میثم شکری ساز

میثم شکری ساز کارآفرینی که موفقیت را به شکل دیگری معنا کرد

میثم شکری ساز، کارآفرین و بیزنسمن ایرانی است که در سال های گذشته در زمینه کارآفرینی و کسب و کار موفقیت های بزرگی و قابل توجهی را بدست اورده. نکته‌ای که باید بدانید این است که سختی همیشه جزیی از مسیر کارآفرینی بوده و بدون غلبه بر مشکلات نمی‌توان به اهداف تعیین شده رسید.

میثم شکری ساز متولد شهر اصفهان در حال حاضر کارآفرین توانمند کشوری مدیریت هلدینگ بزرگ پارس پندار نهاد را بر عهده دارد. این برند برتر در زمینه آموزش و موارد دیگر فعالیت دارد. وی از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی است. در ادامه زندگی این کارآفرین را از نگاه‌های متفاوتی بررسی کرده‌ایم پس با ما همراه باشید.

 نگاهی اجمالی به زندگینامه میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز متولد 29 فروردین سال 1365 است. شاید در نگاه اول فکر کنید چگونه این فرد در این سن به این موفقیت‌ها دست یافته است. اما حقیقت این است ما تنها زمانی وارد جزییات زندگی افراد می‌شویم که به موفقیت‌هایی دست یافته باشند. در مورد آقای دکتر نیز چنین است و ایشان نیز پس از گذراندن دوران سختی توانسته‌اند به این جایگاه دست یابند.

ماکان آریا پارسا کارآفرین و مدیر توانمند در شهر اصفهان به دنیا آمد. بعد از تولد همراه خانواده به علت کار پدر به شهر بوشهر رفتند. پدر میثم شکری ساز از مدافعان 8 سال دفاع مقدس است و در آن سال‌ها به پایگاه نظامی بوشهر اعزام شد. این تغییر شهر تا 15 سالگی میثم به طول انجامید و ایشان مقاطع ابتدایی و راهنمایی را در شهر بوشهر گذراند.

در بخش بخش زندگی این کارآفرین موفق که نگاه می‌کنید آنچه که مشخص است روحیه تلاش و پیگیر بودن است. این شخص در هر عرصه‌ای که قدم گذاشت با تحمل سختی‌های آن توانست به جایگاهی که مد نظر داشت برسد. در حال حاضر میثم شکری ساز مدیر و جز هیئت مدیره هلدینگ بزرگ پارس پندار نهاد است.

 

میثم شکری ساز
تصویر دکتر میثم شکری ساز در سومین اجلاس ملی کارآفرینان

 

تحصیلات میثم شکری ساز

میثم شکری ساز برخلاف برخی از کارآفرینان با کسب تحصیلات آکادمیک و کشف نیازهای جامعه به کارآفرینی روی آورد. کسب مدرک دکتری در رشته کارآفرینی خود گواه این مسئله است. دانش‌آموز کوشا و البته پرشور دبیرستان بار دیگر به شهر اصفهان برگشت.

وقتی میثم شکری ساز 15 ساله بود پدر او به علت جراحات جنگی وارده شدید، مجبور به بازنشستگی زودهنگام شد. بازگشت میثم همراه با فصل جدید در زندگی وی آغاز شد. دوران دبیرستان را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان اصفهان گذراند و تکرار موفقیت‌ها در این دوران ادامه داشت. پایان دبیرستان همراه با ورود او به رشته مهندسی صنایع در دانشگاه آزاد اسلامی بود.

پس از پایان تحصیلات خود در رشته صنایع با ذهنیتی جدید تحصیلات را ادامه داد و این بار در رشته MBA وارد دانشگاه امیرکبیر تهران شد. تحصیل در دانشگاه امیرکبیر و پس از آن وارد دانشگاه Steinbeis Berlin  آلمان شد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در گرایش MBA دریافت کرد. تلاش او به این مسئله محدود نشد و این بار در رشته دکتری کارآفرینی گرایش آموزش عالی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شد و با پایان نامه‌ای درخشان این دوره از تحصیلات خود را به پایان رساند. در یک نگاه می‌توان آموزش‌ها و تحصیلات وی را به صورت زیر لیست کرد.

