی توانید حس او را درک کنید. همیشه به یاد داشته باشید که قرار نیست زندگی شما شبیه به دیگران باشد و تمام آن به خودتان و هدف گذاری ها و راهی که برای پیشرفت انتخاب می کنید، بستگی دارد.
  • به خاطر داشته باشید که رشد شخصیتی یک امر کاملا شخصی می باشد
    شاید یک نفر با ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی سالم احساس شادی و خوشبختی در زندگی می کند اما این دلیل بر آن نمی شود که شما نیز با روش او، زندگی کنید، زیرا رشد شخصیتی یک امر شخصی می باشد و نه شما مجبورید مانند دیگران زندگی کنید و نه می توانید راه و روش خود را به فرد دیگری دیکته کنید و توقع داشته باشید او نیز مانند شما موفق شود. پس ببینید آیا کاری که انجام می دهید کاملا مورد پسند و علاقه شما است یا خیر.
  • رشد واقعی و موثر بیش از آنچه که فکرش را کنید لذت بخش است
    برای من آنچه باعث می شود انگیزه بگیرم، دیدن نتایج چشم گیر و درخشان می باشد. اما همیشه این نتایج به سرعت حاصل نمی شوند و نیاز به تداوم تلاش شما دارد و معمولا نتایج بیشتر از آنچه شما فکر می کنید، زمان می برد. پس حوصله به خرج دهید و دست از پشتکار بر ندارید.
  • تا زمانی که در مورد کاری اطلاعات دقیقی ندارید و آن را امتحان نکرده اید، نسبت به آن بدگمان نباشید
    دست از قضاوت بردارید و سعی کنید تجربه های جدیدی در زندگی تان کسب کنید و بعد از امتحان کردن کار های جدید نظرتان را درباره آن اعلام کنید. شاید کاری از دور به نظر ساده بیاید و یا بر عکس، بدانید تا زمانی که وارد انجام آن کار نشوید نمی توانید نسبت به سختی ها و دشواری و یا چالش های آن نظر بدهید. پس بدون اطلاع قضاوت نکنید.
  • هر آنچه را که نمی توانید کنترل کنید بپذیرید
    برخی از چیز هایی که در زندگی شما رخ می دهد، تحت کنترل شما نیست. تنها چیزی که می توانید آن را کنترل کنید پاسخ های شما به آن اتفاق می باشد. زندگی سختی ها و دشواری های خود را دارد، اما شما نباید به سختی و دشواری با زندگی برخورد کنید. سعی کنید بیاموزد چطور به مشکلات تان پاسخ دهید و از پس آن ها برآیید.
داشتن زندگی شاد
داشتن زندگی شاد

با رعایت توصیه های بالا می توانید از یک زندگی شاد و آرام بهره مند شوید. اما در ادامه این مقاله سعی کرده ایم روش هایی را به شما آموزش دهیم که به شما حس قدرت می دهد. با داشتن چنین حس قدرتی بهتر می توانید به توصیه های بالا عمل کنید و از نتایج چشم گیر آن ها در زندگی خود لذت ببرید.

  • اگر می خواهید حس قدرت داشته باشید، مطمئن شوید که به همه اطرافیان خود اجازه صحبت کردن و بیان نظرات را می دهید. این موضوع را باید جدی بگیرید. وقتی در های گفت و گو را برای دیگران باز می گذارید، می توانید از نظرات و ایده های آن ها و حتی انتقاد های شان بهره مند شوید و در راستای موفقیت و پیشرفت خود از آن ها استفاده کنید.
  • هدفمند پیش بروید. این آخر هفته زمانی را صرف بر قراری روابط نزدیک و صمیمی با یکی از دوستان، اعضای خانواده و یا حتی همکار تان اختصاص دهید. وقتی از ابتدای هفته برای آخر هفته خود به طور هدفمند برنامه ریزی می کنید می توانید متمرکز تر عمل کنید و احساس می کنید زمام تمامی امور را به دست گرفته اید.
  • اهداف بلند مدت داشته باشید: به فرایند کاری که دارید انجام می دهید، اعتماد کنید. حتی اگر هنوز به نتیجه دلخواه تان نرسیده اید میدان را خالی نکنید و به اهداف بلند مدتی که برای خود تعیین کرده اید فکر کنید و با قدرت به مسیر خود ادامه دهید. صبر و حوصله به خرج دهید تا نتایج خوب کار خود را ببینید.
  • حتما برای گردش و تفریح و وقت گذراندن با خانواده تان زمانی را مشخص کنید. به یاد داشته باشید صرف چنین اوقاتی در کنار خانواده و عزیزان تان می توانید تاثیر بسیار مثبتی روی روحیه و توان کاری شما داشته باشد.
  • اعتماد کنید: یکی از سخت ترین کار برای رهبران موفق اعتماد کردن به تیم اجرایی شان می باشد. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، خواهید دید که افراد زیادی می توانند به شما در موفق شدن تان کمک کنند و در این مسیر به شما کمک می کنند. بنابراین زمانی را برای اجازه دادن به دیگران برای اینکه خود را به شما ثابت کنند، بگذارید.
  • بهانه ها را از خود دور کنید: زمانی را نیز حتما صرف بررسی پروژه هایی که تا کنون انجام داده اید بکنید و ببینید چه موانع و مشکلاتی داشتید که در نهایت توانستید به آن ها فائق شوید. خواهید دید که اگر هدف تان برای تان مهم باشد می توانید به راحتی هر چالشی را از سر راه خود بر دارید و برای رفع آن ها تلاش می کنید. پس اگر در زمان شروع پروژه ای جدید بهانه تراشی کردید، با مروری بر پروژه های موفق تان به خود دلگرمی دهید و بهانه ها را از سرتان دور کنید.
  • با والدین خود در ارتباط باشید. هیچ کس بهتر از پدر مادر، نسبت به شما شناخت ندارند، هر گاه احساس ناخوشی، نا آرامی و ناراحتی کردید می توانید به سادگی با آن ها تماس بگیرید و از دلگرمی ها و امیدی که به شما می دهند، به نفع پیشرفت در روند کار خود استفاده کنید.
  • ایده پردازی را فراموش نکنید: همیشه ایده های بزرگ را در سر خود بپرورانید، و اجازه ندهید تا زمانی که ایده های تان به نتیجه نرسیده است نظرات منفی دیگران روی آن ها تاثیر منفی گذارند.