هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا | ایتالیا یکی از کشورهای جنوب اروپا است که از شبه جزیره ایتالیا و و دو جزیره سیسیل و ساردنی تشکیل شده است. این کشور یکی از مقاصد مهم مسافرتی و مهاجرتی برای مردم کشورهای مختلف است. هر ساله ایرانیان بسیاری نیز به دنبال اخذ ویزای ایتالیا و مهاجرت به این کشور هستند. اهداف و دلایل این افراد از مهاجرت و اقامت در ایتالیا متفاوت است اما اولین سوالی که ممکن است در این راه ذهن آن ها را به خود مشغول کند، هزینه های زندگی در ایتالیا است. دراین مقاله قصد داریم برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در این کشور را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

هزینه های زندگی در ایتالیا
هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا شامل چه مواردی است؟

بدون شک نمی توان قیمتی دقیق به عنوان هزینه های زندگی در یک کشور مشخص کرد. ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه های زندگی به عوامل و شرایط بسیاری بستگی داشته که نمی توان آن ها را در این مقاله بررسی کرد. به عنوان مثال نحوه مهاجرت و هدف از اقامت در ایتالیا می تواند در هزینه های زندگی شما موثر باشد. اگر با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و به قصد ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اید، دارای هزینه هایی می باشید که ممکن است بقیه نداشته باشند. یا به عنوان مثال محل زندگی شما و سبک زندگی شما به میزان قابل توجهی در تعیین هزینه های زندگی شما موثر است. به عنوان مثال هزینه های زندگی در میلان، با هزینه های زندگی در پیستویا یکسان نمی باشد. هزینه های زندگی در این کشور را می توان به هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت و مسکن، هزینه های خورد و خوراک، پوشاک و در نهایت هزینه های حمل و نقل در آن تقسیم بندی کرد. در ادامه با برخی از مهم ترین هزینه های یکسان زندگی در این کشور آشنا خواهیم شد.

  • هزینه های تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یکی از پر طرفدارترین کشورهای برای ادامه تحصیل نزد دانشجویان کشورهای مختلف خصوصا ایرانی ها است. این کشور با توجه به در اختیار داشتن سیستم آموزشی کارآمد و جایگاه علمی مناسب داشنجویان زیادی را در مقاطع مختلف تحصیلی به خود جذب می کند. تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان پذیر می باشد. دانشگاه های خصوصی هزینه زیادی برای ادامه تحصیل از شما دریافت می کنند اما دانشگاه ههای دولتی طرح های ویژه ای برای کاهش و حتی صفر کردن هزینه های تحصیلی در اختیار دارند. این کشور بورسیه های تحصیلی مختلفی ارائه می دهد که با دریافت آن ها می توانید هزینه های تحصیل را برای خود کاهش داده و حتی صفر کنید. البته برای ثبت نام در برخی دانشگاه های این کشور لازم است هزینه ای پرداخت کنید که در صورت اخذ بورسیه به شما بازگردانده خواهد شد. این هزینه ها ممکن است تا 5 هزار یورو نیز برسند. البته دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ایتالیا می توانند به ترتیب 20، 20 و 30 ساعت در هفته کار کنند و بخشی از هزینه های خود را پوشش دهند.

هزینه های زندگی در ایتالیا
هزینه های زندگی در ایتالیا
  • هزینه مسکن در ایتالیا

هزینه مسکن و اقامت در ایتالیا به شهر محل اقامت، منطقه، محله، نوع ساختمان، متراژ و امکانات آن بستگی دارد. اگر در شهرهای بزرگ و شلوغ ایتالیا همچون میلان یا رم اقامت داشته باشید، هزینه های به مراتب بالاتری نسبت به اقامت در شهرهایی همچون ورونیا یا کالیاری می بایست پرداخت کنید. اگر بخواهید در شهرهای بزرگ و در مرکز شهر اقامت داشته باشید، برای یک آپارتمان 1 خوابه می بایست بین 400 تا 800 یورو خرج کنید که این رقم برای یک آپارتمان 2 یا 3 خوابه در حدود 1000 یورو می باشد. همچنین خارج از مرکز شهر نیز برای اجاره یک آپارتمان 1 خوابه و 2-3 خوابه می بایست به ترتیب 600-300 و 800 یورو خرج کنید.

  • هزینه خورد و خوراک در ایتالیا

هزینه خورد و خوراک به میزان قابل توجهی به سبک زندگی، عادات و آداب غذایی و علایق شما باز می گردد. از این رو نمی توان قیمت دقیقی برای هزینه خورد و خوراک در این کشور تعیین کرد. برای خوردن یک وعده غذا در یک رستوران متوسط در ایتالیا می بایست در حدود 15 یورو هزینه پرداخت کنید. هزینه 1 بطری آب و یک نوشابه نیز به ترتیب 1 و 3 یورو می باشد. برای خرید 1 کیلو برنج در این کشور نیز می بایست هزینه ای بین 1 تا 3 یورو پرداخت کنید. همچنین برای خرید 12 عدد تخم مرغ می بایست بین 2 الی 4 یورو هزینه بپردازید.

  • هزینه حمل و نقل در ایتالیا

از مهم ترین هزینه های دیگر می توان به حمل و نقل اشاره کرد. برای خرید یک بلیط یک طرفه حمل و نقل در ایتالیا می بایست در حدود 3 یورو هزینه کنید. همچنین می توانید با پرداخت 30 یورو، اشتراک ماهیانه حمل و نقل دریافت کرده و علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، سفرهای بی شمار و بدون محدودیت نیز داشته باشید.

هزینه های زندگی در ایتالیا
هزینه های زندگی در ایتالیا

سخن پایانی

با برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در ایتالیا آشنا شدیم. هزینه های زندگی در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. حتی اگر بتوانید به طور رایگان در این کشور تحصیل کنید، اما زندگی و اقامت در ایتالیا در ماه بین 700-900 یورو برای شما هزینه بر خواهد بود. ایتالیا یکی از کشورهای توسعه یافته اروپایی می باشد که هزینه های زندگی در آن به مراتب از ایران بالا تر است. لازم به ذکر است اگر زبان ایتالیایی را فرا گرفته باشید این موضوع می تواند هم در تححصیل و هم کار کردن شما تاثیر به سزایی داشته باشد و زندگی شما را ساده تر کند. به عنوان مثال با یادگیری زبان ایتالیایی و تسلط به این زبان می توانید در دانشگاه های دولتی این کشور و به زبان ایتالیایی تحصیل کرده و هزینه های تحصیلی خود را کاهش دهید. با ثبت نام در وب سایت من و زبان می توانید به صورت آنلاین به یادگیری زبان ایتالیایی پرداخته و در کوتاه ترین زمان آن را فرا بگیرید.