  • دکتری کارآفرینی، گرایش آموزش عالی ، دانشگاه آزاد اسلامی
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کارشناسی ارشد، رشته مدیریت MBA ، دانشگاه Steinbeis Berlin آلمان
  • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی
  • دارنده گواهینامه مدیریت کسب و کارMBA مورد تائید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری
  • دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001:2000 ازDNV هلند
  • دارنده گواهینامه دوره آموزش عالی حقوق تجارت و داوری

مسیر موفقیت میثم شکری ساز از کجا شروع شد؟

هیچ موفقیتی یک شبه رخ نمی‌دهد. برای رسیدن به موفقیت راهی جز تلاش و پشتکار وجود ندارد. میثم شکری ساز هم فرد موفقی است که از شکست نهراسیده است و با عزمی راسخ به آرزوهای خود رسیده است. البته به قول خود این کارآفرین موفق: “من هنوز راه‌های نرفته بسیاری دارم و اهداف بسیاری در سرم هست که باید عملی کنم”

حقیقت همین است موفقیت پایانی ندارد. موفقیت از ایده در کسب وکار و هدف سازی شروع می‌شود. مهم‌ترین امر، برنامه‌ریزی برای موفقیت و هدف‌گذاری است، که به جرات می‌توانیم بگوییم، میثم شکری ساز استاد این کار است.

 

میثم شکری ساز
موفقیت میثم شکری ساز

 

اولین فعالیت در این مسیر راه‌اندازی و تاسیس مرکز توسعه مجازی پارس بود. در این مرکز رشته‌های متنوعی به افراد علاقه‌مند آموزش داده می‌شود. آموزش دقیق در کنار اعطای مدارک با اعتبار بالا به دانش‌پذیران، رفته رفته به شهرت و اعتبار این موسسه اضافه کرد.

در کنار این موارد، میثم شکری ساز توانست در سال 1396 به عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات انتخاب شود.  این مسئله باعث شد بیش از گذشته در میان مدیران کشور شناخته شود. این‌ها تنها بخشی از مسیر موفقیت برای میثم شکری ساز است و این مسیر ادامه‌دارد.

دکتر میثم شکری ساز دو بار، به عنوان کارآفرین برتر دست پیدا کرد و به عنوان مجری طرح آموزش ده هزار نفری ICT روستایی با معاونت محترم رئیس جمهور همکاری داشت که در نوع خود خدمت بزرگی به‌حساب می‌آید. میثم شکری ساز در زمینه مشاور مدیریت و بازاریابی فروش تجربه و توانایی‌های بالایی دارد. او توانسته از این مهارت برای کمک به کسب‌وکارهای دیگر و همین‌طور افراد دیگر بهره ببرد.

در گذر زمان ایشان توانستند در حوزه‌هایی مانند سخنران انگیزشی، نویسندگی و کارآفرینی به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند. او باور دارد اولین گام برای موفقیت داشتن رویایی است که شمار ا بترساند اما تا زمانی که برای رسیدن به رویایتان برنامه ریزی و هدف گذاری نکنید، ارزشی ندارند.

 

چند اشتباه مدیریت از دید میثم شکری ساز

به عنوان یک مدیر با تجربه با سابقه مدیریت چندین کسب‌وکار، میثم شکری ساز برای شما مدیران توصیه‌هایی دارد. به این نکات توجه لازم داشته باشید و سعی کنید از این اشتباهات دوری کنید:

