اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست

اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست!

اخذ اقامت چین

اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست! | امروزه تعداد افرادی که به دنبال مهاجرت هستند روز به روز در حال افزایش است. هر شخصی از طریقی و بنابر هدفی قصد مهاجرت به کشوری را دارد ولی آنچه در بین تمامی متقاضیان مهاجرت مشابه است دلیلی است که افراد را به این فکر وامیدارد. و این دلیل چیزی نیست به غیر از تجربه یکی زندگی با کیفیت تر. به عبارتی دیگر رویای ارتقای سطح کیفی زندگی همواره افراد را بر آن می دارد که به دنبال روشی براین کار باشند. برخی از افراد از طریق تحصیل در تلاش هستند که به این خواسته خود جامه عمل بپوشانند و با تحصیل در دانشگاه ها و رشته های خوب شانس خود را برای تجربه یک زندگی مرفه در آینده افزایش دهند گروهی نیز به دنبال این هستند که از کارفرماهی خارجی دعوت به همکاری دریافت کنند و از این طریق بتوانند با فعالیت در کشورهای خارجی زندگی شان را حساب شده مدیریت کنند و به تذریج ارتقا پیدا کنند. و اما هستند افرادی هم که سرمایه بیش از اندازه ای داشته و به دنبال این هستند که علاوه بر حفظ پول شان با آن کار کرده و به میزان آن بیفزایند. این افراد اغلب ترجیح می دهند به کشورهای پیشرفته و یا در حال توسعه مهاجرت کرده و با سرمایه گذاری در آن ها به موفقیت های چشمگیری نائل شوند. در نهایت تمامی متقاضیان مهاجرت به دلایل متفاوتی به فکر رفتن می افتند ولی سودای تمامی آن ها تنها در یک چیز ختم می شود و آنساختن یک زندگی بهتر است.

با توجه به درخواست متقاضیان در این روزها که بازار مهاجرت بیش از هر زمان دیگری داغ تر شده است جالب است که شاهد تقاضای بیش از اندازه برای مهاجرت و زندگی در چین هستیم. اما به راستی چه چیزی منجر به این مسئله شده است که تقاضای افراد برای ترک زادگاه شان و زندگی در یک کشور آسیایی تا به این حد زیاد شود؟ مهم ترین عامل در وضعیت اقتصادی این کشور خلاصه می شود.

اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست
اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست

امروزه با توجه به اینکه کشور چین به عنوان یکی از ابر قدرت های جهان شناخته می شود مهاجرت به این کشور و فعالیت در بازار تجاری آن می تواند شروع خوبی برای فعالیت در عرصه جهانی باشد. اغلب اقتصاد دان ها بر این باور هستند که این کشور در چند سال آینده به عنوان قطب اول اقتصاد جهان شناخته خواهد شد، لذا ورود به آن می تواند تا حد زیادی به نفع افرادی باشد که هم اکنون برای مهاجرت به این کشور برنامه مشخصی را دنبال می کنند.

از طرفی با توجه به این که بازار ایران در سال های اخیر تا حد زیادی تحت تاثیر کشورهای آسیایی از جمله چین قرار گرفته است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از شرکت های صادراتی و وارداتی ایران به منظور پیشرفت و توسعه کسب و کار خود تلاش کرده اند که روابط تجاری خوبی با کشور چین برقرار کنند، مهاجرت به این کشور می تواند تا حد زیادی زمینه ساز پیشرفت افرادی شود که به دنبال توسعه شخصی و بهبود وضعیت کیفی زندگی خود هستند.

