شرایط آب و هوای یونان

با شرایط آب و هوای یونان آشنا شوید

شرایط آب و هوای یونان

با شرایط آب و هوای یونان آشنا شوید | مهم نیست که چه ساعتی از سال قصد سفر به کشور مدیترانه ای یونان را کرده اید اما می توانید مطمعن باشید که پس از رسیدن به این کشور جشن های بی نظیر و فعالیت های فراوان در فضای بازی در انتظار شماست. اما بهتر است برای عزیمت کردن از شرایط آب و هوای یونان آگاهی پیدا کنید. بهتر است بدانید که یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد. زمستان های این کشور معتدل و اغلب مرطوب بوده و گرمای تابستان های خشک مردم را آزار می دهد. این در حالی است که یونان در طول سال آفتابی به نظر می رسد و همچنین بخش های شمالی این کشور در زمستان ها بسیار سرد خواهند بود. حتی در برخی مناطق نیز برف مشاهده می شود. از این رو برخی به دنبال فراهم کردن شرایط مهاجرت به یونان هستند.

جالب است بدانید که ماه ژوئیه و آگوست شلوغ ترین ماه های سال می باشند، اما با وجود شلوغی بیش از حد، دولت یونان شرایط حمل و نقل به جزایر دورافتاده یونان را امکان پذیر کرده است. همچنین آب و هوای بسیار مناسب این کشور موجب شده تا تعداد بی شماری از توریستان برای دیدن و کشف شگفتی های طبیعی به این منطقه مدیترانه ای مهاجرت کنند. بدین منظور اگر قصد سفر به یونان و استفاده از فضای باز را دارید بهتر است از ماه آوریل تا اکتبر برنامه ریزی کنید، اما اگر هوس شنا کردن دارید، توصیه می شود تا از اواسط ماه مه تا سپتامبر که هوا گرم است، به یونان عزیمت کنید.

شرایط آب و هوای یونان
شرایط آب و هوای یونان

لباس‌ مناسب در آب و هوای مختلف یونان

در طول تابستان بهتر است از لباس‌ های سبک و وسایل حفاظتی نظیر عینک آفتابی استفاده نمایید. همچنین ممکن است آفتاب صورت تان را اذیت کند، پس توصیه می شود تا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به علاوه یک ژاکت سبک برای شب ‌ها بخصوص در جزایر با خود به همراه داشته باشید. نکته ای دیگر که باید به آن توجه شود، به همراه بردن لباس برای هوای سرد است زیرا ماه‌های زمستان بخصوص در نواحی شمالی بسیار سرد و سخت خواهد بود. همچنین شرایط آب و هوای یونان نیز برای مهاجرت بایستی به طور کامل در نظر گرفته شود.

جغرافیای کشور یونان

کشور یونان یکی از مناطقی است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور با کشورهای آلبانی، مقدونیه و بلغارستان در شمال، ترکیه در شرق و دریای مدیترانه در جنوب و غرب هم مرز می باشد. جالب است بدانید که سرزمین یونان شامل مناطقی نظیر یونان مرکزی، پلوپونز، تسالی، اپیروس، مقدونیه و تراکیه می باشد و همچنین کوه‌ های بلند، دشت ‌های حاصل خیز، جنگل ‌های کاج و دامنه ‌های صاف بسیار زیادی در سرزمین یونان به فراوانی مشاهده می شود. یکی از مناطقی که نظیر توریستان را به خود جلب کرده است، رشته کوه وسیع پیندوس در سرزمین اصلی یونان می باشد که شمال تا جنوب را به هم وصل کرده و باعث شده تا مناطق تسالی و اپیروس را از هم جدا بماند. کوه المپ بلندترین کوه یونان است که نام آن را همه شنیده اند. به علاوه بلندای این کوه زیبا 2917 متر می باشد. جالب است بدانید که 12 تن از خدایان یونان در کوه آلپ قرار گرفته اند. همچنین مهاجرت به یونان از جمله مقاصد گردشگری و زندگی مردم به شمار می رود.