  1. ترس از اشتباه کردن و شکست ناشی از آن اشتباه
  2. در پی مسیرهای میانبر بودن و دوری از اصول و قواعد
  3. قول دادن بیش‌ازحد توان و کم‌فروشی کردن به مشتریان
  4. از دست دادن چشم‌انداز و دید جامع و پرداختن به جزئیات بی‌مورد
  5. سرزنش دائمی دیگران و کارمندان
  6. فریبکاری و دورویی
  7. کمک نگرفتن از دیگران در مواقع لازم و اتکای بیش‌ازحد به خود
  8. برون‌سپاری نکردن کارهای غیرضروری
  9. تلاش برای راضی نگه‌داشتن همه

 

میثم شکری ساز در چه حوزه‌هایی آموزش می‌دهد؟

آموزش رکن جدایی ناپذیر برای رشد و پیشرفت است و این اصل در ذهن هر کارآفرین موفقی جا دارد. هم خود فرد آموزش می‌بیند تا با علوم و مهارت‌های روز همسو شود. حقیقت این است که پیشرفت تکنولوژی و فناوری با چنان سرعتی به روز می‌شود که برای استفاده از آخرین مهارت‌ها باید آموزش دید.

میثم شکری ساز به عنوان یک کارآفرین برای بحث آموزش ارزش بالایی قائل است.  بر اساس تحقیقات ثابت شده است که آموزش مطمئن‌ترین و غالباً سریع‌ترین مسیر برای سرمایه‌گذاری روی انسان‌ها و توسعه جوامع است. میثم شکری ساز، در عین اینکه روزانه زمانی را برای آموزش خود زمان صرف می‌کند، برای آموزش و رهبری قدرتمند تیم و پرسنل خود ارزش بالایی قائل است.

دوره‌هایی که دکتر میثم شکری ساز برگزار می‌کند شامل موارد زیر است:

  • دوره هدف گذاری
  • دوره 25 راز موفقیت
  • دوره تسخیر قلب مشتری
  • دوره بازاریابی و فروش

اگر به لیست دوره‌هایی که ایشان برگزار می‌کند نگاه کنید می‌بینید که در لیست آموزش‌های خود موارد مهم و حیاتی برای پیشرفت را مد نظر گرفته‌اند. اهمیت هدف گذاری در پیشرفت را هیچ کسی نمی‌تواند منکر شود. حتی می‌توان اولین اصل برای پیشرفت را هدف گذاری صحیح دانست. دوره‌های موفقیت یک بحث تکمیلی برای هدف گذاری به‌حساب می‌آید. و در نهایت در بحث فروش دوره‌های بازاریابی و تسخیر قلب مشتری جز دوره‌هایی هستند که هر فروشنده‌ای برای موفقیت در کار خود نیاز دارد.

نکته‌ای که شاید گاهی فراموش کنیم این است که ما همه فروشنده هستیم. در زندگی روزمره مدام در حال خرید و فروش هستیم. دانستن این نکات همیشه به داشتن یک زندگی با کیفیت‌تر کمک می‌کند.

 

 افتخارات و جوایزی که نصیب میثم شکری ساز شد

شناخت یک کارآفرین بر اساس فعالیت‌ها و اهدافی است که در طول زمان دنبال کرده است با مشاهده لیست افتخارات و جوایزی که وی در طول این سال‌ها کسب کرده است بهتر می‌توانید با شخصیت این کارآفرین آشنا شوید:

  • برگزیده مدیر برتر فناوری اطلاعات در سال 1396
  • لوح سپاس منتخب پژوهشی و دانشجوی برتر از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تقدیرنامه چهارمین جشنواره فروش رایانه و تجهیزات دیجیتال
  • تقدیرنامه اتحادیه صنف پوشاک
  • تقدیرنامه بانک صادرات ایران
  • لوح سپاس از دانشگاه پیام نور اصفهان
  • تندیس سپاس دستاورد برگزیده از سومین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات مراکز علمی کشور
  • تندیس سپاس نخستین سمینار فنگ شویی و چیدمان منزل
  • تندیس افتخار چهارمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال
  • تقدیرنامه دومین ستاد بزرگداشت روز جهانی گردشگری
  • گواهی شرکت در سمینار (استراتژی‌های تحول و موفقیت مدیریت سازمانی) از دانشگاه آزاد اسلامی
  • تقدیرنامه‌های سخنرانی (25 راز موفقیت) از دانشگاه صنعتی اصفهان
  • لوح سپاس سخنرانی ( تویی که ذهن برنده‌ای ) از دانشگاه آزاد اسلامی

مسیر موفقیت یک مسیر ادامه‌دار است. اگر زمانی حس کنید که چیز برای یادگیری و کاری برای انجام دادن ندارید بدانید به پایان خط پیشرفت نزدیک شده‌اید.

