مهاجرت به فرانسه

روش های مهاجرت به فرانسه

روش های مهاجرت به فرانسه

چگونه به فرانسه مهاجرت کنیم؟ | فرانسه کشوری است که ممکن است بارها نام آن را شنیده باشید. این کشور یکی از زیباترین کشورهای اروپایی بوده و یکی از مقاصد مهم مهاجرتی و گردشگری برای بسیاری افراد از کشورهای مختلف است. افراد بسیاری سالانه با اهداف مختلف کاری، تحصیلی و غیره به این کشور مهاجرت می کنند. فرانسه با توجه به در اختیار داشتن سیستم اقتصادی قوی، سیستم آموزشی کارآمد و جامعه ای پویا، یکی از کشورهای محبوب برای کار کردن، ادامه تحصیل و گذران ادامه زندگی برای مهاجران کشورهای مختلف خصوصا مردم ایران است. در این مقاله کوتاه قصد داریم مهم ترین و بهترین روش های مهاجرت به فرانسه را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه

بهترین روش های مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری در اروپای غربی و دومین کشور این قاره از نظر جمعیت است. 67 میلیون نفر در حال حاضر در این کشور زندگی می کنند که در حدود 2 میلیون نفر آن ها در پاریس پایتخت این کشور ساکن هستند. با توجه به در اختیار داشتن جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیار، این کشور یکی از پر بازدید ترین کشورهای دنیا بوده و توریسم یکی از منابع در آمد این کشور به حساب می آید. این کشور همچنین جز 6 اقتصاد برتر دنیا بوده و در اروپا نیز در کنار آلمان در رده برترین اقتصاد های قاره سبز می باشد. پاریس پایتخت اقتصادی اروپا نام گذاری شده و به تنهایی 35% از تولید ناخالص ملی فرانسه و بخش وسیعی از تجارت های اروپا را بر دوش می کشد. با توجه به در اختیار داشتن سیستم آموزشی توسعه یافته و شرایط ایده آل علمی در فرانسه، این کشور یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بوده و هر ساله دانشجویان بسیاری به هدف ادامه تحصیلی به فرانسه مهاجرت می کنند. روش های مختلفی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد که در ادامه با مهم ترین آن ها آشنا می شویم:

  • مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل

جایگاه علمی کشور فرانسه در دنیا بسیار ویژه بوده و برخی دانشگاه های این کشور همانند دانشگاه PSL، سوربن و پلی تکنیک در رده بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند. تحصیل در کشور فرانسه به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر بوده و دانشجویان می توانند در رشته های مختلف ثبت نام و با هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به تحصیل مشغول شوند. لازم به ذکر است اگر دانشجویان قبل از شروع ترم جدید، زبان فرانسوی را فرا بگیرند، ترم تحصیلی آن ها رایگان شده و می توانند به صورت رایگان به زبان فرانسوی در رشته مورد علاقه خود به ادامه تحصیل مشغول شوند. تمامی این مزایا، فرانسه را به یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی بدل کرده و سالانه دانشجویان زیادی به دنبال اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می باشند. دانشجویان می توانند در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای تحصیل در فرانسه اقدام کرده و ویزای این کشور را اخذ کنند. پس از اتمام تحصیل نیز فرصتی 1 ساله برای این افراد برای جستجوی کار و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و در نهایت اخذ اقامت فرانسه وجود دارد.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه
  • مهاجرت به فرانسه از طریق کار

با توجه به شرایط مناسب و ثبات اقتصادی و کاری در فرانسه، افراد بسیاری به دنبال اخذ ویزای کاری این کشور هستند. برای مهاجرت کاری به فرانسه، لازم است که از یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد شغلی Job Offer داشته باشید. ویزای کاری فرانسه به مدت 1 سال برای شما صادر شده و قابلیت تمدید نیز دارد. پس از 5 سال کار در این کشور می توانید اقامت دائم فرانسه را نیز اخذ کنید. اگر در حوزه یا حرفه ای بسیار شاخص هستید و می توانید برای کشور فرانسه دستاوردهای مهمی به دست آورید، می توانید از درخواست ویزای استعداد passeport talent داده و به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. البته قبل از آن لازم است طرحی برای این کشور ارسال کرده و این طرح مورد پذیرش و اقبال این کشور قرار گیرد.

  •  مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از بهترین و البته پر هزینه ترین روش های اخذ ویزای فرانسه و مهاجرت به این کشور است. در صورتی که سرمایه ای دارید که می تواند رشد و پیشرفت را به شرکتی در این کشور هدیه داده یا خود مایل به راه اندازی کسب و کاری هستید می توانید به این کشور مهاجرت کنید. اگر هم با تکیه بر توانایی مالی خود، خواهان اقامت در این کشور هستید می توانید ویزای خود حمایتی فرانسه را اخذ و با پشتوانه مالی خود به این کشور مهاجرت کنید. البته لازم است بدانید در این حالت شما اجازه کار نداشته و می بایست با منابع مالی خود زندگی کنید. پس از گذشت 5 سال از اخذ ویزای سرمایه گذاری، می توانید برای دریافت اقامت دائم فرانسه نیز اقدام کنید.

مهاجرت به فرانسه
مهاجرت به فرانسه

مشورت را فراموش نکنید!

با هر هدفی که به دنبال مهاجرت هستید، فرانسه می تواند از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این کشور در کنار زیبایی، طبیعتی بکر و جامعه ای توسعه یافته، فرصت های بسیار مناسبی در اختیار مهاجران قرار داده و آینده روشنی در اختیار این افراد در کشور فرانسه وجود دارد. اگر شما نیز به دنبال مهاجرت به این کشور رویایی هستید، لازم است قبل از هر گونه اقدام شرایط خود را با متخصصان در میان گذاشته و شانس خود و بهترین روش شروع را برای خود مشخص کنید. وکلای پارسی کانادا در این مسیر در کنار شما بوده و شما را در مسیر اخذ ویزای فرانسه و مهاجرت به این کشور زیبا یاری می رسانند.