مقاصد محبوب در یونان با آب و هوای دلپذیر

  •  شهر آتن

پایتخت یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و گاهی زمستان های سرد و مرطوب می باشد. به علاوه دما در ماه آگوست 84 درجه فارنهایت (29 درجه سانتیگراد) بوده اما می تواند از 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) تجاوز کند و حتی بالاتر نیز برود. در نتیجه به نظر می رسد که شهر آتن گرم ترین پایتخت اروپا و یونان است. از این رو توصیه می شود تا با به همراه آوردن لباس های خنک و تابستانی از شرایط آب و هوایی این منطقه خوش آب و هوا و زیبا استفاده نمایید.

  • سانتورینی

Santorini آب و هوای نیمه خشک  آب و هوای نیمه خشک و گرمی دارد که از ماه مه تا سپتامبر ادامه دارد. همچنین دما و محیط بسیار خشکی دارد که هر کسی علاقه مند به دیدن آن نیست. جالب است بدانید که در ماه های تابستان نیز می توان میزان بارش بسیار اندک را انتظار داشت. جالب است بدانید که این محدوده زمستان های سردی دارد اما انجماد در آن اتفاق نمی افتد. همچنین می توان اشاره کرد که درجه حرارت به طور متوسط در حدود 55 درجه فارنهایت یعنی 13 درجه سانتیگراد می باشد. همین منطقه موجب شده تا اخذ ویزای توریستی از جمله موارد خوش آیند به شمار آید. همچنین زندگی در کشور یونان یکی از آرزو های مردمانی است که علاقه مند به سکونت یافتن در این منطقه خوش آب و هوا هستند

  • تسالونیکی

تسالونیکی نیز مانند بسیاری از شهر های یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشند، اما تغییرات درجه حرارت بسیار بیشتری را نسبت به سایر مناطق این کشور به وجود می آورد، به طوری که گاهی اوقات دمای هوا در زمستان به کمتر از 15 درجه فارنهایت (-9 درجه سانتیگراد) می رسد و جالب است بدانید که برف نیز در دشت های شمالی ریزش می کند. این شهر تقریباً 300 روز در سال آفتابی است. در نتیجه همین شهر هاست که شرایط آب و هوای یونان را برای علاقه مندان خوش آیند و دل پذیر می کند.

شرایط آب و هوای یونان
شرایط آب و هوای یونان
  • کورفو

کورفو ، جزیره ای در دریای کشور یونان است که در طول تابستان گرم و خشک بوده اما در ماه های زمستان میزان بارندگی بیشتری نسبت به سانتورینی و سایر جزایر پر بازدید دارد. لازم به ذکر است که، کرفو نسبت به سایر مناطق یونان، پوشش گیاهی بسیار سرسبز و پوشیده شده ای دارد. زمستان ها نیز می توانند ابری باشند. ابر های موجود شاید گول زننده به نظر برسند اما تنها محیط را تاریک می کنند و اثری در سردی بیش از حد نخواهند داشت. لازم به ذکر است که شرایط آب و هوای یونان نیز مانند دیگر مناطق متفاوت می باشد، اما رفتن به هر مکانی سلیقه ای بوده و ممکن است باب میل هر کسی نباشد.

  • کرت

کرت بزرگترین جزیره یونان است و آب و هوای مدیترانه ای را در بر می گیرد. زمستان های معتدل و اغلب مرطوبی دارد و تابستان های آفتابی آن نیز میزان بارش بسیار اندک را شامل می شود. به علاوه بیشتر بارش های این جزیره در ماه های زمستان، از اکتبر تا مارس رخ می دهد. در حالت کلی جزایر این کشور از جمله مواردی است که زندگی در یونان را خوش آیند و دل نشین کرده است.