 

 هدف گذاری رمز اصلی موفقیت میثم شکری ساز

میثم شکری ساز
هدف گذاری میثم شکری ساز

اگر با طرز کار قطب نما آشنایی داشته باشید می‌دانید که این وسیله برای نشان داده جهت‌های اصلی و فرعی به ما کمک می‌کند. اگر در طی مسیر ما اشتباه حرکت کنیم قطب نما با جهت‌دهی صحیح ما را به مسیر درست برمی‌گرداند. اهداف هم در زندگی ما حکم قطب نما را دارند. یعنی اگر ما در طی فعالیت‌های روزانه خود مسیری را اشتباه برویم  اهداف سریع جهت اصلی را به ما نشان می‌دهند. وقتی به آن هدف توجه کنیم متوجه اشتباه خودمان شده و مسیر کارهایمان را درست می‌کنیم.

داشتن هدف به تنهایی به ما کمکی نمی‌کند بلکه استفاده درست و حرکت در مسیر و تصمیمات روزمره‌ای که با معیار هدف تعیین‌شده‌اند ما را به قله‌های هدف می‌رسانند.

[میثم شکری ساز] از اهمیت هدف گذاری آگاه است و با تیک زدن هر هدف به سمت هدفی نو حرکت می‌کند. میثم شکری ساز اعتقاد دارد برای موفقیت، لازم است اهداف بزرگ و مدونی داشته باشیم و به همین دلیل یکی از کلاس‌های معروف و پرطرفدار ایشان ، کلاس هدف گذاری است. همچنین آموزش‌های ایشان در زمینه فلسفه کایزن هم قابل توجه است.

 

 دغدغه‌های اجتماعی و کارآفرینی میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز بخشی از مشکلات جامعه را نبود افراد متخصص برای انجام کارهای تخصصی می‌دانستند. ایشان با حضور فعال در عرصه آموزش توانست جوانان کارآزموده و خبره‌ای را به بازار کارهای مختلف و متنوع معرفی کند. دغدغه بیکاری جوانان و به کارگیری افراد این قشر تمام هم و غم این کارآفرین موفق بود. وی مدیرعامل هلدینگ بزرگ پارس پندار نهاد است و با کارآفرینی برای بیش از 400 نفر نیروی کار فعال و جوان کمک بزرگی به اشتغال جوانان داشته است.

میثم شکری ساز دارای مدرک دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی است در همین مسیر کسب علم و دانش به روز، میثم شکری ساز تبدیل به مدیری توانمند در حوزه های مختلف شد. به طوریکه در حوزه های مانند ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی کتاب‌هایی را منتشر ساخته و حرف‌هایی برای گفتن دارد. اولین فعالیت حرفه ایشان راه‌اندازی و تاسیس مرکز توسعه مجازی پارس بود که به‌واسطه آن، رشته‌های مختلف و متنوعی را به علاقه‌مندان حوزه های کاری مختلف آموزش داد.

 

 کتاب و کتاب‌خوانی مهم‌ترین علاقه‌مندی میثم شکری ساز

توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروز ضروری است. ریشه بسیاری از معضلات و مشکلات امروز ما، ناشی از فقر دانایی است. فقر دانایی الزاماً فقر سواد و مدرک تحصیلی نیست. آگاهی با دانایی ارتباط بالایی دارد. کتاب یکی از ابزارهای مهم برای آگاه‌سازی است.