با توجه به تقاضای بالای افراد برای اخذ اقامت این کشور در این قسمت اشاره مختصری به روش های موجود برای اخذ اقامت چین خواهیم داشت. هر کسی بنابر برنامه اش می تواند یکی از روش ها را برگزیده و در راستای رسیدنم به هدف خود گام بردارد. البته توجه داشته باشید که روش های مهاجرتی بسیار زیاد بوده، از این رو پیشنهاد ما به شما این است که در این مسیر از مشورت با افراد صاحب نظر غافل نشوید.  مشاوران مهاجرتی ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با توجه به مهارت و تجربه ای که در اختیار دارند آماده هستند که بابررسی شرایط شما بهترین مسیر و البته کوتاه ترین آن را با توجه به شرایط تان به شما پیشنهاد کنند. تنها کافیست کلمه ویزا را به شماره 30006016 ارسال کنید و منتظر تماس مشاورا ن ما باشید.

در مرحله اول به خاطر یسپارید که دولت این کشور افراد دو تابعیتی را به رسمیت نمی شناسد و مهاجرت به این کشور به معنای دریافت ملیت این کشور نمی باشد.

به منظور اخذ اقامت چین بایستی که یکی از الزامات زیر را دارا باشید:

 

  • کارشناس حرفه ای که سمت والایی در توسعه اقتصادی ،علمی و فن آوری در چین دارا است.
  • انجام کار برجسته ای در چین
  • سرمایه گذاری مستقیم در این کشور بیش از 500000$ (دلار)
  • داشتن خانواده مثل پدر یا مادر یا فرزند در چین

به این منظور در اولین قدم بایستی که درخواست خود برای اخذ اقامت این کشور را به اداره امنیت عمومی ارائه داده و این سازمان بنابر پیش نیازها شرایط را مورد ارزیابی قرار داده و وزارت امنیت عمومی ظرف مدت 6 ماه پاسخ درخواست متقاضی را اعلام می کند.

چنانچه قصد دارید که از طریق ازدواج اقامت این کشور را از آن خود کنید، بهتر است به خاطر بسپارید که سن قانونی برای ازدواج در این کشور برای آقایان 22 سال و برای خانم ها 20 سال است.

اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست
اخذ اقامت چین آنقدرها هم سخت نیست

اخذ اقامت چین از طریق اشتغال

اگر به دنبال این هستید که در این کشور مشغول به کار شوید، بهتر است که پیش از رفتن به این کشور حرفه مورد نظرتان را پیدا کنید. اقامت کاری چین یکی از سخت ترین راه های اخذ اقامت این کشور می باشد. شرایط اخذ اقامت چین برای متقاضی از طریق کار به شرح زیر است:

  • سن بالای 18 سال
  • داشتن تخصص و مهارت در شغل
  • سابقه کیفری نداشته باشد
  • کارفرما تعیین شده باشد
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • دارای ویزای استخدام باشد

 

اخذ اقامت چین از طریق استخدام در دفاتر نمایندگی

متقاضیانی که در مجموعه های خارجی فعال در کشور چین مشغول به فعالیت می شوند، برای ورود خود نیاز به ویزای نوع Z دارند و تا 30 روز فرصت دارند که برای اخذ اقامت 1 ساله اقدام کنند.

اخذ اقامت چین از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در این کشور به 2 روش انجام می شود، در واقع یا شخص سرمایه گذار به دنبال این است که یا یک چینی همکاری کند و یا اینکه به تنهایی قصد فعالیت را دارد. قطعا شرایط در دو حالت ذکر شده متفاوت خواهد بود، بنابراین سرمایه گذار بهتر است که در خصوص کاری که می خواهد انجام دهد با یک فرد صاحیب نظر مشورت کند تا بتواند تصمیم درستی بگیرد.

اخذ اقامت چین از طریق تحصیل

تحصیل در کشور چین بسیار کم هزینه است، البته به این منظور بایستی که به زبان این کشور تسلط داشته باشید. متقاضیان تحصیل در این کشور با ویزای نوع X وارد کشور چین شده و بعد از 30 روز می توانند برای اخذ اقامت شان چاره ای بیندیشند. خبر خوب برای افرادی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می شوند این است که بعد از اتمام دوره تحصیل شان می توان با یافتن شغل، اقامت کاری چین را دریافت کنند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر بهتر است که با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا در ارتباط باشید و از مشورت با افرادی صاحب نظر در این مسیر بهره ببرید.