میثم شکری ساز با توجه به تحصیلات اکادمیک خود از ضرورت کتاب برای آگاه‌سازی افراد آگاه بود و در این مسیر سعی کرد تا با تالیف و ترجمه کتاب‌های کاربردی گامی در جهت رفع فقر فرهنگی اجتماع بردارد.

کتاب‌های میثم شکری ساز در حوزه مدیریت، بازاریابی و رشد شخصیتی هستند و لیست این کتاب‌ها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

  • اسپکیولند، رابین (1389)، فراتر از استراتژی ( نقش مدیران در پیاده سازی موفقیت آمیز استراتژی )، مترجم: میثم شکری ساز،نقش مانا
  • کریس روی کرافت ویویس (1392)، تویی که ذهن برنده‌ای ، مترجم میثم شکری ساز، شهید فهمیده
  • پیتر ارس ، جورج ترک، (1392) ، رازهای بازاریابی قدرتمند ، مترجم میثم شکری ساز، شهید فهمیده
  • آلن و بارابرا پیس، (1395)، آسایش در آرامش، مترجم میثم شکری ساز، خاموش
  • اندرسون، تونی،(1395) بازاریابی گوریلی، مترجم میثم شکری ساز، خاموش
  • رابینز،آنتونی ، (1396)، استوار، مترجم میثم شکری ساز
  • شکری ساز میثم ، (1396)، بازاریابی نوگرا، نصوح
  • شکری ساز میثم ، (1396)، ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت، نصوح
  • هیزلداین،سایمون ،(1398) مذاکره با دستان خالی ،مترجم میثم شکری ساز،پارسیان دانش پندار
  • شکری ساز میثم ، (1397)بازاریابی و کسب‌وکار اسلامی، پارسیان دانش پندار
  • شکری ساز میثم، روابط فرد و سازمان، در حال انتشار

 

سخن پایانی:

میثم شکری ساز کارآفرین و مدیر توانمند کشوری است که موفق شده است با کارآفرینی برای بیش از 400 نیروی جوان گامی در مسیر رشد کشورمان بردارد. کارآفرینان همیشه مسیری را رفته‌اند که شاید برای ما سخت و ناشدنی به نظر می‌رسیده است. اما حقیقت این است که هر کارآفرینی برای رسیدن به جایگاه کنونی مشکلات بسیاری را تحمل کرده است.

در این مقاله سعی شد تمام آنچه برای آگاهی از شخصیت یک فرد جوان به عنوان کارآفرین نیاز دارید بدانید را شرح دهیم. لیست کتاب‌ها، افتخارات و مسیر موفقیت برای این شخص را در این مقاله شرح داده‌ایم. امیدواریم اگر به فکر برداشتن گامی در جهت رشد جامعه هستید این مقاله به شما کمک کند.

 

سوالات متداول:

میثم شکری ساز کیست؟

میثم شکری ساز متولد 29 فروردین 1365 یکی از مدیران توانمند و کارآفرینان برجسته کشوری است. وی در زمینه آموزش، مشاوره بازاریابی و فروش فعالیت دارد. علاوه بر این مدیریت هلدینگ بزرگ پارس پندار نهاد را بیش از 400 پرسنل را بر عهده دارد.

میثم شکری ساز در چه زمینه‌هایی فعالیت دارد؟

دکتر میثم ساز با داشتن مدرک دکتری کارآفرینی در این زمینه فعالیت دارد. علاوه برداشتن یک هلدینگ بزرگ، فعالیت‌هایی نظیر نویسندگی، مشاوره و آموزش را در کارنامه خود دارد. وی در سال 96 به‌عنوان مدیر برتر فناوری اطلاعات کشوری شناخته شد.

پرفروش‌ترین کتاب میثم شکری ساز کدام است؟

تاب توهم باهوشی در دو نسخه 1 و 2 جز پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های میثم شکری ساز است و در تمام کتاب‌فروشی‌های کشور قابل تهیه است. البته از طریق سایت parspn.ir هم می‌توانید برای خرید کتاب اقدام نمایید.